۲۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۵۷۷۸۲
khorsandi rooyesh

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه تمام تلاش داوران جشنواره رویش درون دانشگاهی داوری عادلانه در تمام بخش‌های جشنواره بوده است، گفت: برخی اعضای وزارت علوم که در داوری آثار کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند، اذعان دارند که نحوه داوری در این جشنواره نسبت به جشنواره مرحله کشوری آن شرایط بهتری را داشته است.


به گزارش خبرنگار عطنا، مرتضی خورسندی، مدیر امور فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی یکشنبه، 19 آذرماه در دومین جشنواره درون‌دانشگاهی «رویش»، ویژه کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی با اشاره به شکل‌گیری جشنواره رویش، اظهار کرد: جشنواره رویش زمینه‌ای برای نشان دادن دست‌آوردهای فرهنگی یک‌ساله کانون‌ها است تا اقدامات خود را به عرصه نمایش بگذارند.


وی ضمن تشکر از حضور کانون‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی در جشنواره رویش درون دانشگاهی، افزود: از 18 کانون فعال در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، 16 کانون دست‌آوردهای یک‌ساله خود را در قالب پاورپوینت برای ما ارسال کردند.


خورسندی با اشاره به اینکه هیئت داوران حدود 20 روز فرصت داشتند تا 800 فعالیتی که کانون‌ها در قالب بازه زمانی یک‌ساله انجام داده بودند را در هفت حوزه رقابت اصلی مورد بررسی قرار دهند، بیان کرد: هفت حوزه رقابت اصلی در این جشنواره  شامل آموزش، ترویج، مسابقه، نشریه، تولیدات فرهنگی و هنری، خلاقیت و نوآوری و جذب مخاطب است.


وی اضافه کرد: دو حوزه دیگر این جشنواره که به آنها نیز جوایزی تعلق می‌گیرد، دبیر برتر و کانون برتر است که از مجموع امتیازات هفت کانون فعال، این دو حوزه انتخاب شده‌اند.


مدیر امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: تیم داوری جشنواره رویش را اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، کارشناسان وزارت علوم و همچنین کارشناسان ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی تشکیل می‌دادند که تمام تلاش آنها عادلانه داوری کردن در تمام بخش‌های جشنواره بود.



بررسی امتیازات به صورت حوزه به حوزه به جای کانون به کانون



وی در ادامه به داوری آثار ارسال شده از سوی کانون‌ها به جشنواره رویش پرداخت و گفت: امسال به جای اینکه امتیازات را کانون به کانون بررسی کنیم آنها را حوزه به حوزه بررسی کردیم، به طور مثال در حوزه آموزشی بخش آموزش را در تمامی کانون‌ها مورد بررسی قرار دادیم. ضمن‌آنکه شاخص‌های مختلفی از سال‌های گذشته وجود داشته که امسال نیز توسط کمیته داوران درمورد آنها بحث شده است، مثلاً اینکه در حوزه خلاقیت چگونه به کانون خاصی امتیاز دهیم.


خورسندی با اشاره به اینکه در جشنواره رویش مرحله کشوری داوران، آثار را کانون به کانون مورد بررسی قرار می‌دهند، اظهار کرد: جشنواره رویش نوظهور است و ما پذیرای پیشنهادهای دوستان در این زمینه هستیم.


وی اذعان کرد: به گفته برخی اعضای وزارت علوم که در داوری آثار کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره رویش حضور داشتند، اذعان دارند که نحوه داوری در این جشنواره نسبت به جشنواره مرحله کشوری آن شرایط بهتری را داشته است.


مدیر امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: کانون‌هایی که نتوانستند در جشنواره رویش درون دانشگاهی رتبه‌ای را کسب کنند، شاید در مرحله جشنواره کشوری رویش که آثار به صورت کانون به کانون مورد بررسی قرار می‌گیرد، بتوانند حائز رتبه شوند.


وی یادآور شد: اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی به خصوص دبیران کانون‌ها باید به مستند‌سازی آثار خود بسیار توجه کنند. ضمن‌آنکه در زمینه نشریات مرتبط نیز از 18 کانون معاونت فرهنگی و اجتماعی تنها چهار کانون دارای نشریه فعال هستند.


خورسندی با بیان اینکه در کنار معرفی کانون‌های برتر در برخی از بخش‌ها، کانون‌های شایسته تقدیر نیز معرفی شده‌اند، گفت: کانون‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی دارای یک هزار و 70 نفر عضو هستند و ما نیز افتخار می‌کنیم که در این حوزه برای اولین‌بار انتخابات سراسری برای کانون‌ها برگزار کردیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار