۰۵ شهريور ۱۳۹۵ ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۸۰۹۹
Jashn e Okrain (1)

در ادامه برنامه‌های فرهنگی دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، جشن استقلال اوکراین با حضور فارسی‌آموزان کشورهای مختلف در خوابگاه سلامت دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، فارسی‌آموزان اوکراینی با همراهی دانشجویان 41 کشور دنیا جشن اسقلال ملی را با پوشیدن لباس‌های محلی، آتش‌بازی و نورافشانی برگزار کردند و با خواندن سرود ملی، کیک این جشن را بریدند. از نکات قابل توجه این جشن، حضور و همدلی فارسی‌آموزان روس در این مراسم بود. این جشن با استقبال فارسی‌آموزان کشورهای مختلف همراه شد.


فارسی‌آموزان اوکراینی درحاشیه این مراسم به خبرنگار عطنا گفتند: امروز اگرچه وضعیت اوکراین، آرام نیست اما امشب با برگزاری این جشن در اینجا، پیام صلح و دوستی مردم اوکراین را به فارسی‌آموزان خارجی حاضر در این جشن، رساندیم. فارسی‌آموزان اوکراینی تآکید کردند: امروز، روز نمایش فرهنگ، تاریخ، پوشش و لباس سنتی، غذای سنتی و فرهنگ اوکراین است. آرزوی ما این است که به همه دنیا این را نشان بدهیم که فرهنگی زیبا، صمیمی و عمیق داریم و خیلی خوشحالیم که توانستیم در ایران این فرهنگ را به نمایش بگذاریم تا همکلاسی‌های ما از سراسر جهان، ببینند که مردم و فرهنگ اوکراین چگونه است، پیام این جشن این است که همه ما برابر هستیم و ما فقط به صلح و شادی فکر می‌کنیم.


آنها درباره چگونگی برگزاری جشن استقلال مردم اوکراین گفتند: در چنین روزی همه مردم لباس سنتی می‌پوشند و در میدان اصلی و مرکز شهرها حضور پیدا می‌کنند و با موسیقی و شادی، به رقص و پایکوبی می‌پردازند. مردم در این روز آتش بازی می‌کنند و همه جا بالون کوچک به آسمان می‌فرستند. خیابان‌ها جلوه‌ی زیبایی پیدا می‌کند و مردم غذای سنتی تهیه می‌کنند خانواده‌ها سفره پهن می‌کنند؛ گوشت و همه مواد غذایی سنتی در سفره می‌گذارند و همه کنار هم جشن می‌گیرند و یا به دیدار آشنایان در شهرهای دیگر می‌روند.


گفتنی است کشور اوکراین در ۲۳ اوت ۱۹۹۱ به استقلال رسید و پیش از آن بخشی از شوروی سابق محسوب می‌شد. این تاریخ، روز ملی استقلال اوکراین است که همه‌ساله در این کشور جشن گرفته می‌شود.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار