۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۹۵۸۰
0606

با آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن با همراهی چند کشور حوزه خلیج فارس و عربی، روزانه شاهد به شهادت رسیدن تعدادی از مردم یمن و به خاک و خون کشیده شدن آنها هستیم.


به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) از یمن، بعد از گذشت 6 ماه از حمله نظامی عربستان سعودی و همپیمانانش به کشور یمن تعداد زیادی از مردم این کشور آواره شده و روزانه بر این تعداد افزود می‌شود.


سعودی‌ها از انواع و اقسام بمب و موشک و بمبارانهای کور جنگنده‌ها برای از پای درآوردن مردم استفاده می‌کنند. دیگر ویران شدن خانه‌ و کاشانه مردم یمن برای آنها عادی شده است. جمعیت زیادی راهی صنعا پایتخت این کشور شده‌اند. مردم آواره از جنگ، در مدارس و کلاسهای درس دانش آموزان و مراکز اسکان موقت ساکن می‌‌شوند.


در این میان تعدادی از جوانان شیعه دوازده امامی با نام جنبش مستقبل العداله مستقر در شهر صنعا و برخی از شهرهای دیگر یمن به یاری مردم جنگ زده شتافته و برنامه‌هایی را برای اسکان، آموزش، ایجاد اشتغال و دلداری آنها اجرا می‌کنند.


این جوانان شیعه با برنامه‌ریزی و تدوین راهبردهای عملی برای کمک به این مردم آواره و آموزش و کاهش درد و آلام آنها برنامه‌ها و کلاسهایی در این زمینه برگزار کرده‌اند.


جنبش مستقبل العداله با اجرای طرح کلاس علمی و عملی (خیمه العلم و العمل) که با توجه به نوع امکانات اکثراً در چادرهای موقت اما با امکانات مناسب برگزار می‌شود به آوارگان یمنی که در اردوگاهها و مدارس اسکان یافته‌اند، آموزش می دهد.


جنبش مستقبل العداله روز گذشته با برگزاری مراسمی سومین چادر علم و عمل (خیمه العلم و العمل) را در مدرسه جریزع شهر صنعا راه‌اندازی کرد. در این مراسم مسئول کل نیروهای یمن از طرف جنبش انصار الله و تعدادی از اعضای جنبش مستقبل العداله حضور داشتند.


در این مرکز آموزشی که به چندین دستگاه چرخ خیاطی مجهز است، بانوان آموزشی خیاطی و گلدوزی می‌بینند که تاکنون از این طریق تعدادی کارگاه تولید لباس ایجاد که در نتیجه اشتغالزایی برای آوارگان یمنی و مردم جنگ زده ایجاد شده است.




گزارش: عبدالناصر الراشدی دانشجوی رشته روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبائی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار