۰۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۸۰۱۹۳
دکتر امیرپناهی

نشست «انجمن های علمی دانشجویی؛ ظرفیت ها و الزامات پویایی» در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، امیر پناهی، مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست در سخنانی گفت: بسیار خوشحال هستم که این جمع صمیمی را امروز می بینیم و فرصتی دست داد تا بتوانیم با همفکری یکدیگر راجع به ارتقای مسئله علم و فعالیت های علمی در مجموعه دانشگاه بیشتر بحث و تبادل نظر کنیم.


وی ادامه داد: انجمن های علمی یکی از مهمترین پایه های تعمیق فرهنگ علم و ارتقای دانش در دانشگاه هستند. امروز فرصت بسیار خوبی است که ما بتوانیم به چنین فرهنگی بیشتر بپردازیم و در بدنۀ دانشجویی و مجموعۀ دانشگاه آن را نهادینه کنیم.


امیرپناهی در ادامه افزود: چنین نشست هایی قبل از آنکه جنبه تکنیکال و کاری داشته باشد، دارای ابعاد هویتی هم است. یعنی به یک معنا کنار هم قرار گرفتن اعضای انجمن های علمی، مسئولان و همچنین استادان مشاور به این معناست که ما با این رفتار خود، یک هویت خاصی به فعالیت های  علمی در مجموعه دانشگاه می بخشیم و این مسئلۀ بسیار مهم و حائز اهمیتی است که همۀ ما امیدوار هستیم که موضوع  پژوهش، علم و فعالیت های علمی به دغدغۀ اصلی دانشجویان در میدان و قلمرو دانشگاه تبدیل شود.


او اظهار کرد: دغدغه ای که شاید به یک معنا بیش از هر چیز ما نیازمند آن هستیم و فضای دانشگاه را باید به سمتی ببریم که دغدغۀ اصلی دانشجویان مسائل علمی باشد.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: این گردهمایی یک فرصت بسیار خوبی است برای اینکه  یک گفت و گوی نزدیک و صمیمی بین اعضای انجمن های علمی در دانشکده های مختلف صورت گیرد. یعنی به یک معنا دانشجویان و اعضای انجمن ها از مرزها و حصارهای دانشکده ای فراتر روند و به موضوعات بین رشته ای و بین دانشکده ای  فکر کنند.


وی تصریح کرد: به نظر بنده این نشست می تواند زمینه خوبی برای این گفت و گو و تعامل باشد که  ما بیش از هر چیز به آن نیاز داریم و امیدوار هستم که این نشست و نشست های بعدی  و برنامه های دیگری که با ایده های خلاقانۀ خود اعضای انجمن ها و دانشجویان، زمینۀ لازم برای این گفت و گو و تفاهم را بین رشته های مختلف و انجمن های مختلف فراهم کند.


امیرپناهی در ادامه صحبت های خود آماری از فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی ارائه داد و گفت: این آمار به این معنا نیست که یک سری از انجمن ها کم کاری کرده اند یا فعالیت یک سری از انجمن ها دست کم گرفته شود. من احساس کردم، ارائۀ این آمار شاید یک مقدار به انجمن هایی که شاید کمتر به مسائل و ماموریت هایی که در اختیارشان هست پرداخته اند، انگیزه ببخشد.


مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه تاکید کرد: این آمار مربوط به سال 97 است. یکی از دانشکده های ما که تعداد انجمن های علمی زیادی دارد، دانشکدۀ ادبیات و زبان های خارجی، الهیات و معارف اسلامی است. این دانشکده 15 انجمن فعال دارد و از بین این 15 انجمن، انجمن های زبان و ادبیات عربی، مترجمی زبان فرانسه، ادبیات فارسی، فلسفه، زبان شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی فعالتر بوده اند.


امیرپناهی خاطرنشان کرد: دانشکده اقتصاد چهار انجمن علمی دارد که سه انجمن اقتصاد انرژی و محیط زیست، انجمن توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و انجمن اقتصاد فعالیت بیشتری داشته اند.


او در ادامه افزود: دانشکده ارتباطات سه انجمن فعال دارد که انجمن مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات فعالتر است. دانشکده حقوق و علوم سیاسی چهار انجمن دارد که سه انجمن حقوق، علوم سیاسی و انجمن روابط بین الملل فعالتر است.


وی در ادامه گفت: دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی 9 انجمن فعال دارد که انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی، انجمن مشاوره، انجمن روان شناسی، انجمن تکنولوژی آموزشی و انجمن علوم تربیتی، به ترتیب فعالترین انجمن های این دانشکده بودند.


امیرپناهی گفت که در دانشکده علوم اجتماعی هشت انجمن فعال وجود دارد که دو انجمن تعاون و رفاه اجتماعی و انجمن مددکاری اجتماعی فعالتر بوده اند. در دانشکده مدیریت و حسابداری هشت انجمن وجود دارد که سه انجمن حسابداری، مدیریت دولتی و انجمن مدیریت شهری فعالتر بوده اند.


مدیر فرهنگی دانشگاه افزود: دانشکده ریاضی و آمار دو انجمن فعال دارد که انجمن آمار بیشترین فعالیت را به خود اختصاص داده است.


امیرپناهی در پایان تصریح کرد: از مجموع تلاش های همه انجمن ها 510 فعالیت ثبت شده است که رقم بسیار خوبی است و ان شاالله ما بتوانیم در سال آینده این رقم را چند برابر کنیم و فضای مناسب تری را در دانشکده ها ایجاد کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار