۰۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۶۰۴
basij

بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی از احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دعوت کرد تا در زمینه «تصویب قانون ثبت در ایران» پاسخگوی سؤالات دانشجویان این دانشگاه باشد.


به گزارش خبرنگار عطنا، بسیج دانشجویی دانشگاه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی با انتشار نامه‌ای در صفحه‌های مجازی خود به امضاء محمدمهدی جوادیار، مسئول بسیج این دانشکده خواستار پاسخ‌گویی و حضور تویسرکانی در دانشگاه علامه شده است.


متن این نامه به شرح ذیل است:


جناب آقای دکتر تویسرکانی، ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور


با عرض سلام‌وصلوات بر محمد و آل محمد


به‌رغم گذشت بیش از هشتاد سال از تصویب قانون ثبت در ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به‌عنوان متولی اجرای این قانون هنوز نتوانسته است حقوق مالکیت راجع به اموال غیرمنقول را به‌عنوان زیرساخت توسعه پایدار حقوقی و اقتصادی در کشور تثبیت کند. تا جایی که به اذعان مسئولین سازمان ثبت قریب به یک‌سوم دعاوی حقوقی و کیفری در قوه قضاییه، مربوط به دعاوی مالکیت اموال غیرمنقول است.


از طرف دیگر مع الاسف کشور ما در زیرشاخه «صیانت از مالکیت فیزیکی» از «شاخص بین‌المللی حقوق مالکیت» (IPRI) رتبه 92 را از بین 127 کشور کسب نموده است. این در حالی است که پنج کشور اول منطقه رتبه‌های زیر 30 را در جهان دارند. این رتبه حکایت از وضعیت متزلزل حقوق مالکیت در کشور ما در مقایسه با کشورهای موضوع چشم‌انداز بیست‌ساله دارد.


وضعیت متزلزل حقوق مالکیت در ایران به یکی از موانع جدی توسعه و پیشرفت اقتصادی تبدیل‌شده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به همین دلیل ایران را برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمی‌کنند.


با این مقدمه و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور مسئولین در دانشگاه‌ها، از حضرت‌عالی دعوت می‌شود به‌عنوان متولی اصلی حقوق مالکیت کشور، در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی حضور یافته و پاسخگوی سؤالات دانشجویان در مورد عملکرد سازمان ثبت و قوه قضاییه در حوزه حقوق مالکیت باشید. بازه پیشنهادی برای حضور جنابعالی 6 آذرماه لغایت 20 آذر است. ضمناً آقای امیرعباس محمدلو با شماره تماس 09384898169 جهت هماهنگی خدمتتان معرفی می‌شود.


پیشاپیش از عنایت حضرت‌عالی سپاس‌گزاریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار