۱۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۸۰۶۵۵
Etekaf - Shab e Akhar (5)

مراسم معنوی اعتکاف همزمان با فرا رسیدن ایام البیض و نیمه ماه رجب با عنوان «اعتکاف دانشجویی باب الوصال4» و با حضور 600 معتکف در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است.


به گزارش عطنا، مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی در ایام البیض، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 11، 12 و 13 فروردین ۹7  مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در مسجد امام علی(ع) در حال برگزاری است.


در این مراسم حدود 600 نفر از دانشجویان، دانشگاهیان و اهالی منطقه 22 شهر تهران به‌خصوص دهکده المپیک حضور دارند.


این مراسم به همت هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری بسیج دانشجویی، کانون قرآن و عترت و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه در حال برگزاری است.


معتکفین از جمعه شب 10 فروردین‌ماه با حضور در این مسجد و اهدای بسته فرهنگی مورد استقبال برگزار کنندگان اعتکاف قرار گرفتند و خود را برای این مراسم آماده کردند. در این ایام دانشجویان و معتکفین با روزه‎داری و عبادت به تزکیه نفس پرداخته و کرسی‎های تلاوت، قرائت ادعیه، حلقه‎های معرفت، سخنرانی، بیان احکام و طرح مباحث فرهنگی علمی از جمله برنامه‎های ایام اعتکاف است.


حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام محمد گلپیچی،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک و حجت‌الاسلام حسین حلوائیان از جمله سخنرانان این مراسم هستند و ماشاالله عابدی، علیرضا بکائی، میثم احمدی‌پور، حجت‌الاسلام عبدالله کرمی‌نیا و مرتضی طاهری نیز به مداحی و خواندن مناجات می‌پردازند.


محمدرضا زندی‌یکتا، مسئول هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به استقبال دانشجویان و دانشگاهیان از مراسم اعتکاف در این دانشگاه، گفت: دانشگاه علامه میزبان یکی از بزرگترین مراسم‌های اعتکاف دانشجویی در سطح کشور است.


وی افزود: با نظر ریاست دانشگاه علامه طباطبائی و حل مشکلات بوجود آمده امسال به مراتب اعتکاف بهتری از سال گذشته داریم.


زندی‌یکتا در ادامه درباره همکاری معاون فرهنگی دانشگاه علامه در برگزاری مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی و اجتماعی با همکاری و حل مشکلات بوجود آمده در مسیر برگزاری این مراسم معنوی تمامی شرایط مد نظر خادمان هیئت اصحاب عاشورایی را فراهم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار