۰۹ آذر ۱۳۹۸ ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۸۸۲۱۲
مرحوم حسین علیمرادی، مدیر موسسه دست یاری به دشت یاری

هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی درگذشت حسین علیمرادی، خیّر علامه‌ای بیانیه‌ای صادر کرده اند.


به گزارش عطنا، در بیانیه هیئت رئیس دانشگاه علامه طباطبائی آمده است: امروز جوانی برای همیشه چشم از جهان فرو بست که چشم های بسیاری را به سوی مظلومیت و محرومیت مردم سرزمینش باز کرده بود.


حسین علیمرادی، دبیر پیشین کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبائی و مدیر عامل موسسه مردم نهاد دست یاری به دشتیاری از بین ما پر کشید. جوانی که مهاجرت به دیار غرب را فراموش کرد و در وطن ماند تا با دستان بخشنده و قلب مهربانش بذر امید را در دل و جان کودکان دشتیاری بکارد. کودکان و جوانانی که بعد از اردوهای جهادی کانون خیریه, کشورشان ایران و حس وطن دوستی به آن را شناختند. کانون فرهنگی خیریه از سال ۱۳۹۳ شروع به فعالیت کرد و پس از برگزاری چهار اردوی جهادی در منطقه دشتیاری موفق به ساخت ۲۳ مدرسه در محرومترین منطقه آموزشی کشور شد. ساخت ۲۳ مدرسه و افزایش تعداد قبول شدگان داوطلبان این منطقه در دانشگاه باعث می شود که جوان قصه ی ما در حافظه مردمان شریف و پاک این منطقه ماندگار شود.


هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی با ارج نهادن به مقام این جوان برومند و دانش آموخته جهادگر، عروج شهادت‌گونه وی را به حضور خانواده ارجمند علی مرادی، خانواده بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی، دوستان و همراهان جهادگرش و مردم شریف دشتیاری تسلیت می گوید.



خدمات ارزنده علیمرادی در عرصه مدرسه‌سازی نامی ارزنده از وی بر جا گذاشت

گفتنی است، امروز همچنین مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیامی دربارۀ این ضایعه آورده است: خبر درگذشت جوان برومند و فداکار، حسین علیمرادی، مدیر عامل موسسه دست یاری به دشتیاری در سانحه جاده ای موجب تاثر و تالم گردید.


اگرچه فقدان این عزیز خسارت جبران ناپذیری برای خانواده، همکاران و همه ما می باشد، اما بی‌تردید، خدمات ارزنده وی با موضوع مدرسه سازی که محور اصلی تحولات بسیاری در حوزه ارتقا سطح فضاهای آموزشی نقاط محروم به ویژه در استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار را به دنبال داشته نامی جاودان از ایشان به جای گذاشت.


امیدوارم دستان یاریگر همکاران و همراهان ایشان به تاسی از روال اخلاق مدارانه و پرگذشت وی همچنان به کمک محرومان و نیازمندان ادامه دهند و نام و یاد ایشان را در اذهان مردم به یادگار حفظ نمایند.


اینجانب درگذشت این عزیز از دست رفته را به خانواده معزز، همکاران و دانش آموزان منطقه چابهار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.



 او با دستان بخشنده و قلب مهربانش بذر امید را در دل و جان کودکان و نوجوانان دشتیاری کاشته بود

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در پیامی آورده است: با کمال تأسف و تأثر خبر درگذشت یکی از دانشجویان عزیز و خیر جناب آقای حسین علیمرادی که از فعالین فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی بودند را در سانحه رانندگی در مسیر خدمت به محرومان دریافت کردم که موجب تألم و اندوه اینجانب و خانواده نظام آموزش عالی کشورگردید.


دانشجوی جوانی که تمام سعی و اهتمام خود را مصروف کمک به هم وطنان عزیر خود نموده وآن را بر هر زرق و برق مادی دیگر رجحان داده است و با دستان بخشنده و قلب مهربانش بذر امید را در دل و جان کودکان و نوجوانان دشتیاری کاشته؛ که مساعی خیّرانه و بی بدیل او درحافظه مردمان شریف و پاک این منطقه ماندگار خواهد بود. بی‌تردید راه و منش او الگویی برای جوانان کشور است.


اینجانب و همکارانم در وزارت علوم به خانواده گرامی آقای حسین علیمرادی، بستگان، دوستان و همه خیّرین گرانقدر عرض تسلیت دارم و از درگاه حق صبر و سلامتی را برای شما عزیزان آرزو دارم و علوّ درجات و غفران الهی را برای آن جوان خدمتگزار و نیک اندیش مسئلت داریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار