۱۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۱۵۴۶
amir kabir uni

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم طی ۵ سال آینده و تا پایان برنامه ششم ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه را به ۲ برابر افزایش دهیم.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، سید احمد معتمدی در مراسم کلنگ زنی خوابگاه جدید دخترانه این دانشگاه گفت: امسال دو ساختمان خوابگاهی جدید خریداری کردیم و درحال خرید ساختمان خوابگاهی دیگری نیز هستیم.


وی افزود: در سال جاری ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشگاه در موقعیتی قرار گرفته که زمین بسیار کم و گران است بنابراین این موضوع موجب شده تا خوابگاه‌های دانشگاه از شرایط مطلوبی برخوردار نباشند.


وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این راستا برنامه داریم از ظرفیت و توان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در زمینه توسعه فضای خوابگاهی استفاده کنیم.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: این دانشگاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای هزار و ۲۰۰ دانشجو بود که درحال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۱۴ هزار نفر افزایش یافته است.


معتمدی خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان این دانشگاه طی ۳۰ سال گذشته حدود ۱۰ برابر شده اما فضای فیزیکی دانشگاه تنها ۲ برابر توسعه یافته است.


وی تاکید کرد: این دانشگاه براساس آمارهای جهانی جزء سه دانشگاه برتر کشور است و ما برنامه داریم در افق ۱۴۰۴ در رتبه ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیریم.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین طبق برنامه راهبردی قرار است این دانشگاه تبدیل به دانشگاه نسل سوم شود.


معتمدی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰ نفر از اساتید این دانشگاه جزء وزرای بعد از انقلاب بودند و این امر نشان می‌دهد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای نگاه علمی، خدماتی و توسعه‌ای است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار