۰۶ اسفند ۱۳۹۶ ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۷۳۹۱۴
حسین سلیمی، رئیس فعلی دانشگاه علامه طباطبائی و نجفقلی حبیبی رئیس سابق این دانشگاه

مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تأسیس دانشکد حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور رؤسای قبلی این دانشکده در سالن شهید بهشتی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این مراسم یکشنبه ۶ اسفند‌ماه با حضور دانشجویان، استادان، اعضای هیئت علمی، استادان بازنشسته، فارغ‌التحصیلان و برخی از اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه‌های کشور در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1376 و توسط محمدرضا ضیایی‌بیگدلی، عضو هیئت علمی گروه حقوق عمومی و بین‌الملل این دانشگاه این دانشگاه پایه‌گذاری و تأسیس شد.


بعد از ضیایی‌بیگدلی به ترتیب عبدالحسین مجردی در سال 1377، حسنعلی مؤذن‌زادگان طی دو دوره از 1377 تا 1379 و از 1385 تا 1388، غلامعلی چگینی‌زاده از سال 1379 تا 1380، حسین سلیمی از سال 1381 تا 1383، محمدرضا احمدی از سال 1383 تا 1385، سیدجلال دهقانی‌فیروزآبادی از سال 1388 تا 1391، ابراهیم برزگر از سال 1391 تا 1392، حمیدرضا علومی‌یزدی از سال 1392 تا 1395 و هم‌اکنون نیز سیدمنصور میرسعیدی ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی را بر عهده داشته‌اند.


فارغ التحصیلان برجسته و موفق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی که اکنون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف هستند نیز در مراسم حضور داشتند. ضمن‌آنکه شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ارشد رشته حقوق بین‌الملل از دانشگاه علامه و اشرف گرامی‌زادگان، مشاور امور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده نیز میهمانان دولتی این برنامه بودند.


در این مراسم حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، محمدرضا ضیایی‌بیگدلی، مؤسس و اولین رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و وحید آگاه، عضو هیئت علمی گروه حقوق عمومی و بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه به سخنرانی پرداختند.


حمیدرضا رحمانی‌زاده‌دهکردی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و محمد هاشمی، دانشجوی کارشناسی‌ارشد حقوق عمومی این دانشگاه نیز به شعرخوانی پرداختند و اجرای موسیقی توسط کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود. ضمن‌آنکه مجری این برنامه نیز دکتر مهدی مهدوی‌زاهد، دانشجوی مقطع دکتری حقوق دانشگاه شهید بهشتی بود که البته تحصیلات کارشناسی و کارشناسی‌ارشد را در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه گذارنده است .


از جمله مهمانان دیگر این مراسم می‌توان به سیدعلی آزمایش، استاد برجسته و بازنشسته حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبائی، سیدمحمد هاشمی، استاد برجسته حقوق عمومی و استاد بازنشسته دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، سیدحسین صفایی، استاد برجسته و بازنشسته حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، نسرین مصفا، عضو هیئت دانشگاه تهران و رئیس انجمن ایرانی ملل متحد، محسن محبی، رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، امیرساعد وکیل، عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، محمد جلالی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اسدالله یاوری، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و سید هادی محمودی فارغ‌التحصیل لیسانس و دکتری علامه و عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد.


نجفقلی حبیبی، عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و سیاستمدار اصلاح‌طلب که از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۴ رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بود و محسن خلیجی‌اسکویی از رؤسای پیشین دانشگاه علامه طباطبائی دیگر مهمانان عزیز این مراسم بودند.


از میان اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی علاوه بر استادان و اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، محمدرضا ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع، حمیدرضا علومی‌یزدی، معاون پژوهشی، حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی، نعمت‌الله ایرانزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه و شمس‌السادات زاهدی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه حضور داشتند.


گفتنی است، کیک بزرگداشت بیستمین سالگرد تأسیس دانشکد حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی توسط محمدرضا ضیایی‌بیگدلی، مؤسس و اولین رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی استاد برجسته حقوق بین‌الملل بریده شد و از تندیس بیستمین سالگرد تأسیس این دانشکده رونمایی شد.


عکس: شکیبا شیرازی تهرانی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار