۰۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۶۲۳
7

نشست هسته ای با موضوع “مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران”در محل دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه، فرهادی وزیر علوم،حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبائی، نیلی رییس دانشگاه تهران، محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی و تعدادی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه علامه، تهران و بهشتی آغاز شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)،محمدکاظم سجادپور رئیس انجمن علوم سیاسی ایران در ابتدای نشست ضمن خیرمقدم و خوش آمد گویی به اعضای ارشد مذاکرات هسته ای، وزیر علوم، حضار و اصحاب رسانه، این نشست علمی- سیاسی را کار مشترک انجمن علوم سیاسی ایران و سه دانشگاه اصلی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دانست که از پشتیبانی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری بهره مند بود.


سجادپور هدف از برگزاری این نشست را تقدیر از زحمات دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده دانست . وی افزود: این توافق امری تاریخی و بسیار تاثیرگزار است و جامعه علمی کشور به آن افتخار میکند.
رئیس انجمن علوم سیاسی بررسی مذاکرات را از منظر اصول علم سیاست هدف دیگر این نشست دانست.


در ادامه دکتر فرهادی وزیر علوم، به عنوان سخنران اول این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دولت، دهه کرامت و روز پزشک گفت:امروز شاهد دستاوردهای خوبی در کشور هستیم و دانشگاههای بزرگ کشور میزبان دولتمردانی هستند که برای کشور تحت مدیریت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور افتخار آفریدند.


وی در ادامه عنوان کرد:توافق هسته ای پیروزی حق است که به ایرانیان در جهان مادی ارج داد. وی افزود: این توافق بزرگترین سند تاریخ بشر است که از کشتار مردم جلوگیری می کند.


فرهادی به نمایندگی از جامعه علمی کشور از دکتر ظریف و همکارانش سپاس گزاری کرد وافزود: امروزه برای کاربردی کردن علوم انسانی باید به نقش دانشگاهها اهمیت ویژه بدهیم چراکه تاکید وزارت علوم نیز بر استفاده از نظرات نخبگان و اندیشمندان در حوزه های مختلف سیاسی اجتماعی است.

پر بازدیدها
آخرین اخبار