۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۷۱۹۲۵
همایش مدیریت، تولید ملی و توسعه اشتغال در دانشگاه علامه

همایش دو روزه «مدیریت، تولید ملی و توسعه اشتغال» در زمینه تخصصی اقتصاد مقاومتی 28 بهمن‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد.


به گزارش عطنا، رئیس این همایش حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر علمی آن را نیز لعیا الفت، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه بر عهده دارد.


در افتتاحیه این همایش سیدرضا نوروززاده، معاون وزیر نقت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و لعیا الفت، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه سخنرانی کردند.


همچنین در اولین پنل تخصصی این همایش با عنوان مدیریت بخش عمومی و سیاستگذاری مهدی الوانی، پدر علم مدیریت دولتی در ایران و استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبائی، الهام امین‌زاده، معاون سابق حقوقی رئیس‌جمهور، دستیار سابق ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، سیدمحمد میرمحمدی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، رضا واعظی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی، شهری و کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه، علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و حسن دانایی‌فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتند و سخنرانی کردند.


دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی در اقدامی هماهنگ و به موازات سه دانشکده دیگر این دانشکده شامل اقتصاد، علوم اجتماعی و حقوق و علوم سیاسی این همایش را برگزار کرده است.


تمرکز دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی در این حوزه، به دلیل جایگاه مهم علوم انسانی به‌ویژه دانش مدیریت در توسعه کشور، رونق تولید، رفع موانع اشتغال و غلبه بر بحران بیکاری است.


مسائل یاد شده چالش‌های کلیدی هستند که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده‌اند و موضوع اقتصاد مقاومتی به منظور طراحی راهکاری برای خروج از این چالش‌ها از سوی رهبر انقلاب تبیین و در قالب مجموعه‌ای سیاست‌ها به دیگر ارکان عالی و سیاست‌گذار کشور ابلاغ شده است.


این همایش دریچه‌ای علمی و تخصصی از منظر دانش مدیریت به موضوع اقتصاد مقاومتی گشوده است و بنا دارد با محوریت رونق تولید و اشتغال‌زایی مسائل و راهکارها را طرح، نقد و بررسی کند.


علاوه بر این در یک حرکت نظام‌مند جمعی و چند جانبه با دانشکده‌ها و حوزه‌های دیگر مانند حقوق، علوم اجتماعی و اقتصاد، نگاه همه‌جانبه‌ و کارشناسانه‌ای به اقتصاد مقاومتی صورت خواهد گرفت. برنامه این همایش با مشارکت دیگر دانشگاه‌های سرآمد ایران در حوزه مدیریت و متمرکز بر سه گروه دانشگاهیان، بخش دولتی و خصوصی خواهد بود.


ساماندهی همایش مبتنی بر مجموعه پنل‌های تخصصی به تفکیک حوزه‌های مدیریت بخش عمومی و سیاستگذاری، مدیریت صنعت و تجارت، مدیریت فناوری اطلاعات، نوآوری و کارآفرینی، مدیریت مالی، مدیریت گردشگری و مدیریت منابع انسانی است.



عکس: ریحانه مهیاری - عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار