۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۶۸۵۷۸
Hossein-Salimi-Moavenat-Daneshjoei (31)

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی از انتخاب خوش‌اخلاق‌ترین کارکنان معاونت دانشجویی با نظر رئیس این دانشگاه و بر اساس رضایت دانشجویان خبر داد و گفت: در نشست مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی با دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در هتل کیش‌مهر با اهدای لوح و هدیه از این کارکنان، تقدیر شد.  


حمیدرضا مقامی، در حاشیه برگزاری نشست مدیران معاونت دانشجویی و مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در سالن کنفرانس هتل کیش‌مهر فریدون‌کنار در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری کارگاه دو روزه مهارت‌افزایی برای مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی، ارتقا مهارت‌های آنان در برخورد با حوادث و اتفاق‌های مختلف است.


وی افزود: یکی از مهمترین مسائل ما در ترم گذشته افزایش جمعیت دانشجویی به‌خصوص دانشجویان ترم پنج کارشناسی‌ارشد و ترم 9 کارشناسی بود که برای آنها در خوابگاه‌های دانشجویی ظرفیت‌های لازم ایجاد شد و به همان نسبت نیز مسئولان خوابگاه‌ها نیاز به توجیح و آمادگی برای روبرو شدن با مسائل مختلف مرتبط با آن را داشتند.


مقامی تصریح کرد: همچنین امسال نیز با پدیده طبیعی زلزله روبرو بودیم که این خود مستلزم توجه خاص مبنی بر آمادگی مسئولان خوابگاه‌ها برای شرایط اضطراری بود و به همین دلیل کارگاه امداد و نجات با تأکید بر زلزله را برگزار کردیم.


وی با بیان اینکه مسئولان خوابگاه‌های نیاز به مهارت برقراری ارتباط با دانشجویان دارند به‌خصوص کسانی که در طرح‌های پایش و سلامت به کمک نیاز داشتند، گفت: در این زمینه نیز کارگاهی با حضور دکتر فرحبخش، سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه برگزار شد.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: مهارت برقراری ارتباط بین مسئولان خوابگاه‌ و دانشجویان به دلیل حساسیت کاری آنها که با تنوع قومیت‌های زبانی و منطقه‌ای سر و کار دارند، بسیار مهم است و سعی کردیم به نقطه واحدی در این زمینه برسیم تا آنها در برخورد با دانشجویان برخی از نکات را رعایت کنند.


وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات به‌روز کشور ما بحث زلزله است، خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های ما از نظر موقعیت مکانی در سطح شهر تهران پراکنده شده‌اند و به طور همزمان نیز نمی‌توانیم به همه آنها رسیدگی کنیم و به همین دلیل سعی کردیم در این زمینه مهارت‌های مسئولان خوابگاه‌ها را برای مدیریت بحران‌ها افزایش دهیم.


مقامی یادآور شد: در کارگاه امداد و نجات با تأکید بر زلزله مسئولان خوابگاه‌ها با نحوه چگونگی استفاده از مکان‌های امن برای در امان ماندن از زلزله و کمک‌های اولیه آشنا شدند.


وی با اشاره به اینکه معاونت دانشجویی و به‌خصوص خوابگاه‌ها به دلیل حساسیت‌ آنها همیشه مد نظر و توجه مسئولان دانشگاه بوده است، گفت: رئیس دانشگاه علامه طباطبائی یکی از مواردی که همیشه روی آن حساسیت داشته و با جدیت و نظر خاصی آن را دنبال می‌کند، موضوع خوابگاه‌های دانشجویی است.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در همین رابطه افزود: این نوع حساست رئیس دانشگاه نسبت به خوابگاه‌های دانشجویی اهمیت و جایگاه حرفه مدیریت خوابگاه و نقش یک فرد در اداره آن را مورد توجه قرار می‌دهد.


وی اظهار کرد: به دلیل همین توجه‌های خاص است که مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به همراه خانواده‌هایشان را دور همدیگر جمع کردیم تا بر اساس این نوع نگاه، انگیزه‌ مناسب برای شروع ترم جدید را در همکاران تقویت کنیم.


مقامی با بیان اینکه همکاران ما در این کارگاه دو روزه متوجه شدند که جایگاه آنها به عنوان مدیر خوابگاه‌های دانشجویی نسبت به سایر مشاغل و حرفه‌های که در دانشگاه وجود دارد بسیار متفاوت است، گفت: در بازخورد‌هایی که نسبت به برگزاری این کارگاه مهارت‌افزایی از همکاران خود گرفتیم، رضایت بسیار زیادی داشتند.


وی تأکید کرد: اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به دلیل افزایش یک‌باره تعداد دانشجو و کمبود ظرفیت، سال سختی را پشت سر گذاشت و برگزاری این دوره مهارت‌افزایی، دورهمی خانواده معاونت دانشجویی و همچنین حضور رئیس دانشگاه موجب تقویت انگیزه‌های همکاران ما در خوابگاه‌های دانشجویی شده است.


مقامی به انتخاب خوش‌اخلاق‌ترین کارکنان معاونت دانشجویی با نظر رئیس دانشگاه و البته از نگاه دانشجویی اشاره کرد و گفت: این نظر خود دکتر سلیمی بود که از کارمندانی که با خلق خوب و لبخند از دانشجویان و مراجعه‌کنندگان استقبال می‌کنند و به‌نوعی کمتر درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌شوند، تقدیر شود.


وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم از نگاه و دید دانشجویان در بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی به‌خصوص اداره خوابگاه‌های دانشجویی، خوش‌اخلاق‌ترین کارکنان را انتخاب و مورد تقدیر قرار دهیم.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه راضیه حضرتی، مسئول شب خوابگاه شهید سلامت ارتباط خوبی با دانشجویان دارند و حتی کارهای مرتبط با بیرون از خوابگاه آنها را نیز پیگیری می‌کردند، گفت: دانشجویان از خانم حضرتی بسیار راضی بودند و به‌نوعی با حس مادارانه با آنها برخورد می‌‌کند.


وی با بیان اینکه نادیا داودی، کارشناس اداره خوابگاه‌های دانشجویی در اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها فعالیت می‌کنند، افزود: خانم داودی نیز که تعداد زیادی از دانشجویان با تنوع گوناگون به او مراجعه می‌کنند، برخورد خوبی با دانشجویان دارند و مجوزهای لازم را برای دانشجویان در مبدأ صادر می‌کنند.


مقامی دیگر کارمند خوش‌اخلاق اداره خوابگاه‌های دانشجویی را علی صفری، مسئول روز خوابگاه شهید همت دانست و بیان کرد: خوابگاه شهید همت با 750 دانشجو یکی از بزرگترین خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی است و دانشجویان از عملکرد آقای صفری، مسئول روز آن راضی بودند که با سعه صدر پاسخگوی نیازهای دانشجویان هستند.


وی اضافه کرد: داود اخگر، کارپرداز امور مالی معاونت دانشجویی دیگر کارمند خوش‌اخلاق ما بود که به دلیل حسن خلقی که در حمایت و پشتیبانی از خوابگاه‌های دانشجویی داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند.


مقامی دیگر کارمند خوش اخلاق مرتبط با خوابگاه‌های دانشجویی را فاطمه حدادی، کارشناس فرهنگی خوابگاه‌های دانشجویی دانست و گفت: خانم حدادی در حوزه فرهنگی خوابگاه‌های دانشجویی به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کردند و  برخورد و همراهی خوبی نیز با دانشجویان دارند.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به شروع ترم جدید تحصیلی در این دانشگاه، اظهار کرد: تمام شرایط برای تمدید خوابگاه‌ دانشجویان در این ترم فراهم شده است.


گفتنی است در نشستی مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با حسین سلیمی، رئیس این دانشگاه از راضیه حضرتی، مسئول شب خوابگاه شهید سلامت، نادیا داودی، کارشناس اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی، داود اخگر، کارپرداز معاونت دانشجویی، فاطمه حدادی، کارشناس فرهنگی خوابگاه‌های دانشجویی و علی صفری، مسئول روز خوابگاه شهید همت، به عنوان خوش‌اخلاق‌ترین کارکنان معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار