۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۵۸۷۳۴
اجرای تئاتر «زندگی خوابگاهی» برای دانشجویان نو ورودی رشته مشاوره

بخش اول از سلسله نشست‌های چالش‌های زندگی دانشجویی به سبک تئاتر آموزشی با عنوان «زندگی خوابگاهی» به همت گروه مشاوره دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی و انجمن علمی-دانشجویی مشاوره برگزار شد.


به گزارش عطنا، این نشست که 17 مهرماه برگزار شد از جمله جلسات علمی و تخصصی سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای، گروه مشاوره دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی است که به صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود.


این همایش که با اجرای تئاتر آموزشی توسط دانشجویان رشته مشاوره همراه بود، برشی از زندگی خوابگاهی چهار پسر دانشجو با تیپ‌های شخصیتی متفاوت بود که بر اساس نظریه «رنگ‌های واقعی»، «دان لوری» طراحی و در تئاتر مذکور سعی شد تا چالش‌ها و آسیب‌های زندگی خوابگاهی نمایش داده شود.


پس از اجرای نمایش دکتر حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر کیومرث فرحبخش، مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان این دانشگاه، دکتر آتوسا کلانتر هرمزی، مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر معصومه اسمعیلی، عضو هیئت علمی گروه مشاوره و دکتر علیرضا صادقی، عضو هیئت علمی گروه برنامه‌ریزی درسی حضور داشتند و به ایراد سخنانی پرداختند.


دو قسمت دیگر این سلسله همایش‌ها با عنوان چالش‌های زندگی دانشجویی به سبک تئاتر آموزشی با عنوان «آشنایی و ازدواج» سه شنبه، اول آبان‌ماه و «زندگی زناشویی» سه‌شنبه، 15 آبان‌ماه برگزار می‌شود.



سلیمی‌بجستانی: 7 میلیارد تومان برای خوابگاه ها جذب اعتبار شده است


حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی و عضو هیئت علمی گروه مشاوره این دانشگاه در این همایش، بیان کرد: 7 میلیارد تومان برای خوابگاه ها جذب اعتبار شده است تا به‌نوعی با تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی، رفاه لازم برای دانشجویان فراهم شود.


وی با اشاره به اینکه کسب آرامش بیشتر برای دانشجو به عهده خود او است، گفت: دانشجویان چه خوابگاهی و چه غیرخوابگاهی برای ما مهم هستند و به همین دلیل هم در طول سه سال گذشته  به‌خصوص در فصل تابستان تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در مهر‌ماه هر سال، دانشجویان تفاوت را احساس کنند.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: از دانشجویان برای اجرای تئاتر چالش‌های زندگی که به خوبی زندگی خوابگاهی را  توصیف کردند، تشکر می‌کنم.



کلانتر هرمزی: باید روی مهارتهای زندگی خوابگاهی بیشتر کار کنیم


در ادامه این نشست آتوسا کلانتر هرمزی، مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی به تحلیل تخصصی چالش‌ها و آسیب‌های زندگی خوابگاهی از منظر روان‌شناسی پرداخت و گفت: از سعید سلیمانی‌ فارسانی، دانشجوی مقطع دکتری مشاوره و نویسنده و کارگردان این تئاتر و سایر اعضا گروه نمایشی به دلیل خلاقیت و نوآوری در اجرای کار تشکر می‌کنم.


وی در ادامه، چهار تیپ شخصیتی مطرح شده در این نمایش و ویژگی‌های روان‌شناختی آنها را توضیح داد و در ادامه سخنان خود به تمرکز بر ابراز وجود واقعی در دانشجویان پرداختند.


کلانتر هرمزی با اشاره به تفاوت‌های ابراز وجود واقعی با ابراز وجود غیرواقعی، تصریح کرد: چیزی که در تعاملات ما وجود دارد، درک تفاوت‌ها است که باید ارسلان‌ها (تیپ طلایی این نمایش) رفتار آرش‌ها (تیپ نارنجی رنگ نمایش) را قاب‌گیری کنند. ضمن‌آنکه این پیش‌بینی کام رواساز مبنی بر این که تصور کنیم دیگران را نمی توان تغییر داد، غلط است.


وی بیان کرد: زندگی خوابگاهی می‌تواند یک تمرین برای زندگی آینده باشد و باید روی مهارت‌های زندگی خوابگاهی بیشتر کار کنیم و توانمندی‌های لازم را به دانشجویان یاد بدهیم و سعی کنیم تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار