۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۷۷۰۶۷
shalchi01

تعداد نشریات دانشگاه علامه طباطبائی با پیوستن 56 نشریه در سال 98 به جمع این نشریات، به عدد 131 می رسد.


به گزارش عطنا و به نقل از ایرنا، دانشگاه علامه طباطبائی تا پایان سال 97 تعداد 75 نشریه فعال داشت که با توجه به صدور مجوز فعالیت 56 نشریه، این تعداد افزایش پیدا می کند. از مجموع نشریات مجوز گرفته تعدادی نشریه جدید و تعدادی دیگر تغییر نام داشته اند.
سال گذشته با تلاش دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی سراسر کشور تیتر 10، چند نشریه دانشگاه به نام‌های طنین، تراز، سیاه مشق و صور، شش رتبه برتر را کسب کردند. دولت یار نیز از جمله نشریات انجمن‌های علمی دانشجویی در بخش علوم انسانی توانست رتبه دوم را از آن خود کند.
همچنین سال 97 و در یازدهمین دوره جشنواره حرکت (جشنواره انجمن‌های علمی دانشجویی)، نشریه گزاره مقام سوم را در بین نشریات علوم انسانی به دست آورد.



حمایت 100 میلیون تومانی از نشریات


دانشگاه علامه طباطبائی برای حمایت از فعالیت دانشجویان به طور متوسط سالانه 100 میلیون تومان اعتبار صرف حمایت مالی از چاپ، انتشار و امور طراحی و صفحه‌آرایی نشریات می‌کند. در عین حال که همزمان سالانه اعتباراتی صرف امر آموزش اصول و مبانی روزنامه‌نگاری در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور استادان با تجربه و صاحب نام در داخل و خارج دانشگاه می شود.  در نشریات دانشجویی مسئولان نشریه اعم از هیئت تحریریه، سردبیر و مدیرمسئول نشریه در مورد انتشار مطالب تصمیم‌گیری می‌کنند.



نشریات دانشگاهی فضایی برای بیان نظرات مخالفان


وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی درباره حدود آزادی فعالیت دانشجویان در نشریات اظهار داشت: دانشگاه در نظر دارد با فراهم کردن حداکثر آزادی برای دانشجویان، نشریات داخلی را به محلی برای چالش و گفت و گو میان نقطه نظرهای مختلف تبدیل کند.
وی افزود: فضای نشریات دانشجویی باید به گونه ای باشد که دانشجویان بتوانند درباره موضوعات مهم و اساسی کشور ایده های خود را مطرح کنند، اما مرزهای آزادی را قانون کشور مشخص می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار