۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۷۷۹۴

به گزارش حوزه صنفی ـ دانشجویی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)،صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی طی گفتگویی در خصوص اینکه چرا حدود یک سال است دانشگاه علامه شورای صنفی ندارد گفت: شورای صنفی دانشگاه در آبان سال ۹۲ تشکیل شد و تا پایان نیم سال ۹۳-۹۴ هم کار کرد اما در اواخر همین سال وزارت علوم اعلام کرد در حال بازنگری آئین نامه شورای صنفی است ما نیز متوجه مشکلات زیادی در آئین نامه شده بودیم بنابراین دست نگاه داشتیم تا آئین نامه جدید ابلاغ شود و یکی از بحث‌های اجلاس معاونین دانشجویی که به تازگی برگزار شد نیز همین امر بود.


sahraee



وی ادامه داد: با این وجود مسئولان دانشگاه علامه خودشان را از مشورت دانشجویان محروم نکردند من به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه و مدیرانم بیش از صد دانشجوی مشاور داریم و در تمام خوابگاه‌های دانشجویی رابط فرهنگی، تغذیه، سرویس، مشاوره، بهداشت و ورزش را داریم و در بعضی خوابگاه‌ها مثل سلامت و همت تعداد این رابطین به پنج تا شش نفر می‌رسد.



صحرایی با اشاره به اینکه این رابطین دانشجویی‌‌ همان کار شورای صنفی را انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه به جای شورای صنفی طرح شبکه رابطین را به وزارت علوم پیشنهاد داده است و دانشگاه‌های دیگر نیز شیوه‌های خاص خودشان را مطرح نموده‌اند.



معاون دانشجویی دانشگاه علامه در ادامه اظهار داشت: وزارت علوم باید به دانشگاه‌ها متناسب با شرایط خاص خودشان اختیارات تصمیم گیری در این زمینه را بدهد. تشکیل یک شورای صنفی هفت نفره برای دانشگاهی مثل علامه به خاطر پراکندگی دانشکده‌هایش به هیچ عنوان نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای دانشجویانش باشد.



وی در ادامه افزود: طرح شبکه رابطین هم اکنون در دانشگاه علامه اجرا می‌شود و قطعا برای انتخاب دانشجویان رابط با نحوه عملکرد این شبکه باید آئین نامه تدوین و دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شود تا همه دانشجویان دانشگاه از اجرای این طرح مطلع شوند.



صحرایی در پایان در خصوص اجرایی شدن قطعی این طرح در دانشگاه علامه نیز گفت: ما با همکاری وزارت علوم قصد داریم تا سال آینده انتخابات شبکه رابطین را برگزار کنیم که البته احتمال تشکیل این شبکه تا بهمن سال جاری نیز وجود دارد.



منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار