۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۷۷۴۴۹
شجاع احمدوند

جلسۀ تودیع نادر نعمت الهی، معاون سابق آموزشی و معارفۀ شجاع احمدوند، معاون جدید آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شورای ریاست دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، شجاع احمدوند، معاون جدید آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در جلسۀ معارفۀ خود گفت: نمی توانم خوشحالی خودم را از اینکه بار دیگر در جمع شما هستم را کتمان کنم و شاید این توفیقی بود که بار دیگر بتوانم در خدمت دانشگاه باشم. بایستی از حسن اعتماد ریاست دانشگاه که به بنده اعتماد کرد و بنا هست که مk این مسئولیت را بر عهده بگیرم، تشکر کنم.


احمدوند با اشاره به ویژگی های شخصیتی سلیمی، رئیس دانشگاه گفت: وجود دکتر سلیمی نعمتی است برای این دانشگاه و بخش عمده ای از رفتارهای مدیریتی تحت تاثیر آرامش، اعتماد و در حقیقت نظرات کارشناسی است که ایشان دارند. این امر خیلی مهم است که مدیر ضمن اینکه خیلی مداخلۀ جزئی نکند در جزئیات تسلط داشته باشد. خیلی از مدیران ما در سطح کشور در جریان امور زیر مجموعۀ خود نیستد ولی آقای دکتر سلیمی این ویژگی را دارند که هم جزئیات را می دانند و هم بر مسائل اشراف دارند. در دورۀ ایشان، معاونت ها به «معنای واقعی» معاونت شدند. یعنی اختیار فعالیت، برنامه ریزی و سیاست گذاری  پیدا کردند و ان شاءالله این حمایت را ما هم داشته باشیم و در نهایت شرمنده زحمات ایشان نباشیم و بتوانیم پاسخ این اعتماد را بدهیم.


معاون جدید آموزشی دانشگاه با اشاره به خدمات دکتر نعمت الهی تصریح کرد: به دکتر نعمت اللهی خسته نباشید عرض می کنم. ایشان ساختار خیلی خوبی را به لحاظ قوانین و مقررات، آئین نامه ها، سازمانی و تمرکز حوزۀ معاونت آموزشی در یک معاونت خاص طراحی کرده اند و امیدوارم که من رهرو آداب دانی برای این راهی که ایشان گشوده اند باشم و بتوانم این وضعیت را ادامه دهم.


او با اشاره به سیاست های آیندۀ این معاونت اظهار کرد: بنده دو نکته مدنظر دارم، یکی تلاش برای حفظ وضعیت موجود است و دیگری نوعی کیفی سازی، مدرن سازی و حرکت رو به جلو است. یکی از مشکلاتی که من در ذهنم در همین ایام بود این است که بخصوص در دانشگاهی مانند دانشگاه علامه طباطبائی که تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی خیلی بیشتر است، نگرانی این موضوع به وجود می آید که دورۀ کارشناسی ما تضعیف شود.


احمدوند افزود: در بعضی از دانشکده ها مشاهده می شود که خیلی از درس های مقطع کارشناسی به نیروهای کم تجربه تر سپرده می شود و دائم با انتقاد دانشجویان مواجه هستیم مبنی بر اینکه ما تصور دیگری از دانشگاه علامه طباطبائی داشتیم. البته به نظر من در این زمینه سهل انگاری صورت نگرفته است، شاید دانشگاهی مانند دانشگاه ما که تعداد نیروهای تحصیلات تکمیلی آن بیشتر است، احتمالاً این عوارض را هم خواهد داشت.


این عضو هیئت علمی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی در ادامه گفت که باید با یکدیگر فکری بکنیم و راهی پیدا کنیم که نگذاریم این دوره تضعیف شود. چون می دانیم که ساختار و پیکرۀ تحصیلی دانشجویان در دورۀ کارشناسی شکل می گیرد و در تحصیلات تکمیلی فقط مرور و بروز رسانی آنها شکل می گیرد.


او در پایان تاکید کرد: با سایر معاونان دانشگاه بخصوص معاونت پژوهشی که با این معاونت رابطۀ خیلی نزدیکی خواهد داشت، حتما باید مساعدت و همکاری شکل بگیرد. انشاالله بتوانیم اهداف دانشگاه را تا جایی که ممکن و میسر است تحقق ببخشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار