۱۶ تير ۱۳۹۷ ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۰۰۴۶۲
مومنی و بهشتی در مراسم نکوداشت سیزدهمین سال درگذشت استاد میرمصطفی عالی‌نسب

نشست «دیده‌بان غیرتمند اقتصاد ملی» به یاد سیزدهمین سالگرد درگذشت استاد میرمصطفی عالی‌نسب، اقتصاددان و صنعتگر ایرانی در موسسه دین و اقتصاد برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که عصر پنج‌شنبه، 14 تیرماه برگزار شد، دکتر فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی، سیدمحمدرضا بهشتی، استاد فلسفه دانشگاه تهران و علی رضاقلی، پژوهشکر ممتاز توسعه به ایراد سخنرانی پرداختند.


گفتنی است میرمصطفی عالی‌نسب متولد ۱۲۹۶ در تبریز  که در ۷ تیر ۱۳۸۴ در تهران  دگذشت، اقتصاددان و صنعتگر ایرانی بود که از او با عنوان سکان‌دار سیاست‌های اقتصادی جمهوری اسلامی در دولت‌های رجایی و موسوی و تأثیرگذارترین عضو شورای اقتصاد در دههٔ اول پس از انقلاب یاد می‌کنند.


عالی نسب در ۳۰ سالگی به یکی از مشهورترین تاجران کشور در زمینه چینی و بلور تبدیل شد و با مطالعاتی که پشت سر گذاشته بود از نظر دانایی و تمکن مالی در سطح بالایی قرار داشت. او پس از مطالعات دینی و بررسی های اقتصادی به دلیل اعتقادات و رویکردهای ملی تصمیم گرفت مسیر فعالیت های اقتصادی اش را تغییر دهد، به این نتیجه رسیده بود که کمک به استمرار یک رابطه یک سویه با کشورهای پیشرفته و تبدیل شدن به یک واردکننده صرف با اصول اقتصاد اسلامی و اقتضائات تاریخی اقتصاد ایران سازگاری ندارد. با این حساب گام برداشتن در مسیر تولید ملی را به هدف اصلی خود تبدیل کرد. عالی نسب از سال ۱۳۲۸ دیگر کارت بازرگانی اش را تمدید نکرد.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.

با گزارش تصویری این مراسم همراه باشید؛

عکس: علی اکبریان میمند-عطنا



 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار