صبح امروز و با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکدۀ اقتصاد، از زحمات حسن طایی، رئیس سابق این دانشکده قدردانی شد و تیمور محمدی به عنوان سرپرست جدید دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی معرفی شد.
به گزارش عطنا، در این نشست که با حضور جمعی از استادان دانشکدۀ اقتصاد برگزار شد، سلیمی با اشاره به اتفاقات مثبتی که در سال های اخیر در این دانشگاه روی داده است، گفت: در چند سال اخیر استادان جدیدی به خانوادۀ بزرگ دانشگاه علامه طباطبائی اضافه شده اند که همگی باعث افتخار ما در کشور شده اند.
او ادامه داد: برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش عالی کشور این اتفاق افتاده است که رئیس قوه ای دستور بررسی و پیگیری نسخه های علمی و تخصصی ارائه شده توسط یک دانشگاه را داده است و آن دانشگاه، علامه طباطبائی بوده است.
سلیمی اظهار کرد: در جلسه ای که با چند تن از وزیران، جمعی از اقتصاددانان و استادان دانشکده اقتصاد دانشگاه ما برگزار شد، طرح هایی که از سوی استادان ما ارائه شد، کاملاً برنامه ریزی شده و بسیار سرتر از سایر طرح ها بود.
وی گفت: چندی قبل هم یکی از استادان جوان این دانشکده به عنوان استاد جوان برگزیده علم اقتصاد شد که باعث افتخار ما و دانشگاه بود.
سلیمی در ادامه تاکید کرد که تمام استادانی که در سال های اخیر جذب این دانشگاه شده اند همگی بر اساس قوانین وزارت علوم و فراخوان های مربوطه بوده اند و هیچکس با سفارش و سیاسی کاری جذب نشده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در گذشته در سطح تهران بسیار پراکنده بود و می بایست متمرکز می شد و به سوی توسعه راه پیدا می کرد. آن زمان ما حتی امکانات اولیه را هم نداشتیم و به توسعۀ فیزیکی، نیروی انسانی و بودجه نیاز داشتیم تا به معنای واقعی دانشگاه شویم.
او در ادامه با اشاره به اجلاس روسای دانشگاه های آلمان و ایران در دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: بسیاری از روسای دانشگاه های آلمانی در آن اجلاس اظهار کردند که این دانشگاه به دانشگاهی زیبا و درخور، بدل شده است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: در حال حاضر حدود 46درصد از استادان این دانشگاه دانشیار به بالا هستند و این رشد علمی استادان ما را نشان می دهد.
سلیمی افزود: دانشکدۀ اقتصاد ما از افتخارات این دانشگاه است. حتی ساختمان این دانشگاه به نوعی برند و جزوی از هویت اصلی این دانشگاه است.
وی با اشاره به خدمات ارزشمند دکتر شاکری و دکتر طایی در زمان ریاستشان در این دانشکده گفت: در زمان ریاست این دو بزرگوار، دانشکده اقتصاد شاهد سه تحول بزرگ بود.
او ادامه داد: نخستین تحول، پر شدن خلاء علمی دانشکده بود. استادان جوانی آمدند و این خلاها را تا حدودی پر کردند.
وی اظهار کرد: تحول دیگر در حوزۀ فضای فیزیکی دانشکده بود. با جدا شدن دانشکدۀ علوم ریاضی و رایانه از این دانشکده، فضای این دانشکده به مراتب بازتر شد.
سلیمی افزود: تحول سوم، تعمیرات اساسی این دانشکده بود که به خوبی انجام شد. رستوران این دانشکده، آسانسورها و... تعمیر اساسی شدند تا خطری متوجه استادان و دانشجویان نباشد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه تصریح کرد: در این مدت یک اجماع نسبی و همگرایی خوبی بین استادان و دانشجویان در این دانشکده شکل گرفته است و در کل دانشکده با سرعت و در متن و نه حاشیه در حال حرکت به جلو است.
وی با اشاره به رشد تولیدات علمی این دانشکده گفت: رشد علمی و تولیدات استادان این دانشکده پیشرفت خوبی داشته است. علاوه بر آن رابطۀ بین استادان و دانشجویان هم بسیار خوب و مناسب است.
سلیمی از دکتر طایی بابت زحماتی که در این دوران کشیده است، تشکر کرد و افزود: به همین دلایل، بنده از دکتر طایی که اتفاقاً از دوستان نزدیک من هم هستند تشکر می کنم. پروژۀ «طرح درس» ایشان از برنامه های موفق این دانشگاه خواهد بود.
او ادامه داد: برای جهش علمی، مهمترین امر، ایجاد نوعی وفاق، همدلی و همفکری است و این بایداز طریق نزدیک شدن اندیشه ها، دل ها و دوستی بین استادان اتفاق بیفتد.
او در پایان بار دیگر ضمن تشکر از زحمات دکتر طایی در دوران مدیریتشان گفت: در حال حاضر دانشگاه تقریباً در حالت نیمه تعطیل است. انشاالله در شهریور ماه و با حضور تمام کارکنان و استادان جلسۀ تودیع و معارفۀ درخور و در شانی برگزار خواهیم کرد.
در این نشست، تیمور محمدی، سرپرست جدید دانشکدۀ اقتصاد در سخنانی با اشاره به خدمات ارزنده ای که دکتر طایی در زمان مدیریتشان داشتند، گفت: در زمان دکتر طایی، صمیمیت خاصی بین کارکنان، استادان و دانشجویان ایجاد شده بود.
وی ادامه داد: تمام موارد لازم، مطرح شد و به رغم بنده باید روی چند محور دیگر هم تمرکز کرد. اولین محور این است که مباحث و پروژه های پژوهشی ما متفرق هستند و ما باید آنها را یکدست کنیم تا بتوانیم پیشگام مسائل اقتصادی کشور باشیم.
محمدی افزود: محور دیگر این است که با آموزش هایی که داده می شود همراه با توانمندی ها و مهارت های دیگر، خلاها پر شود.
او تصریح کرد: گاهاً دیده می شود که بعضی از استادان در گروه های آموزشی متفرق هستند که باید آنها را هم سامان داد.
وی در پایان گفت: محور دیگر این است که برای استادان پیشکسوت ایجاد انگیزه و علاقه کنیم که آنها هم در کلاس های مقاطع کارشناسی هم حضور پیدا کنند تا دانشجویان مقاطع پایین تر از وجود آنها بهره ببرند.