۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۸۲۳۵
555

آئین نکوداشت اعضای نمونه هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، معاونین وزارت علوم و دانشگاه علامه، روسای دانشکده ها و اساتید و کارمندان دانشگاه در سالن همایش های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا)، در این نشست از 12 استاد نمونه کشوری که از دانشگاه های مختلف بودند تقدیر شد.


دکتر نعمت الهی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدا، هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از اساتیدی دانست که حاصلدست رنجشان فارغ التحصیلانی هستند که آینده کشور را می سازند .


IMG_1647


وی افزود: در دو سال گذشته هدف ریاست دانشگاه و معاونین و مسئولان ستادی ایجاد امید در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه  بوده استتا دانشگاه علامه بتواند جایگاه واقعی خود را بدست آورد.


در ادامه این نشست، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، اساتید را سرمایه های کشور دانست و پژوهش محور شدن فعالیت های آموزشی را در اولویت کاری سیستم آموزش کشور خواند.


وی عنوان کرد: کشور امروزه پتانسیل هیچ اختلافی را ندارد و به دلیل کمبود بودجه باید تمام تلاش و همکاری و همدلی برای بهبود شرایط علمی کشور بین سازمان ها و دانشگاه ها ایجاد شود.


IMG_1702


وزیر علوم و تحقیقات دکتر محمد فرهادی نیز با اشاره به اهمیت ارج نهادن به ارزش و جایگاه والای اساتید  به مساله فرهنگ سازی و آگاه کردن مسئولان و مردم به سرعت رشد علم اشاره کرد .


وی توجه به علوم انسانی را ارزشمند و مهم خواند و  تلاش دولت را برای ورود علوم انسانی به 60درصد کار محیط های تولیدی جدی دانست.


فرهادی با ارائه ی آمار و ارقام روند رشد علمی کشور  را در اکثر زمینه ها مثبت دانست. و به نکاتی از قبیل:ساماندهی مراکز آموزشی،تجمیع یا ادغام، جابجای یا انحلال و ماموریت گرا کردن سیستم آموزشی مدنظر وزارت علوم برای بهبود شرایط علمی که نتیجه ی آن زندگی بهتر و سالم تر را برای مردم به ارمغان می آورد اشاره کرد.


IMG_1719


همچنین  دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی،  ریاست مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه وزارت علوم در رابطه با نحوه انتخاب اساتید نمونه و دکتر عزت الله رئیسی اردکانی به عنوان یکی از اساتید نمونه از دانشگاه شیراز به سخنرانی پرداختند.


در پایان برنامه از 12 استاد نمونه کشور تجلیل شد که در بین آن ها نام دکتر علی دلاور استاد برجسته ی روش تحقیق و سنجش و اندازه گیری کشور و جهان اسلام به چشم میخورد.


 DSC_0103


در حاشیه مراسم تجلیل از اساتید نمونه، نماهنگی از اساتید فقید نمونه کشور پخش شد که در قسمتی به معرفی مرحوم دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران و استاد دانشگاه علامه طباطبائی پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار