۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۸۵۸
اکران فیلم سینمایی «لاتاری» در دانشگاه علامه طباطبائی

فیلم سینمایی«لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان با حضور پدر شهید محمدحسین حدادیان و پدر شهید هادی محبی در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی اکران، بررسی و نقد شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که یکشنبه، 9 اردیبهشت‌ماه به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد؛ پدر شهید محمدحسین حدادیان که فرزندش در آشوب‌های خیابان پاسداران به شهادت رسیده بود و پدر شهید هادی محبی که در دوم رمضان سال ۷۸ در حالی که به وظیفه خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کرد، به درجه رفیع شهادت نایل آمد، حضور داشتند.


در اواخر سال گذشته، عده‌ای با عنوان دراویش گنابادی، با سلاح سرد و تفنگ ساچمه‌ای، در اعتراض به بازداشت یک سارق، در مقابل کلانتری تجمع کردند که این تجمع به آشوب کشیده شد. تعدادی از بسیجیان از جمله شهید محمدحسین حدادیان، برای مقابله با آنها و بازگرداندن آرامش به کمک مأموران نیروی انتظامی آمدند که در نهایت چند تن از ماموران نیروی انتظامی و بسیج از جمله شهید حدادیان به شهادت رسیدند. شهید محمدحسین حدادیان، محمدحسین متولد سال ۱۳۷۴ و دانشجوی علوم سیاسی بود.


شهید «هادی محبی» در ۲۳ فروردین سال ۵۴ در خانواده‌ای تفرشی در تهران متولد شد؛ شهید محبی در سن ۷ سالگی به تحصیل علم و دانش مشغول شد. او پس از اخذ مدرک دیپلم حسابداری از هنرستان حمزه سید‌الشهدا(ع) در دانشگاه پیام نور در رشته مدیریت پذیرفته شد.


این شهید والامقام با الگوگیری از برادر بزرگتر خویش که یکی از یادگاران و جانبازان دوران دفاع مقدس است، در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت مستمری داشت و سرانجام در دوم رمضان سال ۷۸ در حالی که به وظیفه خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کرد، به ضرب چاقو به درجه رفیع شهادت نایل آمد و نامش در آسمان شهادت در کنار دیگر شهدا می‌درخشد.


همچنین در این نشست حجت‌الاسلام علی سلگی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی و اکبر آخوندی، معاون مدیر امور فرهنگی این دانشگاه حضور داشتند که با اهدای تابلو «اِن یکاد» و لوح تقدیر از پدر شهید محمدحسین حدادیان و پدر شهید هادی محبی تقدیر کردند.


این فیلم که در اسفند ماه ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده‌ است یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر بود که به بیان مسائل تلخ اجتماعی می‌پردازد و تهیه کننده این فیلم سیدمحمود رضوی است.


در ابتدای این مراسم، اکبر آخوندی، معاون مدیر امور فرهنگی درباره نقش و جایگاه مهم شهیدان در جامعه سخنرانی و سپس پدر شهید محمدحسین محبی درباره نحوه شهادت پسرش صحبت کرد.


همچنین قرار بود فیلم «لاتاری» با حضور چند تن از عوامل این فیلم در دانشگاه علامه طباطبائی اکران شود اما این عوامل به علت تعداد زیاد برنامه‌هایشان، در این مراسم حضور پیدا نکردند.


در پایان مراسم اکران این فیلم، نشست نقد و بررسی آن برگزار شد و دانشجویان درباره آن اظهار نظر کردند.


در نشست نقد و بررسی این فیلم محمد رضوانی‌پور، فیلم‌ساز و منتقد و محمدحسین ترکمان‌رحمانی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند و مجربی این نشست هم نوید خوشنام، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه علامه بود.


گزارش این نشست به‌زودی در عطنا منتشر می‌شود.



عکس: علی اکبریان‌میمند-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار