۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۸۶۲۶۴
برگزاری ششمین دورهمی انجمن علمی-دانشجویی رونامه‌نگاری با موضوع «اهمیت خواندن و‌ نوشتن»

ششمین دورهمی علمی «انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبائی» با موضوع «اهمیت خواندن و نوشتن» با حضور دانشجویان دانشکده ارتباطات دوشنبه، دهم اردیبهشت‌ماه در دفتر انجمن‌های علمی این دانشکده برگزار شد.


به گزارش عطنا، نسترن زبدژ، دانشجوی ترم چهارم روزنامه‌نگاری و عضو شورای مرکزی انجمن علمی-‌دانشجویی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبائی ارائه‌دهنده این نشست بود و به جنبه‌های مختلف این موضوع پرداخت و رابطه آن با روزنامه‌نگاری را بررسی کرد.


زب‌دژ در ابتدای نشست، به چرایی خواندن کتب مختلف ادبی پرداخت؛‌ اینکه برای محاوره روزانه و همچنین نوشتن در سطوح پایین، نیاز به دایره لغات وسیع و استفاده مناسب از کلمات داریم تا بتوانیم ارتباط موثر برقرار کنیم.


وی در ادامه سخنان خود به نوشتار تلگرامی و شکسته‌نویسی‌های رایج اشاره کرد؛ دلایل و آسیب‌های اینگونه نوشتن را بررسی و‌ راه‌های غلبه بر آن را ارائه‌ داد.


این دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: دانشجویان روزنامه‌نگاری برای داشتن فعالیت مطلوب باید بیشتر مطالعه کنند و بنویسند.


نسترن زبدژ، دانشجوی ترم چهارم روزنامه‌نگاری و عضو شورای مرکزی انجمن علمی-‌دانشجویی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبائی در پایان سخنان خود شعرخوانی را از مولفه‌های مهم غنی شدن ادبیات گفتاری و نوشتاری برشمرد.


در آخر نشست هم دانشجویان حاضر در جلسه رمان‌های مورد علاقه خود را به دیگران معرفی کردند.


هدف از برگزاری این دورهمی‌ها، آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم علمی به‌صورت کاربردی بوده است و در همین راستا،  پنج جلسه قبلی این انجمن نیز با موضوعات «مقایسه فضای کاری روزنامه‌نگاری با فضای آکادمیک»، «سیاست‌های خبری در رسانه‌ها»، «تفکر انتقادی و اهمیت آن در روزنامه‌نگاری»، «شایعه‌شناسی» و «ضرورت فلسفه در علوم ارتباطات» برگزار شده بود و این جلسات در هفته‌های آینده نیز ادامه دارد.


دورهمی‌های علمی به‌صورت هفتگی برگزار خواهد شد و اطلاع‌رسانی آن از طریق کانال انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری انجام می‌شود.


در ادامه گزارش تصویری این نشست را می‌بینیم؛

عکس: علی اکبریان‌میمند- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار