۰۸ مهر ۱۳۹۸ ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۴۱۵
حضور محمدمهدی فرقانی و یونس شکرخواه از استادان ارتباطات و روزنامه‌نگاری در دفتر عطنا

روز گذشته یونس شکرخواه، سردبیر همشهری آنلاین و استاد علوم ارتباطات بازنشسته شد. این خبر با واکنش های متفاوتی از سوی روزنامه نگاران پیشکسوت و نسل جوان روبرو شد. خبرنگاران در توییت های خود از کتاب های این استاد تا نوآوری های او در زمینه خبر و رسانه نوشتند.


به گزارش عطنا و به نقل از شفقنا رسانه، جواد دلیری سردبیر روزنامه ایران در توییتر خود با اشاره به غنی بودن اطلاعات دکتر شکرخواه در زمینه علم ارتباطات و روزنامه نگاری نوشت: «شنیدم دکتر یونس شکرخواه بازنشسته شده است. ورود به اینترنت و استفاده از آن را در اواخر دهه ۷۰ از دکتر آموختم، او حق بزرگی برگردن روزنامه نگاری، ارتباطات و دانش رسانه در ایران دارد. خدا پشت وپناه اش و دانش اش گسترده باد.»


محمد رضا احمدی، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان هم با توضیح درباره یکی از کتاب های این استاد که موجب علاقه او به کار خبر شده، نوشت: «دکتر شکرخواه بدون اینکه خود بدانند حق بسیاری به گردن بنده دارند. خیلی خوب به خاطر دارم اولین روزی که وارد کار خبر شدم، کتاب خبر ایشان را خریداری کردم. با خواندن آن کتاب بود که من عاشق کار خبر شدم.»


حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور به محروم شدن رسانه ها از وجود چنین اساتیدی اشاره کرد و نوشت: «رسانه‌گران توانمند بازنشسته نمی‌شوند. بلکه رسانه‌های کارمند پسند را از نوآوری‌های خود محروم می‌کنند.»


پدرام الوندی، معاون خبر ایرنا هم با تاکید بر رابطه شاگردی و استادی خود با دکتر شکرخواه توییت کرد:«دکتر یونس شکرخواه دیروز از کار روزنامه بازنشسته شد. حرفه روزنامه‌نگاری چیزهای زیادی به ایشان بدهکار است. خودم را شاگرد کوچکی می‌دانم که از دکتر شکرخواه بسیار آموختم و در کلاس درس ایشان هم با مبانی و هم با مفاهیم مدرن روزنامه‌نگاری آشنا شدم. خداقوت و دست مریزاد به استاد.»


هیوا یوسفی، سردبیر ورزشی روزنامه همشهری هم از تجربه خود با این استاد پیشکسوت روزنامه نگاری نوشت:«یونس شکرخواه را بار اول در دفتر یک هفته‌نامه، نزدیکی میدان ولی‌عصر دیدم؛ ۲۲ سال پیش. اولین تجربه روزنامه‌نگاری‌ام با او و فریدون صدیقی بود. همان سال‌ها در دانشگاه علامه هم شاگردش بودم. خداحافظی با او به دشواری پذیرش این حقیقت بود که چقدر زود پیر شدیم!».


حسن نمک دوست تهرانی، مدرس روزنامه نگاری با تاکید بر اینکه روزنامه‌نگاری تعطیلی و «بازنشستگی» ندارد. نوشت: « این اولین تفاوت‌ شغل ما با بسیاری از شغل‌های دیگر است. استاد یونس شکرخواه، استاد فریدون صدیقی و استاد علی‌اکبر قاضی‌زاده تازه کارشان شروع شده است. خواهیم دید و حظ خواهیم کرد.»


گفتنی است، دکتر یونس شکرخواه، پیشتر با همراهی دکتر فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی از پایگاه خبری دانشگاه علامه طباطبائی (عطنا) بازدید کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار