۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۸۲۲۶

به گزارش عطنا به نقل از فارس، دوره کوتاه مدت دانش افزایی ویژه فارسی آموزان روس که به همت بنیاد سعدی و در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، با حضور دکتر رضامراد صحرائی، معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی، دکتر علی اصغر مصلح فسایی، رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر داوود اسپرهم، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، جمعی از اساتید و مسئولان برگزاری دوره و نیز فارسی آموز حاضر در این دوره، در محل دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، پایان یافت.


635904467924013789
*با عضویت در شبکه اجتماعی فارسی‌زبانان، زبان فارسی خود را تقویت کنید
در این جلسه صحرایی، با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان فارسی آموز کشور روسیه در ایران، گفت: وجه اشتراک هر دوی ما این است که از ملت های متحد، دارای تاریخ و فرهنگ هستیم و امروز نیز دو کشور آزادیم و مقابل کشورهای زورگو ایستاده ایم.
معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی با تاکید بر اینکه پس از بازگشت به کشور خود و مراجعه به رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نظرات خود را درباره برگزاری این دوره اعلام کنید، خاطرنشان کرد: با عضویت در جامعه مجازی فارسی آموزان به نشانی «www.fln.saadifoundation.ir» که یک شبکه اجتماعی ویژه فارسی آموزان غیرایرانی است، می توانید زبان فارسی خود را تقویت کنید و با فارسی آموزان دیگر کشورها نیز آشنا شوید. کارشناسان ما در بنیاد سعدی نیز در این شبکه مجازی حضور دارند و پاسخگوی سئوالات شما خواهند بود.


*توقع ما از شما تبدیل شدن به استاد زبان فارسی دانشگاه روسیه است
عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در سخنانی با تشکر از بنیاد سعدی برای دعوت از فارسی آموزان روس و حضورشان در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: خوشحالم که این دوره کوتاه مدت برای شما مفید بوده و نسبت به روز اول حضورتان در ایران، رشد خوبی در سخن گفتن و شنیدن زبان فارسی داشته اید.
اسپرهم ضمن توصیه به فارسی آموزان روس نسبت به پیگیری آموخته خود در ایران، افزود: پس از بازگشت به کشورتان با دیدن شبکه های تلویزیونی و شنیدن شبکه های رادیویی جمهوری اسلامی ایران، زبان فارسی خود را تقویت کنید.
وی ادامه داد: وقتی در رشته هایی چون شرق شناسی، ایران شناسی، زبان شناسی و رشته های مشابه تحصیل می کنیم باید در آن رشته تحقیق کرده و محقق شویم؛ وظیفه دانشگاه نیز تربیت و پرورش محقق است. ما توقع داریم شما هم مانند دکتر ایوانف که ایران شناس و استاد زبان فارسی در روسیه است، بشوید و این بستگی به تلاش و همت خود شما دارد. ما نیز باید با این هدف به پرورش دانشجویانی چون شما بپردازیم.


635904435709832924
*فارسی‌آموزان قدم اول را برای صلح و دوستی برداشته‌اند
رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی نیز به عنوان آخرین سخنران جلسه اختتامیه، با اشاره به کوشش مسئولین بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری هرچه بهتر این دوره، دو نکته را حائز اهمیت دانست و گفت: نکته اول، اهمیت این دوستی ها و مراودات است. ایران و روسیه مراودات سیاسی و اقتصادی متعددی با یکدیگر دارند اما مهم ترین این مراودات، روابط فرهنگی و علمی است و باید بکوشیم تا در اینگونه مراودات عمیق تر شویم.
مصلح فسایی افزود: شما فراگیران زبان فارسی، قدم اول را برای دوستی و افزایش محبت و صلح و نیز رابطه بین فرهنگ ها برداشته اید و به واسطه یادگیری زبان فارسی، بر مهم ترین رابطه که همان رابطه فرهنگی و علمی است، دست گذاشته اید.
رئیس دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی، ادامه داد: در حال حاضر شرایط منطقه ما خوب نیست اما آینده را ما خواهیم ساخت چون افرادی که برای دوستی گام بر می دارند می توانند آینده را بسازند و شما می توانید سفیر مهر و محبت باشید.
وی در ادامه سخنان خود، گفت: استفاده بهینه از جوانی، نکته حائز اهمیت بعدی است که باید به آن توجه داشته باشید. همه شما جوان و با هوش هستید و باید از این موهبت الهی استفاده کنید؛ قدر جوانی خود را بدانید و به این حد از معلومات اکتفا نکنید. ما امیدورایم شاهد پیشرفت های شما در فرهنگ ها و علوم دیگر نیز باشیم.
در این جلسه برخی از دانشجویان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورشان در ایران و تشکر از بنیاد سعدی و اساتید دانشگاه علامه طباطبائی بابت برگزاری این دوره، به تعریف از اماکن دیدنی مورد پسندشان در تهران پرداختند.
این جلسه که در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، با اهداء لوح تقدیر و مدرک پایان دوره دانش افزایی زبان فارسی به دانشجویان روس، پایان یافت.
این فارسی آموزان که از دانشگاه های دولتی مسکو، باشقیرستان، علوم انسانی، چلیابینسک، سن پترزبورگ، زبان­ شناسی، داغستان وفدرال اورال روسیه در این دوره از دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی حضور داشتند، در رشته ­های شرق­ شناسی، زبان فارسی و تاریخ ایران، روابط بین الملل، تاریخ ایران و افغانستان، زبان­ شناسی، مترجمی انگلیسی و فارسی و زبان و ادبیات فارسی، تحصیل می کنند.
فارسی آموزان روس، هر روز صبح در کلاس‌های تخصصی آموزش زبان فارسی با موضوعات دستور زبان فارسی، درک مطلب، تقویت شنیداری و گفتاری و...، در دانشگاه علامه طباطبائی شرکت کردند و پس از آن به بازدید از اماکن علمی، فرهنگی و گردشگری تهران رفتند.
گفتنی است، بنیاد سعدی با هدف آشنایی بیشتر فارسی آموزان غیرایرانی با کشورمان و فرهنگ و آداب و حضور در اجتماع فارسی زبانان، دوره‌های دانش افزایی زبان فارسی را ویژه فارسی آموزان کشورهای مختلف، برگزار می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار