۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۸۳۴۰۲
finnova afshar

مدیر شتابدهنده فینووا از آغاز به کار این شتابدهنده در مرکز نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از اقتصادتهران، آرین افشار در نشستی که در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد با بیان این که فینووا از سال ۹۴ به‌عنوان بازوری نوآوری باز شرکت ارتباط فردا آغاز به کار کرده است، گفت: طی حضور این شتابدهنده در دانشگاه امیرکبیر، تا ۵۰ استارتاپ در آن حضور داشتند که می‌توان از تپسی، کاموا و ایوند که رشد خوبی داشتند نام برد.


وی در خصوص برنامه‌ریزی و علت راه‌اندازی شتابدهنده فینووا گفت: در مدتی که ما در فضای کار اشتراکی فینووا با بیش از ۴۰ شتابدهنده کار می‌کردیم، نیاز آموزش برای استارتاپ‌ها را درک کردیم و سعی کردیم بر روی مربیگری متمرکز شویم و روی دو تیمی که وارد چرخه اول شتابدهی شدند در حال اجرای این کار هستیم.


به گفته افشار ما در دو سطح سرمایه‌گذاری ورود خواهیم کرد و سرمایه اختصاص یافته به دوره شتابدهی تا سقف ۵۰ میلیون با دریافت حداکثر ۱۵ درصد سهام است.


وی گفت: تیم‌هایی می‌توانند وارد چرخه شتابدهی شوند که یک محصول اولیه از ایده خود داشته باشند. پذیرش ما تا ۱۰ اردیبهشت است و حداکثر تا یک هفته پس از این زمان، درخواست‌ها را بررسی می‌کنیم و در نهایت از تیم‌های منتخب برای مصا حبه حضوری دعوت می‌کنیم تا تیم‌های راه یافته به مرحله پیش شتاب‌دهی مشخص شوند.


به گفته افشار تمرکز دوره پیش شتابدهی بر روی آموزش تیم‌ها است. حوزه پذیرش ما در تمامی بخش‌های حوزه‌ فین‌تک و حوزه‌های دیگر مانند آموزش، باشگاه مشتریان، تبلیغات و… نیز است.


فینووا که یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی محسوب می‌شود توانسته وجهه خوبی از خود جهت تعامل با استارتاپ‌ها بسازد.


بر پایه این گزارش، بدیعی یکی دیگر از مسوولان این شتابدهنده گفت: فینووا بر اساس برنامه‌ریزی خود پس از تجهیز شتابدهنده در مرکز نوآوری علامه طباطبائی، از شروع سال جدید آماده بهره‌برداری شده و با فراخوان و بررسی درخواست‌ها آغاز به کار کرده است.


وی یادآور شد: تمرکز فینووا روی حوزه فین‌تک است زیرا ما فین‌تک را باز می‌بینیم و معتقدیم صنایع مالی به اغلب استارتاپ‌ها می‌توانند کمک کنند.


علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست به سایت http://launch.finnova.ir مراجعه کنند.


گفتنی است شتابدهنده (Accelerator) یک ساختار منسجم و مشخص در جهت حمایت و توسعه کارآفرینی نوآورانه و دانش بنیان است که با هدف ارائه موارد زیر ایجاد می شود:


کمک به کوتاه کردن روندهای راه اندازی و توسعه یک کسب و کار نوپا


کمک در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات، و ثبات مالی کسب و کار نوپا


آموزش و پرورش استارتاپ های پذیرش شده به صورت موازی و گروهی به این دلیل که در زمان های مشخصی گروه های استارتاپی وارد و خارج می شوند (بر خلاف مدل مراکز رشد که یک یک و به صورت موردی عمل می کنند)


مشارکت در فرآیند فشرده ی توسعه کسب و کار نوپا برای یک مدت محدود (حداکثر ۶ ماه)


دارا بودن یک سیلابس آموزشی کسب و کار محور


ارائه ی مربی گری و یا منتورینگ و راهنمایی و مشاوره از کارآفرینان پیشکسوت و باتجربه به کارآفرینان.


فینووا (Finnova) که مخفف Fintech Innovation Nova است، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا فعالیت خود را از سال 1394 آغاز نمود و در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی در اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کشور است.


این مرکز خدمات خود را در چهار بخش فضای کار اشتراکی، سرمایه‌گذاری متمرکز بر حوزه فین‌تک، آکادمی و توسعه شبکه همکاری به استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار