۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۶۷۹۶۷
بازدید معاون وزیر علوم از خوابگاه دانشجویی شهید گلعذاری دانشگاه علامه

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از خوابگاه دانشجویی شهید گلعذاری دانشگاه علامه طباطبائی با تأکید بر اهمیت نقش دانشگاه در ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها و برنامه‌های جدید صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، گفت: دانشگاه علامه پیشرو در ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها است و ما محدودیتی برای پرداخت وام به دانشجویان دکتری نداریم.


به گزارش خبرنگار عطنا، ذوالفقار یزدان‌مهر 11 آذرماه در بازدید از خوابگاه دانشجویی شهید گلعذاری دانشگاه علامه (گزارش تصویری) با اشاره به کمبود بودجه دریافتی از دولت و کاهش قدرت خرید دانشجویان، گفت: در 4 سال گذشته تنها 45 میلیارد تومان در زمینه وام‌های شهریه از دولت دریافت کرده‌ایم درحالی‌که مبلغ 570 میلیارد تومان به دانشجویان وام شهریه داده‌ایم.


وی در ادامه گفت: وام دانشجویی برای دانشجویان دکترا در سال 93، 3 میلیارد و 700 میلیون تومان و معادل ترمی، 500 هزار تومان بوده است که بعد از آزمون جامع به دانشجویان اعطا می‌شد ولی این محدودیت در سال 94 برداشته شد و مبلغ وام به 700 هزار تومان افزایش پیدا کرد.


یزدان‌مهر افزود: مبلغ دریافتی صندوق رفاه از دولت در سال 95، 57 میلیارد تومان و در سال گذشته، 166 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 97 به 220 میلیارد تومان رسیده است، همچنین وام ضروری برای دانشجویان دکترا یک‌میلیون تومان بوده که به سه میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.


وی در ادامه به ارائه برخی از برنامه‌های جدید صندوق رفاه دانشجویی پرداخت و گفت: در سال گذشته 10 هزار دانشجوی دکترا از وام ضروری استفاده کردند درحالی‌که امسال 65 میلیارد تومان به وام ضروری اختصاص داده شده است و پیش‌بینی می‌شود 12 هزار نفر مشمول دریافت این وام شوند، همچنین کمک رهن برای دانشجویان دکتری 7 میلیون و 500 هزار بوده که به 15 میلیون افزایش پیدا کرده است.


یزدان‌مهر ادامه داد: محدودیتی برای پرداخت وام به دانشجویان دکتری نداریم و به‌تمامی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند وام تخصیص داده‌شده است، ضمن آنکه با بانک توسعه تعاون در این مورد نیز هم‌افزایی صورت گرفته است.


وی با تشریح ارتقای وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی این دانشگاه را در تجهیز و ارتقا دادن کیفیت خوابگاه‌ها پیشرو دانست و گفت: دانشگاه علامه، تنها دانشگاهی است که تمام خوابگاه‌های آن ازلحاظ کیفیت، رتبه 1 و 2 را دارا هستند و در همین خصوص خوابگاه شهید گلعذاری رتبه دوم کیفیت را دارد، همچنین خوابگاه‌های شهید سلامت، مطهری، نوبخت و فرهمند از رتبه 1 برخوردار هستند و این در صورتی است که 38 درصد خوابگاه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور رتبه 3 و 4 را دارند.


رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در پایان افزود: سال گذشته این صندوق رفاه 1 میلیارد و 922 میلیون و امسال 800 میلیون برای ارتقای سرای دانشجویان پرداخت کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار