۱۰ آبان ۱۳۹۷ ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۶۲۶۶۱
نعمت‌الله ایرانزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار نفر در دوره‌های مهارتی این دانشگاه شرکت کرده‌اند، اظهار کرد:‌ با راه‌اندازی سامانه «نگارستان» بخشی زیادی از انتظارات دانشجویان برآورده می‌شود.


به گزارش خبرنگار عطنا، دکتر نعمت‌الله ایرانزاده، اول آبان‌ماه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی که در سالن شورای ریاست این دانشگاه برگزار شد، ضمن تشکر از حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم برای حضور در این نشست و تشکر از رئیس دانشگاه علامه، گفت: در این جلسه از سامانه «نگارستان» رونمایی می‌شود که یکی از دغدغه‌های مسئولان فرهنگی در سطح کشور برای راهبری یکسان و پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی است. (گزارش تصویری)


وی خاطرنشان کرد: این دغدغه در نشست مشترک معاونان فرهنگی و مسئولان وزارت علوم بارها مورد توجه و بحث قرار گرفته است که در دانشگاه ما با راه‌اندازی سامانه «نگارستان» بخشی زیادی از این انتظارات برآورده می‌شود.


ایرانزاده فعالیت دیگر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی را تحلیل محتوای نشریات دانشجویی طی چهار سال از مهرماه سال 92 تا شهریورماه سال 96 دانست و گفت: این کار با کمک استادان حرفه‌ای دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی به‌خصوص دکتر فرقانی، رئیس این دانشکده و سه نفر از پژوهشگران انجام شده است.


وی در همین رابطه اظهار کرد: خود من به دلیل علاقه‌ای که به این حوزه داشتم ناظر علمی این پژوهش بودم و به‌زودی نیز نتایج حاصل شده از این تحقیق در قالب یک کار چاپی در شمارگان محدود توسط انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی منتشر می‌شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه همین پژوهش برای نشریات منتشر شده از مهرماه 96 تا مهرماه 97 نیز شروع شده است، افزود: این پژوهش با یک تیم حرفه‌ای و هزینه دانشجویی و دانشگاهی و با حمایت رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در حال انجام است و این آمادگی را داریم در صورتی که وزارت علوم تشخیص بدهد برای سایر دانشگاه‌ها نیز این‌کار را انجام دهیم.


وی در ادامه با اشاره به اینکه خانم بیات به‌عنوان دبیر جدید انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی معرفی شده‌اند که در این جلسه حضور دارند، گفت: از جلسه قبل شورای فرهنگی دو مورد در دستور کار ما قرار گرفته بود که به آنها رسیدگی می‌کنیم.


ایرانزاده بیان کرد: یکی از این موارد اساس‌نامه کانون دانش‌آموختگان علامه طباطبائی بود که از دوستان خواستیم تا بحث‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند و متأسفانه بازخوردی از دوستان ندیدیم که با آن اساس‌نامه موافق هستند یا خیر؟ و باز دوباره از اعضا شورا می‌خواهیم که دیدگاه‌های خود را تا جلسه آینده مطرح کنند که در این زمینه به جمع‌بندی نهایی برسیم.


وی با بیان اینکه همچنین اساس‌نامه جدید هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی توسط حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی به شورای فرهنگی رسیده بود که آن را مطرح کردیم، گفت: اعضای شورا نظراتی را به‌صورت شفاهی بیان کردند اما چیزی به‌صورت مکتوب به دست ما نرسید و از دوستان در این زمینه نیز خواهش می‌کنم که قبل از برگزاری جلسه بعد، نظرات خود را به‌صورت مکتوب در اختیار ما قرار بدهند.



تشکیل خانه آزاداندیشی دانشجویی به اجماع اعضای شورای فرهنگی رسیده است



معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه با اشاره به اعزام سه کاروان از این دانشگاه در قالب دانشجویی، کارمندان و اعضای هیئت علمی برای شرکت در راهپیمایی پیاده‌روی حسینی، اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما تشکیل ستاد اربعین دانشجویی بود.


وی با بیان اینکه کانون روشنایی برای دانشجویان کم‌توان، روشندل و ناتوان در دانشگاه تشکیل شده است، گفت: اساس‌نامه این کانون در شورای فرهنگی دانشگاه به تصوب رسید و انتخابات شورای مرکزی این کانون هم پس از تأیید شورای فرهنگی برگزار شد.


ایرانزاده با بیان اینکه اعضای کانون روشنایی دانشگاه علامه طباطبائی انتظار دارند که در دانشگاه دیده شوند، افزود: البته این انتظار هم وجود دارد به آنها به‌عنوان یک گروه خاص توسط دانشجویان و مسئولان نگاه نشود.


وی درمورد کانون دانشجویان خارجی که در دانشگاه علامه طباطبائی مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد:‌ این کانون نیز در شورای فرهنگی تصویب شد و جلسه عمومی مرتبط با این کانون نیز با حضور پررنگ دانشجویان بورسیه خارجی دانشگاه برگزار شد و با برگزاری انتخابات در دو خوابگاه خواهران و برادران، آنها هم صاحب کانون شدند.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: با همه بحث‌های که صورت گرفت، خوشبختانه خانه آزاداندیشی دانشجویی به اجماع دوستان رسید و امیدواریم با نهایی شدن آن، که بخشی از انتظارات دانشجویان در فضای آزاد و بدون دغدغه را پاسخ می‌دهد به رشد و بالندگی دانشگاه کمک کنیم.


ایرانزاده در پایان درباره دوره‌های مهارتی دانشگاه، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی پیشگام و پیشرو در دوره‌های مهارتی در دانشگاه‌های کشور بوده و هست که خوشبختانه با تدبیر رئیس دانشگاه و همکاران دیگر این دوره‌ها به‌خوبی پیش رفته است و بیش از سه هزار نفر در دوره‌های مختلف شرکت کردند و کانون‌ها هم در برگزاری 30 دوره مشارکت و همکاری داشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار