۰۹ مهر ۱۳۹۴ ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۴۶۰
به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) صبح امروز جشن ورودی های دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر سلیمی ریاست دانشگاه، دکتر ذکیانی مدیرمسئول عطنا و معاون فرهنگی دانشگاه ، دکتر نعمت اللهی معاون آموزشی، دکتر احمدوند معاون پژوهشی و دکتر صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه علامه و سایر مسئولان دانشگاه و با حضور پرشور دانشجویان جدیدالورود در سالن تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه بسیار شاد که با اجرای اکبرنژاد، مجری صداو سیما همراه بود، دکتر نعمت اللهی معاون آموزشی دانشگاه علامه به نمایندگی از اعضای دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به کلیه دانشجویان گفت: ورود به بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور را به همه دانشجویان تبریک عرض می کنم و امیدوارم بتوانند تمام مقاطع تحصیلی را به خوبی پیش ببرند.

بخش بعدی مراسم اجرای بسیار زیبای گروه تلفیقی کانون موسیقی دانشگاه بود که به اجرای چند قطعه پرداختند.

در فضای اعتدال هیچ گونه خط قرمزی نداریم

دکتر ذکیانی مدیرمسئول عطنا و معاون فرهنگی دانشگاه در ادامه برنامه با بیان اینکه با سابقه ای که دانشگاه علامه دارد، انتظارات زیادی از آن می رود تا بتواند مشکلات اساسی حوزه علوم انسانی را در کشور حل کند، گفت: ما در برنامه های فرهنگی به دنبال خودکفایی در دانشگاه هستیم تا بتوانیم از ظرفیت های دانشجویان بسیار خوبی که داریم، استفاده کنیم.IMG_5497

وی با بیان اینکه از دانشجویان تقاضا داریم در کنار فعالیت های علمی خود در برنامه های فرهنگی دانشگاه نیز مشارکت داشته باشند، گفت: ما برای افزایش مهارت دانشجویان مرکز آموزش را از آبان ماه سال گذشته برپا کردیم تا دانشجویان بتوانند حداکثر استفاده را از فعالیت های این مرکز داشته باشند.

ذکیانی با بیان اینکه از سال آینده در دفترچه کنکور ذکر می شود که دانشگاه علامه طباطبائی علاوه بر مدرک دانشگاهی یک مدرک مهارتی نیز به دانشجویان می دهد، گفت: امسال به طور آزمایشی و داوطلبانه برای مقطع کارشناسی دوره های مهارتی برگزار می کنیم. اما از سال آینده این دوره ها به طور الزامی در مقطع کارشناسی ارشد نیز اجرا می شود.

وی در رابطه با این مهارت ها افزود: این مهارت ها، مهارت های هفت گانه کامپیوتر، یازده گانه زندگی، یک زبان خارجه و کارآفرینی می باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه در پایان با بیان اینکه متاسفانه فضای اعتدال و گفتگو در جامعه ما از بین رفته است، گفت: برای اینکه فضای اعتدال به جامعه ما برگردد باید از فضای دانشگاهی شروع کنیم. ما تلاش می کنیم در فضای اعتدال به گفتگو بپردازیم و تمام مسائل را نقد و ارزیابی کنیم و در این فضا هیچ گونه خط قرمزی نداریم.

در ادامه برنامه کلیپی از فضای دانشگاه و روز ثبت نام دانشجویان که توسط دانشجویان دانشگاه تهیه شده بود، پخش شد.

اندیشه دانشجویان گره گشای آموزش، دانشگاه و جامعه است

بخش بعدی مراسم با سخنرانی دکتر حسین سلیمی ریاست دانشگاه همراه بود. وی با بیان اینکه هیچ محفلی به اندازه حضور در بین دانشجویان به انسان معنای زندگی نمی دهد، گفت: خوشبختانه امسال دانشجویان در مقاطع مختلف با بهترین رتبه و استعداد وارد دانشگاه شدند که امیدوارم بتوانند در آینده باعث افتخار دانشگاه و جامعه باشند.IMG_5787

سلیمی در ادامه با بیان این مطلب که دانشگاه علامه بی گمان یکی از برترین دانشگاه های حوزه علوم انسانی و اجتماعی کشور است، گفت: دانشگاه علامه در بسیاری از رشته های علوم انسانی و اجتماعی قطب علمی کشور است و اساتید این دانشگاه رتبه اول را در نظریه پردازی در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی در کشور دارند و همچنین کرسی های آزاد اندیشی این دانشگاه در بین سایر دانشگاه ها رتبه اول را دارد.

رئیس دانشگاه در ادامه با بیان این که برای حفظ و ارتقا جایگاه علوم انسانی و اجتماعی در کشور نیازمند تلاش و کوشش دانشجویان هستیم، گفت: مسئولین و دستگاه های اجرایی کشور دریافته اند که راه حل مشکلات اساسی کشور توجه به علوم انسانی است و اخیرا نیز مسئولان کشور در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی، اقتصاد، آموزش، مسکن و ... به دانشگاه علامه می آیند تا از اندیشه استادان و دانشجویان برای حل مشکلات کشور استفاده کنند. ما نیز تلاش می کنیم تا نشان دهیم علوم انسانی علوم کارآمدی هستندکه با شناخت مسائل کشور می توانند باعث باروری سایر حوزه ها شوند.

سلیمی همچنین با بیان این مطلب که تلاش کنیم تا هنر اندیشیدن و فکر کردن و همچنین حل مسائل خود و جامعه را بیاموزیم، گفت: اندیشه دانشجویان گره گشای آموزش، دانشگاه و جامعه است. ما به زودی در دانشگاه مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی را راه اندازی می کنیم تا دانشجویان بتواند ایده های خود را به شغل و تجارت تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه در پایان سخنانش گفت: تلاش می کنیم تا بتوانیم شرایط فعالیت فرهنگی، نشاط سیاسی و زیست آزادانه را برای دانشجویان فراهم کنیم. همچنین از دانشجویان تقاضا داریم اجازه ندهند تا احساسات پاک و اندیشه آن ها درگیر کشاکش های سیاسی و جناحی شود.

در ادامه مراسم دکتر صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه به سخنرانی پرداخت و گفت: دانشگاه در تمام ساختار خود متناسب با وظایف معاونت های مختلف مسیری را طراحی کرده است که اگر کسی در این مسیر گام بردارد به موفقیت خواهد رسید.

در بخش بعدی مراسم از دانشجویانی که در سال گذشته در زمینه های مختلف از جمله مسابقات علمی، المپیادهای ورزشی و ... برای دانشگاه افتخار آفریدند، تقدیر و تشکر شد. همچنین میثاق نامه دانشجویان نیز توسط ناصحیان دانشجوی ورودی کارشناسی ارشد در سالن خوانده شد و دانشجویان نیز تکرار کردند.IMG_6016

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش آخر، اجرای بسیار زیبا و شاد گروه ناشنوایان دستان گویا بود، که سرود ای ایران را با هم نوایی دانشجویان حاضر در سالن اجرا کردند.

در پایان نیز هدیه ای از طرف دانشگاه علامه طباطبائی به تمام جدیدالورودی های دانشگاه تقدیم شد.IMG_6078

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار