۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۳:۴۶
کد خبر: ۲۲۷۸۹
1439905517480_Untitled

به گزارش عطنا، این کتاب توسط سعید نیک‌پور، مدرس دوره‌های آموزشی زبان عمومی، در قالب 18 فصل و شامل 1600 لغت تألیف شده است.


در معرفی این کتاب که برای آمادگی داوطلبان کنکورهای دکتری، کارشناسی ارشد، آیلتس و تافل منتشر شده عنوان شده است: «مؤلف با رویکردی هدفمند و با تجربه چندساله در آموزش زبان انگلیسی، لغات پرکاربرد و پرتکرار بیش از 15 منبع اصلی واژگان را به همراه لغات پرتکرار کنکورهای ارشد و دکتری هشت سال گذشته و لغات پرتکرار آزمون‌های بین‌المللی زبان (آیلتس، تافل و...) گلچین کرده و در قالب یک منبع یکپارچه تألیف کرده است.


در منابع لغت موجود، عموماً لغات بر اساس ترتیب حروف الفبا یعنی A تا Z و فارغ از توجه به میزان اهمیت و پرتکرار بودن یا نبودن چیده شده‌اند، به همین دلیل در همان ابتدای فرآیند مطالعه ممکن است داوطلب با لغات دشوار و کم‌کاربردی روبه‌رو شود که به دلیل عدم آمادگی برای یادگیری، او را از ادامه مطالعه دلسرد کند. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که ممکن است بسیاری از لغات کاربردی و پرتکرار بنا بر ترتیب الفبا در انتهای منبع آورده شده باشد و فرد به دلیل زمان محدود و عدم انگیزه کافی موفق به مطالعه آن‌ها نشود.


در این کتاب مؤلف برای اولین بار در کشور و بر خلاف سبک چینش الفبایی منابع لغت موجود، لغات را از سطح ساده به دشوار و از پرتکرار به کم‌تکرار از فصل 1 تا 18 چیده و برای تثبیت هر چه بهتر، واژگان مشابه را در کنار هم آورده است.


شیوه‌ تاکیدشده برای به خاطر سپردن لغات در این کتاب مبتنی بر یادگیری لغات در قالب متن و جمله در مثال‌های کوتاه است که موجب تثبیت هر چه اصولی‌تر و ماندگارتر واژگان در ذهن داوطلب می‌شود.»


«مرجع لغات زبان عمومی» در 358 صفحه تمام‌رنگی با قیمت 22 هزار تومان توسط انتشارات نص منتشر شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار