۰۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۵۶۲۸۱
ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص امسال یکی از مهمترین مشکلات دانشگاه‌ها تأمین اقلام اساسی مرتبط با دانشجویان بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شده است.


به گزارش عطنا، ذوالفقار یزدان‌مهر، دوشنبه دوم مهرماه در بازدید از خوابگاه ولیعصر(عج) دانشگاه علامه طباطبائی، تصریح کرد: مشکل تأمین اقلام اساسی دانشگاه‌ها با توجه به مکاتبات انجام شده با وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاوری و همچنین برگزاری جلساتی با شرکت‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی به‌خصوص شرکت پشتیبانی امور دام، رفع شد.


وی خاطرنشان کرد: مشکل تأمین اقلام اساسی دانشگاه‌ها در شهر تهران برطرف شده است و دانشجویان می‌توانند از اقلام اساسی به نرخ دولتی استفاده کنند و نیاز شهرستان‌ها نیز برآورد شده و در حال پیگیری برای تأمین است.


یزدان‌مهر با اشاره به اینکه رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس ارتقاء سطوح مختلف خوابگاهی انجام می‌شود، افزود: خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه ارتقاء وضعیت خوابگاه‌های خود به خصوص کسب رتبه‌های اول تا سوم، پیشگام است.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در تابستان امسال بیش از ۲۰۰ سرای دانشجویی با مشارکت دانشگاه‌ها تعمیر و تجهیز شد.



۱۳۰ هزار نفر در طول روز می‌توانند از خدمات سایت صندوق رفاه استفاده کنند


بازدید از خوابگاه دانشجویی ولیعصر (عج) دانشگاه علامه


وی در تشریح برنامه‌های این صندوق، گفت: ۵۰۹ میلیارد تومان شامل ۴۰۷ میلیارد تومان وام و ۱۰۲ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض در قالب ارتقای دانشگاه‌ها و یارانه تغذیه به دانشجویان اختصاص یافته که منجر به بهبود ارائه خدمات شده است.


یزدان‌مهر با اعلام اینکه بودجه صندوق رفاه دانشجویان ۶۷۳ میلیارد تومان بوده که ۲۴۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد اختصاصی است، اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت شهریه دانشجویان توسط نظام بانکی در نظر گرفته شده است. ‌‌‌‌‌‌


رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره برنامه این صندوق برای تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و استمرار حرکت به سوی سازمان هوشمند با محوریت فناوری اطلاعات، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در حال حاضر ۱۳۰ هزار نفر در طول روز می‌توانند از خدمات سایت این صندوق استفاده کنند درحالی‌که قبلاً فقط ۵۰۰ نفر در طول روز می‌توانستند این کار را انجام دهند.



تسهیلات برای تکمیل و ساخت سراهای دانشجوهای متأهلی


ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم


وی ارائه تسهیلات برای تکمیل و ساخت سراهای دانشجوهای متأهلی را از دیگر برنامه های این صندوق برشمرد و افزود: دانشگاه‌هایی که درآمد اختصاصی دارند، می‌توانند اقدام به ساخت سراهای دانشجویی کنند و از وام اهدایی صندوق استفاده کنند که در این روش، ۴ درصد سود این وام از طریق دانشگاه پرداخت شده و مابقی هم از طریق صندوق رفاه پرداخت می‌شود.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به برنامه این صندوق برای ارتقای سراهای دانشجویی، گفت: در سال ۱۳۹۷ ارتقا سطح سراهای سطوح ۳ و ۴ در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۱۹۹ سرای دانشجویی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در طرح مذکور مشارکت داده شده اند که تاکنون ۵۰ درصد اعتبار فوق به دانشگاه ها پرداخت شده و باقیمانده اعتبار مذکور پس از تأیید مراحل پیشرفت کار از سوی صندوق پرداخت می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به وضعیت سلف‌های غذاخوری دانشگاهی، اظهار کرد: در سال جاری با مشارکت خود دانشگاه‌ها برای تأسیس 109 سلف غذاخوری دانشگاهی با رتبه سوم، همکاری و کمک کردیم.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه منابع این صندوق نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: همین موضوع موجب شده است که بتوانیم دانشجویان بیشتری را پوشش بدهیم.



تشکر از تلاش‌های رئیس دانشگاه علامه طباطبائی



وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه توجه به بهبود وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی، بیان کرد: در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی در کشور با کمبود فضای خوابگاهی مواجه هستیم و به همین دلیل از طریق پرداخت کمک‌رهن به دانشجویان این مشکل را برطرف کرده‌ایم.


یزدان‌مهر افزود: دانشگاه علامه طباطبائی برای جبران کمبود فضای خوابگاهی خود به دنبال احداث خوابگاه در منطقه 22 تهران با استفاده از کمک خیرین و تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است که در این زمینه مذاکراتی نیز انجام شده است.



سلیمی‌بجستانی: هزینه 750 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ولیعصر(عج)


دکتر حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی


دکتر حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، نیز در این بازدید خوابگاه تازه تأسیس و جدید ولیعصر (عج) را دارای رتبه یک خوابگاهی دانست و گفت: این خوابگاه نسبت به قبل ارتقاء رتبه داشته است.


وی با بیان اینکه بیش از 750 میلیون تومان هزینه برای تعمیر و تجهیز خوابگاه خوابگاه ولیعصر(عج) دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفته است، افزود: در این خوابگاه  تغییراتی همچون نصب تجهیزات تأسیساتی، تعویض پنجره‌ها، نصب روشنایی (ال.ای.دی) که موجب کاهش چشم‌گیر مصرف برف شده و موارد دیگر بوده است.


سلیمی‌بجستانی اضافه کرد: در دانشگاه علامه طباطبائی مجموعاً 10 خوابگاه از 90 نفره تا بیش از یک هزار نفره دارد که مهمترین آنها دو مجتمع خوابگاهی شهید همت (پسرانه) و شهید سلامت (دخترانه) است.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: اگر ظرفیت خوابگاه‌ها توسعه پیدا نکند، قطعاً هرساله با مشکل مواجه می‌شویم و به همین دلیل در تلاش برای احداث 4 بلوک 250 نفره در غرب شهر تهران و در نزدیکی پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی هستیم.



به‌زودی اتاق تن‌درستی برای دانشجویان در خوابگاه دخترانه ولیعصر(عج) راه‌اندازی می‌شود


بازدید از خوابگاه دانشجویی ولیعصر (عج) دانشگاه علامه


وی همچنین یادآور شد: به‌زودی اتاق تن‌درستی برای دانشجویان در خوابگاه دخترانه ولیعصر(عج) راه‌اندازی می‌شود و دلیل عدم راه‌اندازی آنها تاکنون، نبود برخی از تجهیزات فنی و وسایل کاربردی بود.


در ادامه رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به همراه دیگر مسئولان از بخش‌های مختلف خوابگاه دخترانه ولی‌عصر (عج) دانشگاه علامه طباطبائی بازدید از نزدیک نیز با دانشجویان ساکن در خوابگاه به گفت‌و‌گو پرداختند.


در این بازدید دانشجویان در توصیف وضعیت خوابگاه جدید خود نسبت به خوابگاه قبلی که تغییر کاربری داده شده است، به نو‌سازی، تمیزی وسایل و نورگیر بودن اتاق‌ها در ساختمان جدید اشاره کردند و گفتند: نصب آسانسور که نبود آن تا ترم‌های قبل یکی از مشکلات اساسی خوابگاه بوده از جمله محاسن خوابگاه جدید ولیعصر(عج) است.


دانشجویان در ادامه نیز ضمن تشکر از خانم رجبعلی‌پور، مسئول خوابگاه ولیعصر(عج) و مجموعه اداره خوابگاه‌ها، خواستار ایجاد سالنی برای ورزش و اتاق سلامت در این خوابگاه شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار