۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۷۳
1

به گزارش عطنا، خانه دانشجویی شهید همت میزبان مدیران معاونت‌های دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی بود.


در این نشست صمیمانه دکتر حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی، دکتر محمد‌رضا نیلی، معاون آموزشی دانشکده روانشناسی، دکتر حسینی از مدیریت حقوقی دانشگاه، دکتر وحید شالچی سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی، دکتر سید مجتبی محمودزاده، مدیر امور فرهنگی، محمد‌علی یزدان‌پناه، رئیس اداره خوابگاه‌ها، محمد رضایی کارشناس امور فرهنگی و مسئولان روز و شب خوابگاه شهید همت حضور داشتند.



افتتاح اولین سالن کنفرانس خوابگاهی


در ابتدای این بازدید مسئولان با همراهی سرپرست خوابگاه از سالن‌های ورزشی و بدنسازی بازدید کردند و آقای موحدی مسئول ورزش خوابگاه شهید همت درمورد وضعیت ورزشی این خوابگاه توضیحاتی ارایه دادند.

4

دکتر سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی با ابراز خرسندی از افزایش کیفیت سالن‌های ورزشی از چینش صندلی‌های کشویی برای تماشاگران در این سالن قدردانی کرد.


لازم به ذکر است در این سالن، ورزش‌هایی نظیر فوتسال، والیبال و تنیس روی‌میز با حضور دانشجویان انجام می‌شود.


سپس با حضور این مسئولان، سالن آموزش خوابگاه افتتاح شد. این سالن که به صندلی‌های راحتی، ویدئو پروژکتور و کامپیوتر مجهز است که گامی نو در جهت برگزاری کلاسهای آموزشی، کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مشاوره‌ای و فرهنگی محسوب می‌شود.


در این باره مدیران با مسئولان واحد فرهنگی خوابگاه و دانشجویان درباره نحوه بکارگیری این کارگاه و برنامه‌ریزی برای آن به تبادل نظر پرداختند.


دکتر مقامی، مدیر امور دانشجویی با ابراز امیدواری نسبت به رونق این سالن کنفرانس در روزهای آینده، گفت: وجود این سالن به کارگاه‌های دانشجویی هویت می‌دهد.



این هم گوش شنوا!


در ادامه این مدیران که خود را از جنس و بطن دانشجویان می‌دانستند با حضور در اتاق‌های آنها پای حرفهای دانشجویان نشستند.

در این نشست گرم و صمیمی که با خوش و بش‌های زیادی بین دانشجویان و مسئولان همراه بود، تعدادی از دانشجویان انتقاداتی را در مورد مشکلات محیطی، رفت و آمد، اینترنت و سایر موارد مطرح کردند که با پاسخ‌های مسئولان و مدیران مواجه شدند.


از جمله یکی از دانشجویان نسبت به سالن مطالعه انتقاد داشت و از کوچک بودن فضا، سیستم تهویه و نور نامناسب و دلگیر بودن آن گلایه کرد.


دانشجوی دیگری از وضعیت اینترنت بعضی طبقات شکایت داشت. در مورد سالن کتابخانه آقای یزدان‌پناه، رئیس اداره خوابگاه‌ها در حضور دکتر سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی وعده داد تا مهرماه سال آینده سالن مطالعه خوابگاه دو برابر می‌شود.


دکتر سلیمی‌بجستانی در مورد اینترنت هم شخصا مسئول فنی را فراخواند و از او جواب گرفت که البته این مهندس جوان با بیان اینکه حجم بالای 800 مگ در دامنه قرار داده شده است، گفت: مشکل این چند اتاق موضعی است و اینترنت کل خوابگاه مشکل جدی ندارد و در صورت هرگونه مشکل بنده شبانه‌روز در خدمت هستم.



خبر خوب برای کارورزی دانشجویان رشته روانشناسی


دکتر نیلی معاون آموزشی دانشکده روانشناسی و دکتر شالچی سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی و استاد دانشکده علوم اجتماعی نیز پای صحبت‌های دانشجویان نشستند و در فضای آرام و با نشاط  به صحبت‌ها، درد‌ دل‌ها و انتقادات و پیشنهادات معنوی دانشجویان گوش فرا داده و نظرات، اقدامات و مشورت‌های خود را با آنها در میان گذاشتند.

3

از جمله یکی از دانشجویان روانشناسی از دل‌نگرانی‌هایش برای بعد از فارغ‌التحصیلی، وضعیت کار و ناکارآمدی برنامه‌های کارورزی رشته تحصیلی‌اش گفت که دکتر نیلی با متانت خاص ضمن دلگرمی به این دانشجو، گفت: دانشگاه در کلیه رشته‌ها در حال بهبود وضع نسبی کارورزی برای تقویت بنیه عملی دانشجویان است.


در این زمینه دکتر سلیمی‌بجستانی از بهره‌برداری از "مرکز مشاوره عموم" تا سال آینده خبر داد و اظهار داشت: این مرکز زمینه را برای فعالیت‌های کارورزی با کیفیت بالا در کنار مشاوره و آموزش‌های روانشناسانه فراهم می‌کند.



ایده از شما، حمایت از ما


در بخش دیگری از این گفت‌وگوها دکتر شالچی، گفت: از طرح‌های دانشجویی با مشورت مسئولان فرهنگی خوابگاه در مورد نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی استقبال می‌شود.

وی اظهار داشت: هدف ما در زمینه فرهنگی نشست‌ها این است که نیاز‌سنجی کنیم که جای چه برنامه‌هایی خالی است. دانشجویان به چه موضوعاتی بیشتر علاقه‌مند هستند و نحوه و چگونگی اجرای آن را با توجه به نیاز دانشجو پیشنهاد داده شود تا ما برای بهتر اجرا شدن این برنامه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.


محمد رضایی،کارشناس فرهنگی خانه‌های دانشجویی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در زمینه فعالیت‌های امور فرهنگی نیز گفت: به طور کلی در برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده سعی می‌کنیم با توجه به ویژگی‌های خاص پسرانه، برنامه‌های متنوع برای طیف مختلف مخاطبان اجرا کنیم که هیچ قشر فکری خاصی از برنامه‌ای محروم نباشد. این برنامه‌ها در دست اقدام است و برای رونق گرفتن نیاز به زمان دارد.



ستایش دانشجویان از رویکرد جدید


در پایان دانشجویان با احترام از حضور این مهمانان در کلبه‌های کوچک‌شان قدردانی کردند.

یکی از دانشجویان به نمایندگی از بقیه، گفت: همین که شما این موقع شب در خوابگاه ما حاضر شده و در جمع دانشجویی حضور پیدا کرده‌اید، باعث دلگرمی ماست.


یکی دیگر از دانشجویان این اقدام را نشان از رویکرد جدید مسئولان امور دانشجویی و فرهنگی عنوان کرد.


در کنار انتقادات و پیشنهادات مختلف کم نبود تشکرهای زیادی بابت اینکه مسئولان به نظرات دانشجویان و انتقادهایشان لبیک گفته بودند.


بسیاری از دانشجویان این خوابگاه که قبلا از وضعیت ساعت و کیفیت غذا به دلیل ساعت رسیدن سرویس دانشجویی به خوابگاه و حتی سرو شدن شام قبل از غروب آفتاب گله داشتند با پیگیری‌های همین مدیران به ساعت مناسب و کیفیت بهتر منجر شد که ابراز خشنودی دانشجویان را در پی داشت.


هرچند دکتر مقامی، مدیر امور دانشجویی معتقد است همین برنامه‌های به ظاهر کوچک مثل تغییر ساعت سلف، ساعت سرویس اتوبوس‌ها و سایر موارد در زمینه اجرایی هماهنگی‌های بسیاری لازم دارد اما گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فضایی راضی کننده و امیدبخش برای دانشجویان فراهم شود.



هر مطالبه‌ای نیاز به مطالعه دارد


دکتر مقامی مدیر امور دانشجویی که تا پایان برنامه بازدید همچون دیگر اساتید پای حرف‌های دانشجویان می‌نشست یا در راهروها با دانشجویان گفت‌وگوهایی را انجام می داد.

2

وی با بیان این که هر مطالبه‌ای نیاز به مطالعه دارد، تأکید کرد: اگر دانشجویان نظر، پیشنهاد و انتقادی دارند که می‌تواند در جهت ساماندهی هرچه بیشتر فضای دانشجویی کمک کند، معاونت دانشجویی پذیرای آن است.


دکتر سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی نیز با اشاره به اینکه از سال 89 از خوابگاه ها بازدید می‌کرده است، گفت: این اولین بازدیدی است که احساس آرامش می‌کنم، چرا که معتقدم این دوره رویکرد ما اقدامات مسئولانه در جهت مطالبات به حق و منطقی دانشجویان بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار