۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۱:۲۸
کد خبر: ۲۸۲۹۴
Chitgar-29

در این نشست‌ها، مسئولان روز و شب خوابگاهها و کسانی که با این مجموعه سر کار دارند شامل مشاور، پزشک، مسئول ورزش، ناظر رستوران، تأسیسات، نگهبانان و سایر افراد مرتبط حضور داشتند.



سلیمی‌بجستانی خطاب به مسئولان خوابگاهها: «ما در کنار هم معنا پیدا می‌کنیم»


Chitgar-16


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد روحیه کاری در مسئولان خوابگاهها عنوان کرد و اظهار داشت: ما در کنار هم معنا پیدا می‌کنیم.


دکتر حسین سلیمی‌بجستانی افزود: ما شاید با این تیمی که داریم پیروز میدان نشویم ولی قطعاً با نبود افرادی چون شما حتماً شکست می‌خوریم.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه با همکاری بخشهای مختلف در تلاش برای اجرای برنامه‌هایی در جهت ایجاد روحیه کاری در مسئولان خوابگاهها است، گفت: در این زمینه انتظامات خوابگاه که به نوعی تابلوی این مکان محسوب می‌شود در اولویت قرار دارد.


سلیمی بجستانی تصریح کرد: سه شماره تماس فوری و به نوعی داغ برای مواقع ضروری جهت ارتباط با مرکز مشاوره، بهداشت درمان و حراست دانشگاه برای مسئولان خوابگاهها پیش‌بینی خواهد شد تا آنها بتوانند در صورت نیاز تماس بگیرند.



صحرایی: مسئولان خوابگاههای دانشجویی بازوی اصلی حراست هستند


فرامرز صحرایی رئیس حراست دانشگاه علامه طباطبائی نیز به همراه برخی از همکاران خود با حضور در جمع مسئولان خوابگاهها، گفت: از این جمع صمیمی شوکه شدم و بر اساس شناختی که از دکتر سلیمی‌بجستانی داشتیم، همین انتظار می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه مسئولان خوابگاهها باید با همکاری سایر افراد مسئول مجموعه خود را آسیب‌شناسی و مشکلات را حل کنند، افزود: بازوی اصلی حراست در خوابگاههای دانشجویی مسئولان این مجموعه‌ها هستند.


صحرایی با تشکر ویژه از زحمات و تلاشهای محمد علی یزدانپناه، رئیس اداره خوابگاههای دانشگاه علامه طباطبائی، بیان داشت: مسئولان خوابگاهها باید با اخلاق حرفه‌ای احساس امنیت و آرامش را برای دانشجویان فراهم کنند.


وی با اشاره به اینکه دانشجویان در طول دوران تحصیل باید امید و نشاط داشته باشند، گفت: تغییرات در مجموعه خوابگاهها به خصوص در نگهبانی به نفع مجموعه بوده و مانع از روزمرگی می‌شود.


Chitgar-24


رئیس حراست دانشگاه با بیان اینکه مسئولان خوابگاهها باید فضای اعتماد‌سازی را در میان دانشجویان ایجاد‌ کنند، افزود: ایجاد فضای امن همراه با آرامش گره‌گشای بسیاری از مشکلات دانشجویان است.


وی به خرید 46 واحد مسکونی در منطقه فریدون‌کنار در شمال کشور توسط دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و اذعان داشت: این کار برای رفاه و ایجاد آرامش همکاران علمی و اداری دانشگاه انجام شده است.


صحرایی در پایان یادآور شد: به آقای دکتر مقامی مدیر جدید امور دانشجویی نیز خوش آمد و برای وی آرزوی موفقیت می‌کنیم.



مقامی: مجموعه خوابگاههای دانشگاه علامه طباطبائی یک خانواده هستند


مدیر امور دانشجویی نیز در جمع مسئولان خوابگاهها با اشاره به افزایش امکانات رفاهی در خوابگاههای دانشجویی، گفت: برنامه‌ها در خوابگاههای دانشجویی باید به سمت فعالیت‌های تربیتی و آموزشی حرکت کند.

حمیدرضا مقامی افزود: امروز در این مکان تفریحی و زیبا دور هم جمع شده‌ایم تا ثابت کنیم که مجموعه خوابگاههای دانشگاه علامه طباطبائی یک خانواده است.


وی با بیان اینکه در یک مجموعه خوابگاهی علاوه بر مسئولان آن افرادی تحت عنوان خدمات، حراست، تأسیسات، پزشک، مشاوره، تربیت بدنی به دانشجویان خدمات ارائه می‌کنند، اظهار داشت: در خوابگاهها، روزمرگی بلای جان ما شده است و تقریباً به این مسئله عادت کرده‌ایم.


مقامی تصریح کرد: اتفاق فقط یک بار رخ می‌دهد و به همین دلیل مسئولان خوابگاهها باید تمام جوانب را در همه زمینه‌ها رعایت کنند.


وی با بیان اینکه مسئولان روز و شب خوابگاه باید نسبت به خدمات دانشجویی همچون غذا و امکانات رفاهی حساسیت داشته باشند، گفت: در خوابگاهها برخی از مشکلات روزمره در نگاه و چشم ما عادی شده است و باید یک نفر در این زمینه به ما کمک کند.


مدیر امور دانشجویی در همین رابطه بیان داشت: سایر افراد خدمات دهنده در خوابگاهها باید مسئولان این مجموعه‌ها را یاری دهند.



رئیس اداره خوابگاهها: گوش دادن هنر ارتباط موثر با افراد است


رئیس اداره خوابگاههای دانشگاه علامه طباطبائی نیز هدف از برگزاری این نشست‌ها را آشنایی با مشکلات و مسائل خوابگاهها در یک محیط متفاوت و متنوع دانست و گفت: در این محیط تفریحی و گردشگری به دور از فضای خشک اداری به بررسی تخصصی مسائل خوابگاهها پرداخته شده و از پیشنهادهای مسئولان و دست اندرکاران خوابگاهها استفاده می‌شود.

محمد‌علی یزدان‌پناه استقبال مسئولان و دست‌اندرکاران خوابگاهها را از این نشست‌ها خوب و مناسب توصیف کرد و افزود: کاهش خستگی ناشی از کار، جذاب بودن محیط برگزاری جلسات، ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان و بازیابی روحی و روانی پرسنل از جمله دیگر اهداف برگزاری این نشست‌ها در محیط بیرون از دانشگاه است.


Chitgar-02


وی خاطرنشان کرد: فعالیت در راستانی برنامه‌های تربیتی خوابگاهها و تبدیل آنها به مراکز فرهنگی و آموزشی از جمله برنامه‌های معاونت دانشجویی است.


یزدان‌پناه در ادامه به نقش مهارتهای ارتباطی در فعالیت‌های مسئولان خوابگاهها اشاره کرد و گفت: اندیشه و زبان در ارتباط برای فرد بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه مهارتهای ارتباطی را باید جدی بگیریم، افزود: موفقیت هر فرد به اهدافی بستگی دارد که در بخشهای مختلف زندگی برای او مشخص می‌شود و ارتباط نیز جنبه درونی دارد.


رئیس اداره خوابگاهها که خود دارای تحصیلات روانشناسی است در ادامه اذعان داشت: صداقت، صراحت، احترام متقابل و مهارگری و کنترل در تعیین نوع الگوی ارتباطی یک فرد با سایر افراد بسیار مهم است.


وی از جمله الگوها در زمینه ارتباط را سلطه پذیری، سلطه‌گری، پرخاشگری و قاطعیت عنوان کرد و گفت: در الگوی سلطه‌پذیری فرد اعتماد به نفس نداشته و با دیگران ارتباط منطقی ندارد.


یزدان‌پناه با اشاره به اینکه در الگوی سلطه‌گری ارتباط غیرصادقانه و توأم با احترام ظاهری است، افزود: الگوی پرخاشگری نیز بدون احترام متقابل بوده و موجب مشکلات زیاد ارتباطی می شود.


وی اضافه کرد: در الگوی قاطعیت ارتباط به صورت صادقانه، صریح و آشکار بر مبنای احترام متقابل ایجاد شده و به نوعی رعایت حق  و حقوق هر دو طرف صورت می‌گیرد.


رئیس اداره خوابگاههای دانشگاه گوش دادن را هنر ارتباط موثر در الگوی قاطعیت عنوان کرد و گفت: در اتباط با افراد به آرامی به حرف های او گوش دهید و سعی کنیم در غم و شادی‌های او شریک باشید.



گمار: هر گونه فعالیت‌های سیاسی و جناحی در خوابگاهها ممنوع است


مسئول حراست معانت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه جاری اشاره کرد و  گفت: هر گونه فعالیت‌های سیاسی و جناحی در خوابگاهها ممنوع است.

ابراهیم گمار افزود: یکی از مهمترین بخشهای دانشگاه علامه طباطبائی که به تعامل ویژه میان مجموعه حراست و مسئولان خوابگاهی نیاز دارد، معاونت دانشجویی است.


Chitgar_01


وی اضافه کرد: مسئولان و دست اندرکارن خوابگاهها باید نسبت به مشکلات احتمالی هوشیاری کاملی داشته باشند.


در پایان این نشست مسئولان معاونت دانشجویی و حراست دانشگاه علامه طباطبائی به همراه مسئولان خوابگاهها نهار را با هم صرف کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار