۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۶۸۷۱۴
حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به موفقیت 80 درصدی در مأموریت‌های تعریف شده از سوی ریاست دانشگاه برای این معاونت طی سال جاری، بیان کرد: خوشبختانه در برخی از خوابگاه‌های دانشجویی‌، مسئول خوابگاه مشاوره داریم که دارای تحصیلات مرتبط با حوزه روانشناسی هستند و به‌راحتی می‌توانند با دانشجویان ارتباط برقرار کنند.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی‌بجستانی، جمعه 6 بهمن‌ماه در جمع مدیران معاونت دانشجویی و مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در سالن کنفرانس هتل کیش‌مهر فریدون‌کنار، گفت: از همه مدیران محترم خوابگاه‌ها برای حضور در این کارگاه دو روزه تشکر می‌کنم.


وی افزود: با تلاش همکاران در خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد‌هایی به حدی رسیده است که وقتی برخی از اعضای هیئت علمی، استادان و هیئت رئیسه دانشگاه از خوابگاه‌های دانشجویی در آذرماه امسال بازدید کردند، این حس را داشتند که تغییرات جدیدی در خوابگاه‌ها صورت گرفته است.


سلیمی‌بجستانی تصریح کرد: اگرچه این تغییرات با نقطه مطلوب فاصله دارد ولی به نسبت سال‌های قبل که خود شما هم مسئول خوابگاه‌ بودید، این تغییرات را مشاهده می‌کنید.


وی افزود: اینکه دانشجویان بعد از سنوات مجاز دوست ندارند از خوابگاه بروند یک ایراد و اشکال است، خوابگاه‌های دانشجویی مثل خانه آنها است ولی باید بدانند در حد ضوابط و مقررات می‌توانیم پذیرای آنها باشیم.



مسئولیت در خوابگاه حرفه است، نه شغل



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه کاری که مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی انجام می دهند؛ حرفه است و نه شغل. همچنین در توضیح این نکته اظهار کرد: شغل به معنای کار مفید است ولی حرفه به معنای کار مفید که همراه با تخصص و دانش است و اینکه ما تأکید داریم هر یک از همکاران تا حد امکان در خوابگاه خودشان بمانند و جابه‌جا نشود نیز به همین دلیل است که حس می‌کنیم مسئولان روز و شب خوابگاه‌ها به این کار به عنوان یک حرفه تخصصی نگاه می‌کنند و این برای ما خیلی ارزشمند است.


وی با بیان اینکه حرفه از آموزش شروع و به مهارت ختم می‌شود، گفت: باید از این‌گونه دوره‌های آموزشی بیشتر برگزار کنیم و شک ندارم که مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی احساس نیاز بیشتری نسبت به این گفت‌و‌گو‌ها و نشست‌ها می‌کنند و از این پس نیز بر اساس نیازی که مسئولان خوابگاه‌ها تعریف و اعلام کنند، نشست و کارگاه برگزار می‌کنیم.




بر اساس گزارش‌های صندوق رفاه دانشجویان معاونت دانشجویی دانشگاه علامه توانسته است در بین دانشگاه‌های برتر کشور در زمینه خدمات رفاهی و تغذیه رتبه اول را به خود اختصاص دهد و این مهم در سایه حمایت رئیس دانشگاه، معاونت توسعه و مدیریت منابع و همکاران ما در معاونت دانشحویی میسر می‌شد.



سلیمی‌بجستانی با اشاره به شروع ترم جدید در دانشگاه علامه طباطبائی، افزود: در ترم آینده باید به روحیه دانشجویان و نوع خلق و خوی آنها توجه بیشتری داشته باشیم. ضمن‌آنکه ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم که نیاز به برنامه‌ریزی مناسب دارد.



هیچ درمان سریع و آسانی برای مشکلات و معضلات روحی و روانی نیست


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به حضور دکتر فرحبخش، مدیرگروه مشاوره دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه در مجموعه معاونت دانشجویی اشاره کرد و گفت: واقعاً برای فعالیت در بخش مشاوره و توجه به دغدغه‌های‌ ذهنی، روحی و روانی دانشجویان اصطلاحاً نیاز به دم مسیحایی داریم.


وی خاطرنشان کرد: هیچ درمان سریع و آسانی برای مشکلات و معضلات روحی و روانی نیست و آنچه که در چشم روانشناس از مشکلات دانشجویان در قالب‌های روانشناختی دیده می‌شود، بسیار زیاد است و به نحوی نیز کار او سخت است که حتی اصطلاحاً کوهی را جابه‌جا کردن راحت‌تر از آن است که سرنوشت آدمی را به سرانجام برسانیم و مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی باید به موضوع آسیب‌های اجتماعی توجه جدی داشته باشند.



در برخی از خوابگاه‌های دانشجویی‌ مسئول خوابگاه مشاوره داریم



سلیمی بجستانی یادآور شد: با حضور دکتر فرحبخش با سابقه و تجربه‌های زیادی که در این زمینه دارد به عنوان سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی به‌نوعی خیالمان راحت‌تر است.


وی با اشاره به اینکه مشاور در خوابگاه‌های دانشجویی باید به سراغ اتاق‌های دانشجویان برود، گفت: مشاوره ایستاده می‌خواهیم تا به سراغ دانشجویان رفته و معضلات و مشکلات آنها را از نزدیک دنبال کند.


سلیمی‌بجستانی افزود: خوشبختانه ما در برخی از خوابگاه‌های دانشجویی‌مان مسئول خوابگاه مشاوره داریم که دارای تحصیلات مرتبط با حوزه روانشناسی هستند و به‌راحتی می‌توانند با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و مسائل و مشکلات آنها در این حوزه را برطرف کنند.


وی با بیان اینکه مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی در دوره دو روز کارگاه مهارت‌افزایی با شیوه‌های مقابله با بحران و زلزله و شناخت مشکلات شایع روانشناختی دانشجویان آشنا می‌شوند، گفت: با توجه به مأموریت‌هایی که هر ساله ریاست دانشگاه علامه طباطبائی برای ما مشخص می‌کنند، به‌رغم همه سختی‌هایی که در فرآیند کار وجود دارد ولی از فعالیت‌هایمان احساس رضایت می‌کنیم و شاید هم در برخی از حوزه‌ها به دلیل کمبود‌هایی، نتوانستیم کاری انجام بدهیم.



رتبه اول دانشگاه علامه در زمینه خدمات رفاهی و تغذیه



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های صندوق رفاه دانشجویان معاونت دانشجویی دانشگاه علامه توانسته است در بین دانشگاه‌های برتر کشور در زمینه خدمات رفاهی و تغذیه رتبه اول را به خود اختصاص دهد و این مهم در سایه حمایت رئیس دانشگاه، معاونت توسعه و مدیریت منابع و همکاران ما در معاونت دانشحویی میسر می‌شد.


وی به فعالیت‌های ترم گذشته همچون بازسازی و نوسازی در خوابگاه‌های دانشجویی، تعمیرات اساسی و زیربنایی به‌خصوص در زمینه تأسیسات، توجه به حوزه فرهنگی خوابگاه‌ها و اجرای طرح پالایش فرهنگی و سلامت دانشجویان اشاره کرد و افزود: از ترم گذشته تاکنون چهره خوابگاه‌های دانشجویی کاملاً عوض شده است.



مهارت‌افزایی دانشجویان را در خوابگاه‌های دانشجویی دنبال کنیم


سلیمی‌بجستانی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا ایده برجسته دانشگاه در زمینه مهارت‌افزایی دانشجویان را در خوابگاه‌های دانشجویی نیز دنبال کنیم، بیان کرد: برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، کارگاه‌های آموزشی، جشن‌های دانشجویی، برنامه‌های فرهنگی و مواردی از این قبیل مهمترین برنامه‌هایی بود که در خوابگاه‌های دانشجویی اجرا شد.




در 80 درصد مأموریت‌های تعریف شده از سوی ریاست دانشگاه برای معاونت دانشجویی طی سال جاری موفق بوده‌ایم و در برخی نیز موفق نشدیم که از جمله آن تجمیع خوابگاه‌های دانشجویی و مرام‌نامه فرهنگی در قالب فعالیت‌های فرهنگی خوابگاه‌ها بوده است.



وی به بازدید برخی از اعضای هیئت علمی و هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی از خوابگاه‌های دانشجویی طی آذرماه امسال اشاره کرد و گفت: تمام مواردی که افراد بازدید کننده اعلام کرده بودند یا انجام شده است و یا در دست بررسی است که نیاز به منابع مالی و یا زمان برای اجرا دارد.



تحقق 80 درصدی مأموریت‌های تعریف شده از سوی ریاست دانشگاه برای معاونت دانشجویی


سلیمی‌بجستانی در همین رابطه تصریح کرد: در 80 درصد مأموریت‌های تعریف شده از سوی ریاست دانشگاه برای معاونت دانشجویی طی سال جاری موفق بوده‌ایم و در برخی نیز موفق نشدیم که از جمله آن تجمیع خوابگاه‌های دانشجویی بوده است.


وی با اشاره به اینکه برای تجمیع خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی احداث دو مجتمع خوابگاهی را در برنامه داریم، افزود: در زمینه مرام‌نامه فعالیت‌های فرهنگی نیز برنامه‌ها را تا حدی پیش برده‌ایم ولی نیاز به همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی در این زمینه داریم.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه برخی از مسائلی که در خوابگاه‌های دانشجویی وجود دارد مثل قطار در حال حرکت همیشه هستند و هیچگاه تعطیل نمی‌شوند، گفت: این مسائل و مشکلات با مدیریت همکاران ما در خوابگاه‌های دانشجویی تا حد ممکن برطرف شده است.



نظارت بر پیمانکار تأسیسات به معاونت دانشجویی واگذار شود



وی به موضوع تأسیسات در خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی که در سایر دانشگاه‌ها انجام داده‌ام، موضوع نظارت بر پیمانکار تأسیسات مثل تغذیه بر عهده معاونت دانشجویی است.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تأکید کرد: نظارت بر پیمانکار تأسیسات هم نه از جهت تمرکز بلکه از جهت رسیدگی و تسهیل روند کار باید به معاونت دانشجویی واگذار شود.


وی حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در جمع مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی را یک فرصت مغتنم برشمرد و افزود: حضور آقای دکترسلیمی در این دوره و در جمع مسئولان خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای شروع ترم جدید می‌شود.


سلیمی‌بجستانی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که معاونت دانشجویی با توجه به گستردگی کار و ارتباطی مستقیمی که با دانشجویان به‌خصوص در خوابگاه‌های دانشجویی و تغذیه دارد مورد توجه بیشتری در زمینه اختصاص منابع و اعتبارات برای رفع مشکلات قرار گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار