۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۲۶۰۵
IMG_7864

جشنواره ی ملی لسان الغیب، به مناسبت سالروز بزرگداشت حافظ در دانشگاه علامه طباطبائی آغاز شد و فردا به کار خود پایان می دهد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا)، مراسم افتتاحیه ی این جشنواره با حضور میرجلال الدین کزازی، سعید حمیدیان، مهندس مهدی علوی مدیر فرهنگی دانشگاه علامه و جمعی از دانشجویان و اساتید در سالن آمفی تئاتر دانشکده ی ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


هدف از برگزاری چنین همایش هایی کشف استعدادهای دانشجویان است


در ابتدا مهندس مهدی علوی مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در سالن با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین همایش هایی کشف استعدادهای دانشجویان است گفت: در معاونت فرهنگی دانشگاه ها سعی بر اجرای همایش و جشنواره در تمام زمینه هاست تا دانشجویان توانمند کشف و مورد استفاده قرار گیرند.


وی با بیان خاطره ای از علامه طباطبائی که از علامه پرسیده شد آیا شعر می گوید یا نه و پاسخ علامه این طور بود که گاه خیال هجوم میاورد و من شعر می گویم؛ تاثیر شعر را بسار زیاد دانست و رسایی، شیوایی و اثرپذیری حافظ از قرآن را از ویژگی های این شاعر دانست.


IMG_7773


منصوره اسماعیلی دبیر اجرایی این جشنواره، آغاز روند اجرای این جشنواره را از اردیبهشت دانست و با بیان این که آثار خوبی به جشنواره رسیده است، کشف استعدادهایی را نوید داد که در آینده می توانند به عنوان چهره های ادبی دانشگاه علامه طباطبائی معرفی شوند.


سردبیر نشریه ی ادبی شاخه نبات، از تلاش برگزارکنندگان جشنواره تشکر کرد و از مدیر فرهنگی دانشگاه خواستار برگزاری هر ساله ی این جشنواره شد و با بیان این که تمام تلاش بر این بود تا به اندازه ی یک دانشجو به ادبیات کشور کمک کنیم به سخنان خود پایان داد.


ایران سابقه ی بالای در خنیاگری دارد


میر جلال الدین کزازی استاد برجسته ی ادبیات فارسی کشور که از مهمانان ویژه ی افتتاحیه جشنواره ادبی لسان الغیب بود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین برنامه ای،از عدم حضور پرشور دانشجویان در سالن برگزاری همایش گلایه کرد.


این استاد بزرگ که سال ها در دانشگاه علامه تدریس کرده است حافظ را در بسیاری از زمینه ها  چاره جو و راهنما معرفی کرد و از سابقه ی بالای خنیاگری در ایران سخن گفت.


کزازی شور و نشاط دانشجویی را در نسل های قبل دانشگاه علامه بسیار بیشتر دانست و خواستار ارائه ی راهکار برای ورود هرچه بیشتر دانشجویان به این نوع برنامه ها و نشست ها از طرف مسئولین شد.


IMG_7797


عدم شناخت درست از بعضی مفاهیم  از جانب پژوهشگران است، نه آثاری که حافظ از خود به جا گذاشته 


سعید حمیدیان از حافظ پژوهان به نام کشور در سخنانی از سابقه ی 25 ساله ی خود در حوزه ی حافظ پژوهی سخن گفت و عنوان داشت:حدود 25سال پیش که کار حافظ پژوهی را آغاز کردم روزانه بعد از مطالعه تعداد زیادی فیش تهیه می کردم و جالب اینجاست که هر دوره وقتی بازنگری می کردم و به جلو پیش میرفتم فیش های قدیمی تر را می سوزاندم، چون به نتیجه ی جدید تر و عمیق تری دست پیدا می کردم.


این استاد برجسته دانشگاه علامه عنوان داشت:در قرن پیش سعدی از جایگاه بالاتری برخوردار بوده اما در این قرن بخاطر رسوخ حافظ به زندگی و افکار مردم تاثیرش از دیگر شاعران بیشتر شده است.


وی کار حافظ را کامل و رسالتش را تمام عنوان کرد و عدم شناخت درست از بعضی مفاهیم را از جانب پژوهشگران دانست، نه آثاری که حافظ از خود به جا گذاشته است.


IMG_7931


در بین برنامه گروه موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی به اجرای چند قطعه پرداخت که اشعار آن از حافظ بود.


اجرای این برنامه توسط حامد یکتا صورت گرفت  و در پایان برنامه از دکتر کزازی و حمیدیان بخاطر حضورشان در برنامه تجلیل شد.


در ضمن اختتامیه این جشنواره فردا در سالن دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه واقع در دهکده المپیک برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار