نخستین جلسه شورای ارتقای کیفی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معاون آموزشی دانشگاه، مدیران حوزه معاونت آموزشی و استادان دارندۀ ارزشیابی برتر دانشگاه در دفتر معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش عطنا، در ابتدای این نشست، احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تبیین اهداف این نشست، ضرورت ارتقای سطح کیفی آموزش دانشگاه و نزدیک کردن آن به استانداردهای بین المللی با توجه به ظرفیت های استادان دانشگاه را مهمترین سیاست جدید حوزه آموزش دانشگاه قلمداد کرد و از استادان و صاحبان فکر و اندیشه و صاحبان نمرات برتر ارزشیابی دانشگاه برای یافتن راه های ارتقای کیفی استمداد طلبید.
در این جلسه که آقایان دهکردی، یادگارزاده، قاسمی، امیدوار، مینائی، رضائی تبار، دلاوری، غیاثی، پاکدهی، امیدبخش، ترتیبیان و خانم ها عظیمی، عادلیان و سعیدی حضور داشتند بر مسائل مهمی چون ضرورت برخورداری دانشگاه از یک مرکز توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی «Teacher Development Center»، جلب و جذب تجارب کشورهای پیشرفته و استخراج شاخص های استاد خوب، استخراج شاخص های ارتقای کیفی آموزش در دو بُعد توصیف وضع موجود و ترسیم آینده مطلوب، تعیین اهداف مهارتی برای آموزش های ارائه شده، تبیین معیارهای درست یک فضای آموزشی مطلوب، آموزش به صورت غیر مستقیم و از طریق انتقال تجارب استادان به یکدیگر، اصلاح نظام ارزشیابی استادان به طوری که علاوه بر دانشجو، گروه آموزشی و هیئت رئیسه دانشکده نیز بتوانند در فرایند ارزشیابی وارد شوند، پرهیز از نگاه خطی به آموزش، تعمیم و تاکید فزاینده بر «طرح درس» و اینکه در گام اول همه استادان مدعو موظف به ارائه طرح درس شوند، جلوگیری از تحلیل رفتن استادان پیشکسوت و استفاده از دستیاران آموزشی، دمیدن روح امید به ویژه از سوی استادان ارشد و پیشکسوت به جوان ها تاکید داشتند.
گفتنی است در انتهای این جلسه، احمدوند ضمن تشکر از نکات خوب و ارزنده استادان تاکید کرد که این شورا تا نیل به اهداف آموزشی خود ادامه خواهد داشت و مقرر شد دفتر برنامه ریزی، سنجش و آموزش طی نشست های آتی نکات مطرح شده از سوی استادان را به شکل منظم دسته بندی کرده و آن ها را به تدریج در دستور کار شورا قرار دهد تا در چارچوب یک برنامه منظم اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.