۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۷۱۱۲
zaban

سعید نیک پور مدرس برجسته زبان کنکور ارشد و دکتری مرکز آموزش دانشگاه علامه در گفت وگو با خبرنگار حوزه علمی ـ آموزشی باشگاه خبری دانشگاه علامه طباطبائی (عطنا)  در مورد نحوه صحیح مطالعه درس زبان برای شرکت در کنکور ارشد و دکتری گفت: زبان انگلیسی درسی است که بسیاری از دانشجویان رشته های مختلف در یادگیری و پاسخ به سوالات آن در کنکور ضعف دارند.


نیک پور در آغاز گفت وگو با بیان این که مهمترین بخش کنکور زبان ضمایر موصولی و فعل های پرکاربرد آن است گفت: اهمیت این دو مبحث همانند اهمیت پارک دوبل در آزمون رانندگی است که مهمترین بخش آزمون رانندگی به شمار می آید و اگر شخصی به این بخش تسلط داشته باشد می تواند در این آزمون موفق شود. در آزمون سراسری بین چهل تا هشتاد درصد سوالات کنکور در حوزه ضمایر موصولی و فعل های پرکاربرد است و اگر دانشجو تسلط خوبی نسبت به این حوزه داشته باشد می تواند از پس کار برآید ، من به داوطلبانی که سال گذشته در کنکور ارشد و دکتری شرکت کردند گفته بودم که باید در این بخش آنقدر مطالعه داشته باشید که شب ها هم  خواب ضمیر موصولی ببینید.


وی افزود: بحث یادگیری زبان  تکنیک خاص خودش را دارد و برای آماده شدن جهت شرکت در کنکور باید لغات پرکاربرد و فعل ها را با شیوه مناسب و تکنیک صحیح یاد گرفت.


نیک پور گفت: در فرآیند یادگیری زبان نباید لغات را حفظ کرد بلکه مناسب ترین روش که همواره مورد تاکید اساتید نیز بوده است یادگیری لغات همراه با مثال و نمونه است. .ضمن اینکه باید به این مطلب مهم توجه کرد که  ذات آموزش زبان، زمان بر و طولانی است و باید به شکل آهسته و پیوسته مطالعه شود ، در سایر دروس شما  هرچقدر مطالعه  می کنید همان قدر هم نتیجه می گیرید مثلا اگر پنج صفحه کتاب تخصصی مطالعه کنید می توانید به همان اندازه تست بزنید اما فرآیند یادگیری زبان طولانی تر است و برای تست زدن در درس زبان با دو و سه صفحه  کتاب504 نمی توانید تست بزنید بلکه باید دربلند مدت با تسلط بیشتر بر زبان توانایی خودتان را افزایش دهید که نیازمند تلاش و پشتکار در کنار صبر است.


سعید نیک پور در پایان گفت: در سال گذشته دانشجویانی که درکلاس یک روزه آمادگی کنکور در مرکز آموزش دانشگاه علامه شرکت کردند توانستندبه 30 درصد سوالات زبان پاسخ دهند . اعتقاد من این است که هرچه حجم جزوه کمتر باشد فرآیند یادگیری برای ذهن بسیار ساده تر خواهد بودو نتیجه مطلوبی را نیز خواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار