۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۳۶۲۵
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از اعلام رضایت دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عملکرد این دانشگاه خبر داد.
به گزارش عطنا، حسین سلیمی در آیین گرامی‌داشت هفته پژوهش که در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دکتر فرهادی وزیر علوم از دانشگاه بازدید و عنوان کردند دانشگاه علامه طباطبائی جزء دانشگاههای بر‌تر کشور بوده و از کار شما اساتید نیز راضی بودند.
وی افزود: رسالت علمی ما نسبت به دوره‌های گذشته سخت‌تر شده است و در طول دو سال گذشته به بنده به عنوان کسی که مسئولیت مجموعه را بر عهده دارم خیلی سخت گذشت.

IMG_0432
سلیمی در همین رابطه بیان داشت: البته بنده و همکارانم وقتی نتیجه سختی‌ها را در قالب فعالیتهای خود می‌بینیم، تحمل کردن آن‌ها آسان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر دانشگاههای کشور از نظر ماهیتی دچار تحویل بنیادین شده‌اند، گفت: دانشجویان نیز به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید بر اساس پژوهش‌محوری فعالیت کنند و اساتید نیز باید روحیه انتقادی را در دانشجویان پرورش دهند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه اساتید دانشگاه باید در زمینه پژوهشی به کارهای انجام شده بسنده نکرده و به دنبال رشد و پیشرفت بیشتر باشند، افزود: با وجود آمار خوب در زمینه پژوهشی و آموزشی جایگاه مناسبی در میان دانشگاههای کشور داشته که تازه به اول راه رسیده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه علامه طباطبائی تازه به برخی از امکانات ۳۰ سال پیش دانشگاههای کشور به خصوص در حوزه پژوهشی و عمرانی رسیده‌ایم که ادامه این روند موجب رشد چشمگیر فعالیت‌ها در این دو حوزه می‌شود. ضمن‌آنکه ما به دنبال افزایش فعالیتهای دانشگاه در حوزه‌های مختلف به خصوص بین‌المللی هستیم.
سلیمی یادآور شد: اگر چه دوره مدیریت دانشگاه برای بنده تمام می‌شود ولی این دوستی و رقابت با شما عزیزان است که آن را هیچ وقت از دست نمی‌دهم.


احمدوند: کمیته‌ای برای بررسی ارتقای مهارتهای پژوهشی اعضای هئیت علمی دانشگاه تشکیل شده است


 

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این آیین با اشاره به اینکه باید تعامل نزدیکی با وزارت علوم در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی داشته باشیم، گفت: نباید فعالیتهای ما در این دو حوزه با سیاستهای کلان وزارت علوم مغایرت داشته باشد.

IMG_0605

شجاع احمد‌وند افزود: از سال گذشته برنامه‌ریزی ما بر این اساس بود که شورای پژوهشی به سمت شورای سیاستگذاری و پژوهشی حرکت کند تا اعضای شورا از مسایل سطحی گذشته و به مسایل عمیق‌تر برسند.

وی با بیان اینکه کتابی با عنوان شیوه نامه نگارش چاپ مقالات علمی در دانشگاه علامه طباطبائی در حال تدوین است، اظهار داشت: این کتاب به عنوان سرمشق برای اساتید و دانشجویان دانشگاه برای چاپ مقالات علمی در نظر گرفته شده است.
احمدوند تصریح کرد: کمیته‌ای برای بررسی ارتقای مهارتهای پژوهشی اعضای هئیت علمی دانشگاه تشکیل شده که از جمله برنامه‌های آن آموزش به اساتید و برگزاری دوره‌هایی برای ارایه مقالات بین‌المللی است.
وی اضافه کرد: اگر چه همکاری اساتید در این حوزه‌های پژوهشی اجباری نیست ولی برای ارتقا و جذب آن‌ها داشتن اینگونه مهارت‌ها امتیاز محسوب می‌شود.
معاون پژوهشی دانشگاه با بیان اینکه عملکرد انتشارات دانشگاه در سالهای اخیر راضی کننده بوده است، گفت: در حوزه پژوهشی ارتباطات با صنعت کشور و تشکیل کمیته اخلاق را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون نتایج خوبی داشته اشت.

IMG_0714-1
وی افزایش درآمد پژوهشی از ۵۰۰ میلیون تومان به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از جمله نتایج ارتباط با صنعت عنوان کرد و افزود: اگر چه این رقم نسبت به دانشگاههای صنعتی کمتر است ولی افزایش چند برابری آن قابل توجه است.
احمد‌وند با شاره به اینکه در سال جاری 106 کتاب جدید در دانشگاه به چاپ رسیده است، اذعان داشت: بر اساس اطلاعات و داده‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه علامه طباطبائی در رتبه هشتم کشور قرار داشته و جزء ۱۳ دانشگاه بر‌تر کشور هستیم.
معاون پژوهشی دانشگاه با شاره به اینکه در دو سال اخیر ۱۵۰ استاد از دانشگاه علامه طباطبائی در محافل بین‌المللی حضور داشته‌اند، گفت: در همین مدت ۱۹۷ نفر از اساتید بین المللی و داخلی از دانشگاه ما بازدید کردند. ضمن‌آنکه ۲۴ تفاهم‌نامه نیز با دانشگاههای داخلی و خارجی امضاء کرده‌ایم که هیچکدام تشریفاتی نبوده و به مرحله اجرایی رسیده‌اند.
در پایان این مراسم از دکتر مهدی محقق چهره ماندگار ادبیات و الهیات تقدیر و اساتید و دانشجویان برگزیده در حوزه پژوهشی معرفی شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار