۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۸۴۷۵۰
Untitled-1

طی مراسمی، مرکز مشترک مطالعات اقتصادی ایران و قزاقستان با نام ابوریحان بیرونی در دانشگاه ملی اوراسیا در شهر آستانه پایتخت قزاقستان گشایش یافت.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، این مراسم با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدیکوف، رئیس دانشگاه ملی اوراسیا، ژولدسبکوف، نخستین سفیر قزاقستان در ایران، مجید صابر، سفیر ایران در قزاقستان، کبریایی زاده، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان و شمار زیادی از استادان و دانشجویان قزاقستانی برگزار شد.


ماندانا تیشه یار، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه در این خصوص گفت: راه‌اندازی این مرکز بر اساس تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ملی اوراسیا و با هدف راه‌اندازی اتاق‌های مشترک در دو دانشگاه و گشایش مرکز مطالعات علمی ـ فرهنگی ایران و قزاقستان در دانشگاه علامه طباطبائی در اردیبهشت سال گذشته است.


وی ادامه داد: این مرکز مطالعاتی، نخستین مرکز مشترک مطالعات اقتصادی ایران و قزاقستان به شمار می‌رود که با توجه به اهمیت گسترش روابط اقتصادی دو کشور و ضرورت افزایش شناخت و آگاهی نسبت به ساختارهای اقتصادی و قوانین و ظرفیت‌های بازرگانی میان دو کشور راه‌اندازی و تأسیس شده است.


گفتنی است، در این مراسم، سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در نشستی مشترک با استادان دانشکده‌های روابط بین‌الملل و اقتصاد، به ارائه چارچوبی نظری در زمینه ضرورت همکاری علمی میان دانشگاهیان دو کشور پرداخت و به پرسش‌های آنان دربارۀ زمینه‌های موجود برای همکاری میان دو دانشگاه پاسخ داد.


بازدید از اتاق ایران در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه اوراسیا و دیدار و گفت و گو با دانشجویان گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی و نیز مدرس اعزامی از دانشگاه علامه طباطبائی از دیگر برنامه‌های امروز رئیس دانشگاه در این سفر بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار