۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۰۴۱۸
حمیدرضا علومی‌یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امسال با ابتکار وزارت علوم 27‌ آذرماه به‌ نام روز پژوهش و علوم انسانی نامگذاری شده است و در واقع اجرای مراسم ملی روز پژوهش و علوم انسانی به دلیل اینکه دانشگاه علامه قطب علوم انسانی کشور تلقی می‌شود از سوی وزارت علوم به دانشگاه ما واگذار شده است.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا در خصوص هفته پژوهش، گفت: هفته پژوهش برحسب نام یک هفته است اما به‌دلیل تنوع و تعدد فعالیت‌ها و برای اینکه همه استادان و دانشجویان بتوانند در این مراسم شرکت کنند این برنامه‌ها را به طور گسترده در سه هفته برگزار می‌کنیم.


وی ادامه داد: مراسم نمادین هفته پژوهش  در همین هفته 27 آذرماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود و به‌دلیل مصادف بودن روزهای آخر این هفته با تعطیلات، مراسم پژوهش،اول دی‌ماه در پژوهشگاه دانشگاه صنعت نفت با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار می‌شود.


علومی‌یزدی درباره گرامی‌داشت روز 27 آذرماه (وحدت حوزه و دانشگاه)، بیان کرد: 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه است و امسال با ابتکار وزارت علوم این روز به‌ نام روز پژوهش و علوم انسانی نامگذاری شده است و در واقع اجرای مراسم ملی روز پژوهش و علوم انسانی به‌دلیل اینکه دانشگاه علامه قطب علوم انسانی کشور تلقی می‌شود، اجرای این برنامه از سوی وزارت علوم به دانشگاه ما واگذار شده است.


وی افزود: ما در این روز (27 آذرماه) میزبان معاون پژوهشی وزارت علوم هستیم که ایشان به عنوان میزبان برنامه در کنار دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، راجع‌به چالش‌ها و نقش پژوهش‌های علوم انسانی در جهان معاصر سخنرانی خواهند کرد.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: بعد از سخنرانی مسعود برومند و سلیمی، سه سخنران کلیدی حداد عادل، رضا داوری‌اردکانی و لعیا جنیدی با عنوان مأموریت‌‌ پژوهش‌های علوم انسانی در دوره معاصر سخنرانی می‌کنند.


وی درخصوص گزارش خود به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه در این روز، گفت: گزارشی درباره خوشه‌های مشورتی دانشگاهی که بنا به درخواست هیئت دولت تشکیل شده و وظیفه مشورت‌دهی به دولت را در موضوعات مهم و اساسی کشور انجام می‌دهد، ارائه خواهم کرد.


علومی‌یزدی اضافه کرد: از شهریورماه سال گذشته بنا به دستور معاون اول رئیس‌جمهور، 5 دانشگاه کشور عهده‌دار تشکیل 5 خوشه مشورتی در موضوعات اقتصاد کلان، پولی-بانکی، ارتباطات و رسانه، سرمایه اجتماعی و حقوق شهروندی شدند که دو خوشه پولی-‌بانکی و ارتباطات و رسانه با مسئولیت آقای محمدهاشم بت‌شکن و هادی خانیکی در دانشگاه علامه طباطبائی انجام می‌شود.


وی افزود: بعد از ارائه گزارش بنده، نشستی با حضور استادان و صاحب‌نظران علوم انسانی به‌منظور نقش پژوهش‌های علوم انسانی و کارکردهای آن در دوران امروز باتوجه به وظیفه مأموریت محوری دانشگاه‌ها، برگزار خواهد شد.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این خوشه‌ها با کمک سایر دانشگاه‌ها و استادان مسائل روز جامعه را در این حوزه‌ها رصد و توصیه‌های سیاستی برای مسئولان را تنظیم کردند و ما این توصیه‌ها را به مسئولان ارسال کرده‌ایم.


 وی گفت: گزارشی از عملکرد چگونگی این دو خوشه به طور کلی ارتباطات جامعه با دانشگاه را در همایش روز 27 آذرماه ارائه می‌کنم.


علومی‌یزدی درخصوص برنامه‌های دانشگاه برای مراسم  اختتامیه هفته پژوهش، بیان کرد: دانشکده‌ها برنامه‌های عمده‌ای تدارک دیده‌اند، اکثر دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی هرروز 2 تا 3 برنامه و نشست تخصصی برگزار می‌کنند.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی درباره نحوه برگزاری نشست‌ها، خاطرنشان کرد: امسال از دانشکده‌ها درخواست کردیم که از برگزاری سخنرانی‌های انفرادی که بعضاً با استقبال کم روبه‌رو می‌شود یا اینکه امکان تبادل‌نظر را فراهم نمی‌کند، خودداری کنند و نشست‌های هفته پژوهش را به صورت میزگرد برگزار کنند، ضمن‌آنکه کارگاه‌های متعددی در دانشگاه‌ها برگزار می‌‌شود.


علومی‌یزدی در پایان گفت: دانشکده‌ها یک روز را هم برای تجلیل از پژوهشگران برتر، دانشجویان و استادان اختصاص می‌دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار