۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۶۸۵۷۳
کیومرث فرحبخش، سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی

سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه برای تسهیل در امور بهتر است در زمینه موارد حاد و ضروری مربوط به دانشجویان، اولین مرجع مشاور خوابگاه باشد، بیان کرد: هر گونه رفتار آزار دهنده دانشجو را نباید به معنای نیاز داشتن او به مشاور قلمداد کنیم.


به گزارش عطنا، کیومرث فرحبخش، جمعه 6 بهمن‌ماه در جمع مدیران معاونت دانشجویی و مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در سالن کنفرانس هتل کیش‌مهر فریدون‌کنار، اظهار کرد: مرکز مشاوره دانشگاه و مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی باید همکاری متقابلی با یکدیگر داشته باشند.


وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاره ضمن بحث‌های آموزشی دو مورد است، یکی اینکه شما به عنوان مسئولان خوابگاه‌ها، فعالیت‌های مشاور را چگونه ارزیابی می‌کنید و دوم شناسایی دانشجویان آسیب‌پذیر، نحوه ارجاع آنها به مرکز مشاوره و در نهایت کارهایی است که می‌توانیم برای آن دانشجو انجام دهیم.


فرحبخش تصریح کرد: هدف از ایجاد مرکز مشاوره و بهداشت روان در دانشگاه‌ها مداخله و کنترل علمی و درمان رفتار‌های دانشجویان آسیب‌پذیر است.


وی با اشاره به اینکه ما در روند مشاوره و کمک به دانشجویان نیاز به نظرات و دیدگاه‌های مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی داریم، گفت: اینکه نظرات مسئولان خوابگاه‌ها را در زمینه مشاوره بشنوم، برای بنده بسیار ارزشمند و مهم است.


سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه شاید بنده نزدیک به دو ساعت برای مسئولان خوابگاه‌ها صحبت کنم و آنها هم خوب گوش کنند،‌ بیان کرد: ولی صحبت و اظهارنظر مسئولان خوابگاه‌ها است که می‌تواند برای ما در مرکز مشاوره، مسئله و راهبرد ایجاد کند.


وی اضافه کرد: به نظر من چون ارتباط مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی با دانشجویان بسیار مستمر است و به‌نوعی روزانه با مسائل و مشکلات آنها درگیر هستند، بهتر می‌توانند در زمینه دانشجویان به ما کمک کنند.


فرحبخش با اشاره به اینکه قبل از حاد شدن بحران دانشجو باید مداخله صورت گرفته و به او کمک کنیم، گفت: ارجاع به موقع و مناسب دانشجو به مرکز مشاور و مددکاری درمورد او بسیار مهم است.


وی خاطرنشان کرد: البته هر گونه رفتار آزار دهنده دانشجو را نباید به معنای نیاز داشتن او به مشاور و یا اینکه مثلاً خودکشی در نظر بگیریم.


سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه یکی از مهمترین ابزارهای کار مشاوره اتاق او در خوابگاه‌ها است، افزود: از مسئولان خوابگاه‌ها می‌خواهم که تا جایی که امکان دارد جای مناسبی را در اختیار مشاوره قرار دهند.


فرحبخش در پایان خواستار توجه مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به رازداری درمورد مشکلات دانشجویان شد و گفت: برای تسهیل در امور بهتر است در زمینه موارد حاد و ضروری مربوط به دانشجویان، اولین مرجع مشاور خوابگاه باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار