۰۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۷۴۲۴۲
حسین سلیمی، رئیس فعلی دانشگاه علامه طباطبائی و نجفقلی حبیبی رئیس سابق این دانشگاه

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با یادآوری خاطرات خود از زمان تأسیس دانشکده حقوق این دانشگاه به تلاش‌های نجفقلی حبیبی، رئیس وقت دانشگاه اشاره کرد و خطاب به وی گفت: آقای دکتر حبیبی، انسان‌های بزرگی که در این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند همان افراد شریفی هستند که شما و دکتر محسن خلیجی‌اسکویی آرزوی موفقیت آنها را داشتید.


به گزارش خبرنگار عطنا، حسین سلیمی در بیستمین سالگرد تأسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی که 6 اسفندماه در سالن شهید بهشتی این دانشکده برگزار شد، اظهار کرد: خدا را خیلی شکر می‌کنم که در چنین فضای دوستانه و با شور و شوقی شریک هستم و افتخار می‌کنم که در جمع بزرگانی سخن می‌گویم که در شکل‌گیری این نهاد قدرت و درخت پربار (دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی)‌ نقش داشته‌اند.


وی به تلاش‌های دکتر موسوی‌نیا، معاون اداری و مالی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برای برگزاری این همایش و گردهمایی بزرگ که که چهره درخشانی را تحویل این کشور داده‌اند، اشاره کرد و افزود: خود آقای موسوی‌نیا از چهره‌های برجسته علمی کشور و از فارغ‌التحصیلان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و مایه افتخار ما هستند.


سلیمی یادآور شد: زمانی که دکتر محمدرضا احمدی (که از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی) بودند، در اواخر دوران مدیریت دکتر حبیبی در دانشگاه علامه دچار بیماری تنفسی شدند که بنده به دلیل ارتباطی که با دکتر احمدی داشتیم به جای او بر ساخت و ساز این دانشکده در پردیس مرکزی نظارت می‌کردم.


وی با ذکر خاطره‌ای ادامه داد: یک ‌روز که به دانشگاه آمده بودم، دکتر حبیبی، رئیس آن سال‌های دانشگاه علامه طباطبائی را دیدم که بسیار ناراحت بودند و این جمله را می‌گفتند که هیچ‌وقت یادم نمی‌رود، «کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست». چون اواخر مدیریت ایشان یک‌سری مشکلاتی به وجود آمده بود که البته این مشکلات و به‌نوعی دعواها آخر هر مدیریتی وجود دارد و باید به دکتر حبیبی که در سالن هستند و بنده نیز به ایشان خیلی مدیونم، بگوییم که خوشبختانه تقریباً دیگر از «دیو و دد» در دانشگاه خبری نیست.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: آقای دکتر حبیبی، انسان‌های بزرگی که در این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند همان افراد شریفی هستند که شما و دکتر محسن خلیجی‌اسکویی از رؤسای پیشین دانشگاه علامه طباطبائی (از سال 1368 تا 1376) آرزوی موفقیت آنها را داشتید.


وی با بیان اینکه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی دارای 80 عضو هیئت علمی است که بسیاری از آنها جوان هستند، گفت: 11 نفر از استادان دانشکده که در دوره قبل از دانشگاه رانده شده بودند نیز به جمع ما برگشتند که در این گردهمایی حضور دارند.


سلیمی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم که در جمع استادان پیشکسوتی چون دکتر رفیعی، دکتر طاهری و دکتر سمیعی حضور دارم، دوباره تأکید کرد: آنهایی که از جمع ما در دانشگاه رانده شده بودند به جمع ما برگشتند.


وی گفت: به دوستان، دانشجویان و استادان بزرگواری که در جلسه حضور دارند اعلام می‌کنم که چشم‌انداز روشنی در آینده دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در پیش روی ما است.



ضلع شمالی پردیس دهکده میزبان ساختمان جدید دانشکده حقوق



رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا دو سال آینده 7 رشته مشترک با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی راه‌اندازی کنیم، افزود: دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در تولید مقالات علمی و پژوهشی و نظریات اصیل در حوزه تخصصی خودش رتبه اول کشوری قرار دارد.


وی بیان کرد: به‌زودی کارگاه‌های دائمی و بین‌المللی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در داخل و خارج از کشور به صورت نهادینه شده برگزار می‌شود.


سلیمی با بیان اینکه ساختمان جدید دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی را در ضلع شمالی پردیس مرکزی در 12 هزار متر مربع در آینده‌ای نزدیک تأسیس می‌کنیم، گفت: البته در صورتی که مشکل ساختمان جدید‌التأسیس را با شهرداری برطرف کنیم.


وی خاطرنشان کرد: از تلاش‌های دکتر ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی نیز تشکر و ایشان را مأمور پیگیری برای ساخت این دانشکده می‌کنم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با ابراز خرسندی از اینکه به زودی شاهد دانشکده حقوق و علوم سیاسی در تراز بین‌المللی خواهیم بود، گفت: در عرصه داخلی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دارای موفقیت‌های چشمگیری بوده است.


وی افزود: از 75 سفارت‌خانه‌ای که در کشورهای خارجی داریم تقریباً در 24 سفارتخانه آن نفر اول و یا دوم فارغ‌التحصیل همین دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه است.


سلیمی با اشاره به اینکه بسیاری از قضات برجسته و مدیرعامل شرکت‌های بزرگ کشور فارغ التحصیل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی بوده که همه آنها مایه افتخار ما هستند، گفت: نزدیک به 40 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی نیز عضو هیئت علمی سایر دانشگاه‌های کشور هستند.


وی در ادامه آینده دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی را بسیار روشن خواند و افزود: سرمایه اصلی ما همین محبت، همدلی و دوستی است که در بین استادان و دانشجویان وجود دارد و همچنین جزء محدود دانشکده‌هایی هستیم که در آن فاصله‌ای بین کارمندان و استادان وجود ندارد. بنده وقتی با کارمندان دانشکده حقوق و علوم سیاسی روبه‌رو می‌شوم همان جایگاه را برای بنده دارند که استادان و اعضای هیئت علمی دارند.


وی با بیان اینکه در دوره جدید 18 استاد جوان به مجموعه ما در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه شده‌اند، گفت: استادان بازنشسته‌ای که در این مراسم حضور دارند چشم ما را منور کردند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه برای آینده روشن دانشکده حقوق و علوم سیاسی باید همه دست به دست هم بدهیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور دانشجویانی که بخش عمده‌ای از استعداد‌های درخشان دانشگاه هستند، آینده‌ای برای دانشکده رقم بزنیم که روزی در آن آینده در این دانشکده بنشینیم و همانند دکتر حبیبی و دکتر خلیجی ثمره نهالی که کاشتند و به درخت تناور تبدیل شده است را ببنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار