۰۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۶۲۹۵۷
مهدی وجدانی، رئیس اداره خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس اداره امور خوابگاه های دانشگاه علامه طباطبائی گفت: ظرفیت خوابگاه ها پاسخگوی نیاز دانشجویان است با این حال برای ارائه تسهیلات بیشتر ، دانشگاه به طورجدی در حال پیگیری پرداخت وام ودیعه مسکن است.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، مهدی وجدانی همت اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبایی دارای 18 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که 3 هزار و 200 نفر آنان غیربومی خوابگاهی هستند.
وی افزود: آمار دانشجویان خوابگاهی ما نسبت به سال گذشته در مقطع کارشناسی به دلیل سیاست بومی گزینی کاهش یافته است. اما در مقطع کارشناسی ارشد در ترم پنجم افزایش می یابد .
وجدانی همت توضیح داد : ترم پنجم دانشجویان کارشناسی ارشد (در حال اتمام پایان نامه) جزو سنوات مجاز آنها شمرده می شود و شمار زیادی از آنها به خوابگاه نیاز دارند.
وی افزود: از این رو ظرفیت دانشگاه در بخش کارشناسی کاهش و در بخش تحصیلات تکمیلی ثابت و در میان دانشجویان کارشناسی ارشد ترم 5افزایش یافته است.
رئیس اداره امور خوابگاه های دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دانشگاه علامه 10 مجتمع خوابگاهی دارد که درصدد است مجتمع های خوابگاهی پراکنده خود را تنها در دو یا سه نقطه سطح شهر متمرکز کند.
وی گفت: در سال های گذشته دانشگاه دارای خوابگاه متاهلان نیز بوده است، اما طی چهار، پنج سال اخیر در سیاست گذاری های جدید دانشگاه، خوابگاه متاهلان از مجتمع های خوبگاهی دانشگاه حذف شده است.
وجدانی همت در باره خوابگاه متاهلان دانشگاه اظهار کرد: اسکان دانشجویان متاهل در خوابگاه های دانشگاه علامه در اولویت قرار دارد، اما این دانشگاه دارای خوابگاه مجزا و مخصوص متاهلان نیست.
وی افزود: دو سال قبل با افزایش ظرفیت دانشجویان، دانشگاه یک واحد در منطقه 22 تهران اجاره و در اختیار دانشجویان قرار داد. اما در حال حاضر ظرفیت خوابگاه های دانشگاه پاسخگوی نیاز دانشجویان است.
رئیس اداره امور خوابگاه های دانشگاه علامه در باره شرایط واگذاری خوابگاه ها ادامه داد: به تمامی دانشجویان روزانه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خوابگاه داده می شود. به دانشجویان بومی استان البرز و تهران خوابگاه تعلق نمی گیرد. اما هنگامی که اسکان خوابگاهی به اتمام می رسد، دانشجویان اطراف تهران که از مسیرهای بالای 2 الی 3 ساعت تردد می کنند، در صورت وجود ظرفیت در خوابگاه ها اسکان داده می شوند.
وی افزود: علاوه بر این هرساله دانشگاه خود را متعهد می داند با توجه به قیمت بالای اسکان در تهران برای دانشجویان نوبت دوم یا شبانه نیز در صورت امکان خوابگاه در نظر بگیرد. اما به دانشجویان پردیس خودگردان خوابگاه تعلق نمی گیرد.
وی در مورد واگذاری خوابگاه در فصل تابستان به دانشجویان گفت: مطابق با قوانین وزارت علوم دانشگاه علامه به جهت عدم ارائه ترم تابستانی موظف به واگذاری خوابگاه به دانشجویان نیست. اما با توجه به حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیاز آن ها به مراکز علمی و پژوهشی تهران، دانشگاه هر ساله دو واحد خوابگاهی را که کمترین نیاز به تعمیرات را داشته باشد، بنابر اولویت هایی به دانشجویان اختصاص می دهد.
وجدانی همت افزود: شهریه پرداختی دانشجویان روزانه مطابق با ابلاغیه سازمان صندوق رفاه دانشجویان و شهریه دانشجویان شبانه با اندکی افزایش بنابر مصوبه هیئت امنای دانشگاه تعیین می شود.
وی در باره امکانات و تسهیلاتی که در اختیار دانشجویان خوابگاهی قرار می گیرد، گفت: خوابگاه های بزرگ دانشگاه علامه دارای سالن ورزشی مجزا، سالن غذا خوری، بوفه های دانشجویی، اتاق های پزشکی و مشاوره است و سایر خوابگاه های دانشگاه نیز چنان چه از هریک از این امکانات برخوردار نباشند، می توانند از نزدیک ترین مجتمع خوابگاهی و یا دانشکده استفاده کنند. همچنین تمامی دانشجویان خوابگاه ها می توانند روزهای پنجشنبه از استخر دانشگاه به صورت رایگان استفاده نمایند.
وجدانی همت همچنین با اشاره به رتبه بندی خوابگاه ها از سوی صندوق رفاه اظهار کرد: در سال های اخیر موضوع استاندارد سازی خوابگاه ها و بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی تجهیزات خوابگاهی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت. در سال گذشته نیز خوابگاه های دانشگاه علامه از سوی صندوق رفاه وزارت علوم مورد تقدیر قرار گرفت. از این جهت بسیاری از خوابگاه های دانشگاه در حال حاضر در سطح یک و دو قرار داشته و تعداد اندکی از آن ها در سطح سه قرار گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار