۰۵ آبان ۱۳۹۷ ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۶۲۴۸۴
اکران و نقد و بررسی فیلم «عرق سرد» با حضور باران کوثری و طیبه سیاوشی

باران کوثری در نشست اکران و نقد و بررسی فیلم «عرق سرد»، با اشاره به موانع و تحریم‌هایی که حوزه هنری برای این فیلم ایجاد کرد گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اکران فیلم را تقریباً در 100 سینما ممنوع اعلام کرد.


به گزارش عطنا، در این برنامه که 28 مهرماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، ابتدا فیلم جنجالی «عرق سرد» برای سالن مملو از دانشجویان اکران شد و در ادامه طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و باران کوثری، بازیگر نقش اول این فیلم به بیان جایگاه زنان در جامعه امروز ایران و چالش‌هایی که فیلم آن را به نمایش گذاشته بود، پرداختند. (گزارش تصویری)


کوثری در ابتدا علت حضور نیافتن سهیل بیرقی، کارگردان فیلم را بیماری وی اعلام کرد و در خصوص حضور خود در این جلسه، گفت: حضور در جلسات نقد فیلم در دانشگاه‌ها همیشه برای من یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جلسات پرسش و پاسخ بوده است و بازخوردهای مفیدی از آن گرفته‌ام.


وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور طیبه سیاوشی در این جلسه اکران و نقد و بررسی فیلم «عرق سرد»، بیان کرد: من از حضور ایشان در این برنامه مفتخر هستم، چرا که اگر کورسوی امیدی برای من و نسل من باقی مانده است و ما را به رای دادن‌های بعدی امیدوار نگه می‌دارد، وجود نمایندگانی همچون خانم سیاوشی است.



هشتگ، من افروز هستم!



باران کوثری در رابطه با نقشی که در این فیلم ایفا کرده است اظهار کرد: این نقش برای من بسیار عزیز بود؛ فارغ از جنبه‌های سینمایی، دراماتیک و کلیدی بودن آن، من و همه عوامل فیلم معتقد بودیم که باید با مسئولیت زیادی در این فیلم بر عهده بگیریم. ما از این نقش همچون یک شیء شیشه‌ای مراقبت کردیم.


وی افزود: سعی کردیم نقش افروز از فضای حاشیه دور مانده و در عین حال آنقدر ملموس باشد که همه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، همچنین تا جایی که ممکن است داستان زندگی شخص خاصی نباشد و به فیلم عمومیت بدهیم؛ یعنی به‌گونه‌ای باشد که مخاطب فکر کند این مسئله گریبان‌گیر او هم است و زندگی او را هم تحت تأثیر قرار داده است. این کار را هم از طریق شهرت دادن به افراد و کارهای دیگر انجام دادیم. تمام تلاش ما این بود که افروز طوری شکل بگیرد که برای همه قابل باور باشد.



اصلاحیه «خروج زن از کشور بدون اجازه همسر» گامی رو به جلو است


کوثری، بازیگر تئاتر و سینما، در مورد اصلاحیه‌ «خروج زن از کشور بدون اجازه همسر» در بند 3 ماده 18 قانون گذرنامه که در مجلس مطرح شده است بیان کرد: هر قدمی که در جهت اصلاح وضعیت زنان برداشته می‌شود قابل تقدیر است.


وی ادامه داد: من در ابتدا فکر می‌کردم این اصلاحیه برای همه زنان است اما بعدا متوجه شدم که در زمان فعلی، به نفع زنان نخبه است و در صورت تصویب محدودیت آن‌ها را کمتر می‌کند. حتی اگر اینطور هم باشد باز معتقد هستم این یک گام رو به جلو است.



تقابل استقبال مردم و تحریم حوزه هنری


کوثری درباره میزان استقبال از فیلم «عرق سرد» به خبرنگار عطنا گفت: استقبال از طرف مردم بسیار خوب و خوشحال‌کننده بود. رسانه‌ها هم به دو دسته تقسیم می‌َ‌شوند؛ اول رسانه‌‌هایی که موضع مشخصی دارند و در هر صورت به دنبال تخریب فیلم هستند و دوم رسانه‌‌هایی که از فیلم حمایت کردند. از جانب ورزشکاران هم بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم.


باران کوثری بازیگر نقش اول فیلم «عرق سرد»، در پایان سخنان خود ضمن اشاره به موانع و تحریم‌هایی که حوزه هنری برای این فیلم ایجاد کرد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد سنگ عجیبی پیش پای ما نگذاشت اما حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اکران فیلم ما را تقریباً در 100 سینما ممنوع کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار