۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۸۲۷۹

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر سیدعطاءالله سیادت در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه با تبریک دهه فجر و با ابراز امیدواری از اینکه جامعه دانشگاهی پاسدار انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هم‌زمان با پیروزی ملت در عرصه بین‌المللی و فرجام برجام همراه شد و اجرای برجام شور و سرور در میان ملت ایجاد کرده است زیرا این تحریم‌ها ظالمانه بود و باید برطرف می‌شد.


وی با اشاره به این‌که اکنون که در دهه چهارم انقلاب قرار داریم، ادامه داد: در طول این دوران فراز و نشیب‌های بسیاری سپری شد؛ اکنون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان خواستار این هستند که به نسل سوم دانشگاه‌ها و به عبارت دیگر دانشگاه‌های کارآفرین انتقال پیدا کنند و از آموزش‌محور بودن به پژوهش‌محور بودن تغییر مأموریت دهند؛ یکی از برنامه‌های دانشگاه رامین نیز حرکت به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین است.



معتقد به دانشگاه علمی هستیم، نه سیاسی


رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با بیان این‌که یکی از معضلات اصلی کشور این است که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی دچار سردرگمی می‌شوند و آمادگی ورود به بازار کار را ندارند، تصریح کرد: به دنبال ایجاد دانشگاه کارآفرین هستیم تا از این طریق بخشی از مشکلات دانشجویان در این خصوص حل شود. همچنین به دنبال تربیت دانشجویانی هستیم که از طریق پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های خود مشکلات جامعه را حل کنند. معتقد به دانشگاه علمی هستیم، نه سیاسی. دانشگاه باید اسلام‌محور و اخلاق‌محور باشد.

سیادت با تأکید بر این‌که دانشگاه محل بی‌اخلاقی نیست، گفت: وجود بی‌اخلاقی یکی از مشکلات اصلی جامعه است که در دهه گذشته به‌شدت بروز پیدا کرد و آثار آن تاکنون به‌جا مانده است؛ دانشگاه محل بداخلاقی نیست بلکه محل کسب علم و تربیت انسان است. به دنبال ایجاد دانشگاه بانشاط هستیم اما نشاط به معنای بداخلاقی نیست بلکه به معنای حل مشکلات مردم است.


وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی، اظهار کرد: اکنون سه رشته در مقطع دکتری و دو رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد و یک رشته مقطع کارشناسی در زمینه گیاهان دارویی به رشته‌های موجود دانشگاه افزوده شده است. دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی در حد توان تلاش کرده است.



کجای دنیا دانشگاهی با قدمت 60 ساله فاقد دیوار و محوطه است؟


رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به وضعیت فضای فیزیکی دانشگاه، گفت: در مسائل عمرانی دانشگاه عقب‌ماندگی‌های بسیاری وجود دارد؛ در کجای دنیا دانشگاهی با قدمت 60 ساله فاقد دیوار و محوطه است. دیوارها و ساختمان‌های دانشگاه نیمه‌تمام رها‌ شده‌اند. در دوره‌ای به‌دلیل مشغول‌شدن مسئولان دانشگاه به مسائل حاشیه‌ای بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌تمام رها شد. اکنون در تلاش هستیم که ساختمان‌های رهاشده تکمیل شوند.

سیادت به بهره‌برداری از ساختمان دانشکده کشاورزی این دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: ساختمان دانشکده مهندسی زراعی نیز تکمیل شده و تنها تجهیز آن باقی مانده است. در یک دوره تمام پیمانکاران ما در دادگاه بودند اما اکنون با پیگیری‌های قضایی پروژه‌ها دوباره از سر گرفته شدند.


وی در خصوص فعالیت‌های دانشگاه در حوزه تبادلات علمی و ارتباطات بین‌المللی اظهار کرد: در گذشته در دانشگاه بخش روابط بین‌المللی وجود نداشت که امسال مدیریت ارتباطات بین‌المللی در دانشگاه ایجاد شده است و توانستیم ارتباطاتی برقرار کنیم؛ اخیرأ یک هیأت عراقی از دانشگاه بازدید کرد و تفاهم‌نامه‌ای نیز منعقد شد که بر اساس آن دانشجویانی از کشور عراق پذیرفته و خدمات مشاوره‌ای در زمینه کشاورزی به این کشور ارائه شود.



نقش تنها دانشگاه کشاورزی خوزستان در طرح 550 هزار هکتاری؟


رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان و ایلام، گفت: دانشگاه می‌تواند در طرح 550 هزار هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری پس از بهره‌برداری نقش فعالی داشته باشد و موجب افزایش بهره‌وری شود. دانشگاه می‌تواند به‌عنوان یک نهاد علمی و غیراجرایی نقش نظارتی در این طرح داشته باشد.

سیادت با بیان این‌که دانشگاه می‌تواند در حوزه آموزش و پژوهش برای برطرف‌کردن مشکلات کشاورزی در استان نقش فعالی ایفا کند و به‌صورت نظارتی فعالیت‌هایی انجام دهد، اظهار داشت: می‌توان گفت که ارتباط دانشگاه با صنعت خوشایند سیستم‌های اجرایی نیست. در خصوص ارتباط با صنعت جلساتی داشتیم و همیشه در این خصوص بحث‌هایی مطرح می‌شود اما این‌که دانشگاه هدایت‌کننده و نظاره‌گر فعالیت‌های اجرایی باشد، مورد استقبال دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی نیست. در این خصوص باید کارهای بیشتری انجام داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار