۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۹۶۹۱

به گزارش عطنا،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خاورمیانه پساتوافق که در سالن جلسات سازمان بسیج بین‌الملل برگزار شد، با اشاره به مسأله لبخند دیپلماتیک با شمشیر غلاف شده، گفت: ما باید مذاکره را نسبت به هر گونه جنگ و خشونت ارجح بدانیم.



وی افزود: امروز چالش اصلی آمریکا ایران نیست، بلکه از دست دادن احتمالی هژمونی آمریکا به عنوان قدرت اول جهانی در عرصه بین‌الملل است، در این مقطع اوباما استراتژی قدرت آمریکا را از طریق دیپلماسی دنبال می‌کند.



عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با علم به شرایط منطقه‌ای وارد دیپلماسی شد تا کار به برجام رسید در حال حاضر ایران باید در عرصه بین‌المللی سیاست لبخند دیپلماتیک با شمشیر غلاف شده را در پیش گیرد.



فلاحت‌پیشه گفت: در بحث تروریست برخی مسائل زیر پرده ایران‌هراسی ایجاد شده بود، بیشترین تروریست در ایامی شکل گرفت که ایران به عنوان مهم‌ترین تهدید در منطقه معرفی شد اما امروز واقعیت تروریست آمریکا و اروپا را به شدت تهدید می‌کند.



وی با اشاره به شکست ایران هراسی بیان داشت: امروز این سؤال برای آمریکای‌ها و اروپایی‌ها پیش آمده که اگر ایران تروریست در منطقه است، چرا حتی یک آمریکایی از سوی ایرانی کشته نشده است، طرح این سؤال حتی به داخل سرزمین‌های اشغالی نیز کشیده شده است تا جایی که نتانیاهو را زیر سؤال برده است.



عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: اینها برای تجمیع دشمنی علیه ایران با مشکل روبه رو هستند که ایران می‌تواند از آن در عرصه منطقه‌ای استفاده کند و با استراتژی مبتنی بر ثبات گام بردارد.



فلاحت‌پیشه گفت: در این منطقه هیچ کشوری راهبرد سیاست خارجی آن منطقه‌ای نیست، همه راهبرد جهانی و بین‌الملی و به ویژه با آمریکا دارند، بنابراین ما باید در گام اول با آمریکا تنش زدایی کنیم و چون ایران نمی‌تواند مسیر کشورهای دیگر را برود، به همین دلیل وارد معامله یعنی مذاکرات شد.


منبع: رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار