۳۰ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۰۸۰۸
دکتر داوود حسین پور

دبیر هم‌اندیشی استادان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: باید مکتبی را فراهم کنیم که مسائل جامعه را کالبدشکافی و پردازش کرده و راه حل آن را به مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور ارائه کند؛ تا بتوانیم بخشی از معضلات جامعه را حل کرده و مهمترین نقش خود را در جامعه انجام دهیم.


به گزارش عطنا، داوود حسین‌پور در نشست ضیافت اندیشه اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد:‌ به دنبال این هستیم که دانشگاهی دارای رویکرد و جهان‌بینی اسلامی داشته باشیم، بنابراین رسیدن به این هدف، مبانی و ارزش‌های خاص خود را می‌طلبد، همچنین در کنار آموزش، وظیفه داریم نگرش و تفکر اسلامی را در دانشجویان این سرزمین شکوفا کنیم.


وی افزود: در آموزش عالی یک چرخه داریم؛ ورودی، پردازش، خروجی، نتیجه‌ها و در نهایت آثاری که اینها بر جامعه دارند و هرکدام از آنها را طبق تحقیقاتی که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی انجام شده است، مرور می کنیم که بدانیم وقتی از زیرساخت صحبت می‌کنیم چه مبانی و ارزش‌هایی را نیاز داریم.


وی با اشاره به موضوع هم اندیشی توضیح داد: هم‌اندیشی بعد از تأکیدهای مقام معظم رهبری بر استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مسائل عمومی جامعه و اینکه یک حرکت اساسی که در همه دانشگاه‌ها شکل بگیرد، استوار است.


حسین پور ادامه داد: شورای مرکزی هم‌اندیشی در نهاد رهبری شکل گرفت و شورای اصلی آن، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ‌معاون فرهنگی و معاون پژوهشی وزارت علوم هستند که یک ترکیب عظیمی دارند و اساس‌نامه‌ای را برای هم‌اندیشی در سطح دانشگاه‌ها تهیه کرده‌اند که بر اساس آن در هر دانشگاه یک دبیرخانه و دفتر هم‌اندیشی شکل گرفت و راجع به مسائل مختلف کشور، مطالبات رهبری و مسائل جاری کشور بحث و گفت‌وگو می شود.


وی افزود: همه‌ی دانشگاه‌ها تقریباً در این حوزه فعال هستند. در کنار اینها،‌ هم‌اندیشی‌های استانی شکل گرفت؛ هر استان یک دبیر هم‌اندیشی هم دارد که یک ساماندهی اساسی انجام شده است برای اینکه بتوانیم بحث و بررسی درباره‌ی مسائل اساسی کشور داشته باشیم.


دبیر هم‌اندیشی استادان دانشگاه علامه طباطبائی یکی از مشکلات را فاصله بین دستگاه های اجرایی دانست و گفت: گاهی فاصله هایی بین کلاس درس و مسائل جاری کشور وجود دارد. بنابراین این هم‌اندیشی‌ها یکی از بهترین فرصت‌هایی است که ما را در رسیدن به اهدافمان یاری می رساند.


وی افزود: در دانشگاه علامه طباطبائی که تنها دانشگاه علوم انسانی کشور هستیم و رهبری علوم انسانی کشور را برعهده داریم، باید مکتبی را فراهم کنیم که این مکتب مسائل جامعه را کالبدشکافی و پردازش کرده و راه حل آن را به مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور ارائه کند تا بتوانیم بخشی از معضلات جامعه را حل کرده و مهمترین نقش خود را در جامعه انجام دهیم.


وی در پایان تصریح کرد: مهمترین نکته این است که ما بتوانیم پاسخ مناسب یا به عبارت دیگر آلترناتیوها و جایگزین‌های مناسبی را برای مسائل اساسی و آتی کشور داشته باشیم. بخش عمده‌ای از این راه حل ها، تبدیل به لوایح یا طرح‌ها می‌شود که به آن توصیه‌های سیاستی گفته می‌شود که باید دانشگاه تهیه کند و در اختیار مدیران اجرایی قرار دهد تا آنها بتوانند بخشی از مسائل کشور را برطرف کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار