۰۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۸۵۱۱۹
اولین جلسه کمیتۀ علمی همایش ملی ارزیابی رشته روابط بین الملل در ایران

اولین جلسه کمیتۀ علمی همایش ملی ارزیابی رشته روابط بین الملل در ایران در سالن دفاع دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این نشست با حضور استادان گروه‌های مختلف روابط بین‌الملل برگزار شد.


بهمن سرلک، دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل و دبیر اجرایی این همایش ملی در این خصوص به خبرنگار عطنا، گفت: در این نشست که با حضور استادان گروه‌های مختلف روابط بین‌الملل برگزار شد، ایده گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی برای برگزاری همایش ملی «ارزیابی رشتۀ روابط بین‌الملل در ایران» به مناسبت یکصدمین سال تاسیس این رشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این نشست، حمیرا مشیرزاده، مسعود موسوی شفایی، ارسلان قربانی شیخ نشین، علی آدمی(دبیر علمی همایش) و مجیدرضا مومنی ایده‌های خود را درباره ضرورت و اهمیت برگزاری، پنل‌ها و محورهای اصلی این همایش ارائه کردند.


گفتنی است، از جمله محورهای مورد توافق در این نشست می توان به ارزیابی وضعیت روابط بین الملل در ایران، روابط بین الملل جهانی و نگرش­های غیر غربی به روابط بین الملل، ارزیابی دانش‌پژوهی در رشته روابط بین‌الملل، ارزیابی آموزش روابط بین‌الملل، کثرت‌گرایی روشی و نظری در روابط بین‌الملل، روابط بین‌الملل و حوزه سیاستگذاری و تجربه‌های تحصیلی در این رشته اشاره کرد.


در پایان این جلسه مصوب شد ضمن تدوین محورهای مطرح شده و ارسال آن برای 20 عضو کمیته علمی همایش جهت تبادل نظر، محورهای نهایی انتخاب و در جلسه دوم کمیته علمی درباره ابعاد جزئی علمی و اجرایی آن گفت و گو شود.


بر اساس این گزارش، اولین همایش ملی ارزیابی رشته روابط بین‌الملل در ایران به همت و ابتکار گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی و همکاری گروه روابط بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور، هفته اول اسفندماه 1398 در این دانشگاه برگزار می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار