۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ۰۵:۳۶
کد خبر: ۱۷۵۹۹
sahraee

رضامراد صحرایی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو تفصیلی با خبرنگار حوزه صنفی ـ دانشجویی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید دانشجویان در همه خوابگاه های دانشگاه علامه سکونت خواهند داشت، گفت: جز 2 خوابگاه ولیعصر و خوابگاه ارشاد که اولی در تملک دانشگاه نبوده وساختمان به مالک آن واگذار شده است و دانشجویان  آن را تخیله کرده اند و همچنین  در میدان ونک که سال گذشته تخلیه شده بود، سایر خوابگاه های ما پذیرای دانشجویان در سال تحصیلی جدید خواهند بود.


sahraeeصحرایی در رابطه با وضعیت خوابگاه های پسرانه دانشگاه گفت: بزرگترین خوابگاه پسرانه ما خوابگاه شهید همت با ظرفیت 800 نفر و بعد از آن خوابگاه شهید مطهری با ظرفیت 460 نفر است که مثل سال های گذشته دانشجویان در آن سکونت خواهند داشت. خوابگاه شهید ورامینی نیز با ظرفیت 300 نفر به دلیل مسافت بسیار نزدیک آن به دانشکده علوم اجتماعی محل اسکان دانشجویان این دانشکده خواهد بود و خوابگاه شهید بهشتی با همان کاربری قبلی خود می ماند.

وی در پاسخ به این که همواره دغدغه دانشجویان ورودی بحث خوابگاه است که به آن ها تعلق می گیرد یا خیر، گفت: با تغییراتی که در سال جدید در دانشگاه صورت گرفته است ما آمادگی کامل را برای شروع سال تحصیلی جدید  داریم و طبق سیاست دانشگاه به تمام دانشجویان روزانه خوابگاه تعلق می گیرد و ما چیزی به عنوان اسکان موقت در خوابگاه نخواهیم داشت و دانشجویان از روز اول که وارد دانشگاه می شوند تا پایان سال تحصیلی خود می توانند از خوابگاه بهره مند شوند.


وی در رابطه با اسکان دانشجویان شبانه گفت: سیاست دانشگاه علامه به گونه ای است که به دانشجویان شبانه خوابگاه نمی دهد اما خوابگاه هایی که دانشجویان شبانه در آن مستقر هستند کاملا تحت نظارت دانشگاه می باشد و ما امسال به عنوان اولین دانشگاه در سطح کشور برای دانشجویان خوابگاه شبانه، شام در نظر گرفته ایم که هزینه آن 50 درصد به عهده دانشجو و 50 درصد عهده دانشگاه است.


وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید اقداماتی برای بهبود وضعیت دانشجویان ساکن در خوابگاه انجام شده است، افزود: امسال به لحاظ تعمیرات و تجهیزات شلوغ ترین سال دانشگاه علامه است و ما اقدام به بازسازی و تعمیر خوابگاه ها به خصوص خوابگاه های فرسوده و قدیمی داشتیم. در خوابگاه شهید عضدی ما به تعمیر سوئیت ها و رنگ آمیزی ساختمان پرداختیم همچنین درخوابگاه شهید همت بعد از 25 سال کمدها و کتابخانه تعمیر شد، پنجره های خوابگاه 2جداره شد و همچنین موتورخانه بازسازی شد که همه این ها با بودجه بسیار سنگینی همراه بوده است.


صحرایی در ادامه گفت: سیستم لوله کشی خوابگاه معینیان که به شکل آپارتمان بود، تعمیر شد که این کار بسیار سخت و پیچیده بود.


وی با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای تجمیع دانشجویان پسر نداریم گفت: ما برای دانشجویان پسر مجموعه خوابگاهی مثل سلامت نداریم که اکثر دانشجویان را در آن جا مستقر کنیم. همچنین اصلی ترین مشکل ما خوابگاه های دخترانه بود که در سطح شهر پراکنده بودند و ما در تلاش بودیم تا بتوانیم آن ها را در یک مجموعه جمع کنیم. چون این پراکندگی هم هزینه زیادی برای دانشگاه داشت و هم کار مدیریت را بسیار سخت کرده بود.


صحرایی گفت: ما در سال تحصیلی جدید برنامه های مختلف ورزشی، فرهنگی ،مشاوره، طرح پایش سلامت جسم، پایش سلامت روان و غیره را برای دانشجویان داریم که ان شاء الله با آغاز سال تحصیلی جدید شروع می شود.


وی در پایان گفت: پیشاپیش سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان دانشگاه علامه تبریک عرض می کنم و به همه پذیرفته شدگان جدید دانشگاه نیز خوش آمد می گویم و امیدوارم که دانشجویان با ورود به دانشگاه تفاوت آن را نسبت به سایر دانشگا ه ها حس کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار