۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۶۲۰۹
arbab

حمیدرضا ارباب عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگویی در رابطه با استیضاح وزیر اقتصاد به خبرنگار عطنا گفت: با توجه به توافق هسته ای و اخبار خوب و امیدوارکننده ای که در رابطه با رفع تحریم ها، حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس، خروج ایران از انزوای بین المللی و ... در رسانه ها منتشر می شود، استیضاح وزیر اقتصاد کار درستی نیست.


وی با بیان اینکه طیب نیا بالاترین رأی اعتماد را در جمهوری اسلامی داشته است، افزود: طیب نیا در شرایط سخت و بحرانی کشور وارد شده است و عملکرد بسیار خوبی در مهار تورم، خروج اقتصاد از رکود اقتصادی و رساندن رشد اقتصادی منفی به مثبت داشته است.


ارباب افزود: ما سازمان مدیریت، شوراها و همچنین استقلال بانک مرکزی را از دست داده بودیم، که همه این ها در دولت جدید برگشتند.


استاد دانشگاه علامه با بیان این مطلب که طبق گفته مقام معظم رهبری امسال سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است، افزود: طبق قانون اساسی و قوانین داخلی مجلس استیضاح حق و وظیفه نمایندگان مجلس است ولی به نظر من اکنون زمان مناسبی برای استیضاح نیست.


وی در ادامه با رد دلایل استیضاح گفت: کاهش شاخص بورس، بدهکاران بانکی و مشکلات آن ها و سایر دلایلی که نمایندگان مجلس برای استیضاح بیان کرده اند، مستقیما به وزیر اقتصاد مربوط نمی شود.


ارباب در ادامه با بیان اینکه باید از وزیر اقتصاد به خاطر گرفتن مالیات از مشاغل تقدیر و تشکر کرد، گفت: طبق آمار سال 93 ایران از بین 160 کشور رتبه 145 را دارد و با نسبت مالیاتی 6/1 حتی پایین تر از افغانستان قرار دارد. در شرایطی که درآمدهای نفتی به شدت کاهش پیدا کرده است باید درآمد دولت را طبق قانون از طریق مالیات تأمین کنیم زیرا مالیات مهمترین و قابل اتکاء ترین درآمد دولت است.


ارباب در پایان گفت: در دوره های قبل وزیران اقتصادی داشتیم که اقتصاددان نبودند و در شرایط بحرانی نیامده بودند به نظرم باید از طیب نیا سپاسگزاری کرد و در عین حال اگر اشکالاتی بود تذکر داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار