۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۹۶۵۳

دموکرات های سنا برای دومین بار با رای گیری درباره کفایت مذاکرات هسته ای در سنای آمریکا مخالفت کردند و برای دومین بار جمهوریخواهان مخالف توافق هسته ای را برای رای گیری درباره رد توافق هسته ای ناکام گذاشتند.حمایت دوباره دموکرات های سنا از توافق هسته ای با ایران


به گزارشعطنا به نقل از وب سایت "هیل" در حالی که تنها یک روز به ضرب الاجل کنگره برای اعلام نظر درباره توافق هسته ای ایران بر جای مانده در رای گیری کفایت مذاکرات که روز سه شنبه (به وقت محلی آمریکا) در سنا برای بار دوم انجام شد 56 سناتور جمهوریخواه رای مثبت دادند در حالی که 42 سناتور دموکرات مثل دور گذشته با کفایت مذاکرات مخالفت کردند.


جمهوریخواهان برای رای گیری درباره رد توافق هسته ای به 60 رای موافق کفایت مذکرات نیاز دارند تا توافق هسته ای را به رای بگذارند. این بار اما 56 سناتور جمهوریخواه به کفایت مذاکرات رای دادند در حالی که در رای گیری هفته گذشته 58 سناتور به این مساله رای مثبت دادند.


سناتور های جمهوریخواه " رند پاول" و "لیندسی گراهام" که هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند این بار در رای گیری شرکت نکردند.


همزمان سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا تهدید کرد طرحی را به رای گیری می گذارد که بر اساس آن ایران مزم می شود قبل از برداشته شدن تحریم ها دولت اسراییل را به رسمیت شناخته و شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کند.


دموکرات ها از شیوه "فیلی باستر" برای حمایت از توافق هسته ای با ایران استفاده می کنند و تلاش دارند با به پایان بردن وقت قانونی سنا برای رای گیری ، جمهوریخواهان سنا را ناکام گذارند.


طبق قانون سنا، هیچ محدودیتی برای بحث درباره طرح ها و لوایح پیش از تصویب وجود ندارد. بر این اساس فیلی باستر به شیوه ای گفته می شود که سناتورهای یک حزب تلاش می کنند برای رای گیری نشدن و سپری شدن دوره قانونی تصویب یک طرح یا لایحه با سخنرانی های طولانی و ارایه پیشنهاد های متمم و... بحث درباره یک طرح یا لایحه را به درازا بکشانند تا دوره تصویب آن منقضی شود و سنا نتواند درباره آن رای گیری کند.


منبع: عصر ایران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار