۰۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۱:۵۲
کد خبر: ۲۶۸۴۷

35 شورای صنفی دانشجویان سراسر کشور در نامه ای به رئیس صندوق رفاه وزارت علوم، خواستار لغو سنواتی شدن ترم 5 کارشناسی ارشد و ترم 9 کارشناسی و دکتری شدند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، در این نامه خطاب به یزدان مهر آمده است: با توجه به مشکلات مالی فراوان دانشجویان خوابگاهی و مراجعات مکرر به دفاتر شوراهای صنفی مبنی بر کاهش هزینه های اسکان و تغذیه و بهبود کیفیت خدمات رفاهی، ما شورا های صنفی دانشگاه های کشور به عنوان نماینده قانونی دانشجویان از ریاست صندوق رفاه تقاضا داریم تا با تدبر و ایجاد راهکاری به دور از هرگونه تنش برای کاستن از فشار مالی و بهبود کیفیت خدمات رفاهی و همچنین در راستای تعالی و پیشرفت کشور که در گرو انجام رسالت دانشجویی این دانشجویان است، پیشگامی خود را با ایجاد فضای سراسر آرام برای ایفای نقش دانشجویان در این عرصه نشان دهد.


نویسندگان افزوده اند: مطالبه کنونی و ضروری ما تغییر در ماده ی 4 آیین نامه نحوه واگذاری و اداره خوابگاه دانشجویی صندوق رفاه است که دانشجویان ‏مقطع کارشناسی و دکتری به مدت 8 نیمسال و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته به مدت 4 ‏نیمسال حق اسکان در خوابگاه‎ ‎و استفاده از دیگر خدمات رفاهی را دارند.‏ دانشجویان به ناچار و با توجه به مشکلات عدیده مالی، آموزشی، رفاهی و … وارد ترم سنوات می شوند.


در ادامه تصریح شده است: افزایش نامعقول نرخ تغذیه و اسکان سنوات از توان بسیاری از دانشجویان خارج است. به منظور کاستن از مشکلات دانشجویان سنواتی و در راستای سیاست های کلان آموزش عالی مبنی بر ‏پیشرفت کیفیت پژوهش در وزارت علوم، تقاضا داریم که ترم اول سنوات برای همه مقاطع تحصیلی از ‏شمول قانون سنوات خارج شود. همچنین من بعد ترم 10 در مقطع کارشناسی و دکتری، ترم 6 در مقطع کارشناسی-‏ارشد، ترم های نخست سنوات محسوب شود و هزینه مازاد اخذ شده از ‏دانشجویان ترم 10 کارشناسی و دکتری و ترم 6 کارشناسی ارشد به صورت اقساط دریافت شود.‏


نویسندگان در پایان افزوده اند: با توجه به رویکرد چند سال اخیر وزارت علوم، امیدواریم که این مشکلات بهانه ای نباشد تا دولت از زیر بار ‏مسئولیت های خود شانه خالی کند و در نهایت به ارائه طرح هایی چون بومی گزینی – که عواقب ناگواری دارند ‏‏– منجر شود‏.


اسامی شوراهای صنفی امضاءکننده نامه در ایرنا موجود است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار